Alihankinta 26.–28.9. on yhä teollisuuden ”The place to be”

26.09.2017

Kansainväliset Alihankinta 2017 -messut käynnistyivät tänään Tampereella. Torstaihin 28.9. asti Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen kaikki viisi hallia täyttyvät yli 1000 näytteilleasettajasta, jotka ovat saapuneet Tampereelle yli 20 eri maasta. Messut avasi Alihankinta 2017 -kumppaniyritys MSK Group Oy:n konsernijohtaja Timo Lehtioja. LOGY ry palkitsi avajaisissa Vuoden päähankkijana John Deere Forestry Oy:n ja Vuoden alihankkijana Oy Darekon Ltd:n. Tiistaina startupit kohtaavat teollisuusyritykset AlihankintaHEATissä, jonka avaussanat piti kansanedustaja Harri Jaskari. Vuoden 2017 teema on kumppanuusverkostot.

Kansainvälinen kiinnostus Alihankinta-messuja kohtaan on kasvanut viime vuosina. Keskiviikkona 27.9. messuilla vierailee Kentin prinssi Michael (UK) business-delegaationsa kanssa sekä Rail Baltic -hankkeen toimitusjohtaja Kaspars Rokens, joka on kertomassa suurnopeusradan liiketoimintamahdollisuuksista.

Lue lisää kansainvälisistä seminaareista: www.alihankinta.fi/fi/uutinen/lisaa-bisnesta-kansainvalisista-liiketoimintamahdollisuuksista/

Mediamateriaalit, kuvat, videot: www.tampereenmessut.fi/materiaalipankki/alihankinta

Vuoden Päähankkija John Deere Forestry Oy ja Vuoden Alihankkija Oy Darekon Ltd

Suomen Osto- ja Logistiikkayhdistys LOGY ry jakoi Vuoden Päähankkija 2017 -tunnustuksen John Deere Forestry Oy:lle ja Vuoden Alihankkija 2017 -tunnustuksen sai Oy Darekon Ltd. Palkinnot vastaanottivat John Deere Forestryltä toimitusjohtaja Timo Ylänen ja hankintajohtaja Tarmo Rautiainen ja Darekonilta toimitusjohtaja Kai Orpo, hankinta- ja logistiikkajohtaja Teppo Pitkänen sekä Haapaveden tehtaanjohtaja Antti Järviluoma. Palkinnot luovuttivat LOGYn toimitusjohtaja Markku Henttinen sekä LOGYn Alihankinta-messujen palkintovaliokunnan puheenjohtaja Tomi Parmasuo. Vuodesta 1987 lähtien jaetuilla tunnustuksilla halutaan edistää suomalaisen valmistavan teollisuuden kilpailukykyä ja verkostoitumista.

John Deere Forestry Oy on osa kansainvälistä Deere & Company yritystä. John Deere Forestry Oy:n valmistamista metsäkoneista yli 90 % menee vientimarkkinoille. Suomalainen metsäkoneosaaminen, innovatiiviset tuotteet sekä joustava, asiakasta lähellä oleva palvelu muodostavat John Deere Forestry Oy:n kilpailuedut, joilla yritys on luonut työpaikkoja Joensuuhun ja menestyy kilpailluilla markkinoilla. Yli 50 % tehtaan suorista hankinnoista tulee suomalaisilta toimittajilta.

Palkintovaliokunnan mukaan Oy Darekon Ltd on määrätietoisesti kehittänyt toimintaansa ja toimintatapojaan, mikä näkyy palveluvalikoiman kohdistamisena ja investointeina tuotannon teknologiaan. Oy Darekon Ltd on vuonna 1985 perustettu lääketieteellisten laitteiden ja teollisuuselektroniikan sopimusvalmistaja. Darekon toimii kestävän kehityksen tavoitteiden mukaisesti. Perheyrityksen liikevaihto oli viime vuonna lähes 41 miljoonaa euroa ja se työllisti kaikkiaan 280 henkilöä. Yrityksellä on kolme toimipistettä Suomessa (Haapavesi, Klaukkala ja Savonranta). Darekon on kasvanut koko kuluvan vuosituhannen ajan.

Startupit ja teollisuusyritykset kohtaavat AlihankintaHEAT-tapahtumassa

Startup- ja teollisuusyritysten verkostoitumistapahtuma AlihankintaHEAT järjestetään tiistaina 26.9. Toista kertaa toteutettava HEAT tuo B-halliin reilun parinkymmenen startupin ja kumppanin ständit sekä innostavan ohjelmakokonaisuuden koko päiväksi klo 9–19. Messuvieraille maksuton tapahtuma starttaa Alihankinnan avajaisilla ja päättyy messujen yhteiseen illanviettoon. HEATin sisällöt puhuttavat myös uudessa HeatCornerissa. Lue lisää: www.finlandevents.fi/alihankintaheat

Alihankinta-messut Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa 26.–28.9.2017. Messut ovat avoinna tiistaina ja keskiviikkona klo 9–17 ja torstaina klo 9–16.

Vuodesta 1988 lähtien järjestetty Alihankinta esittelee vuosittain koko Suomen teollisuuden ja sen kärkiyritykset. Viime vuonna messuihin tutustui 18 422 teollisuuden päättäjää ja asiantuntijaa. Tampereen Messut Oy:n pääyhteistyökumppaneita ovat Teknologiateollisuus ry, Kumiteollisuus ry, Muoviteollisuus ry ja Suomen Osto- ja Logistiikkayhdistys LOGY ry. AlihankintaHEATin järjestävät yhteistyössä Tampereen Messut Oy:n tapahtumayksikkö Finland Events ja Rapid Action Group Oy (RAG).

LISÄTIEDOT: www.alihankinta.fi, www.alihankintakolumni.fi, @Alihankinta, #Alihankinta, #AlihankintaHEAT

Jani Maja, myyntiryhmäpäällikkö, p. 050 356 1325, @maja_jani
Meri Mattila, tiedottaja, p. 0400 914 877, @MeriTMattila
Tanja Järvensivu, tapahtuma- ja viestintäpäällikkö, p. 050 536 8133, @TanjaJarvensivu