Esteiden Euroopan mestari vauhdittaa Hevoset-messut käyntiin

04.04.2023
Esteiden Euroopan mestari vauhdittaa Hevoset-messut käyntiin

Hevosalan harrastajat ja ammattilaiset kokoontuvat odotettuun viikonloppuun Tampereen Messu- ja Urheilukeskukseen 15.–16.4. Hevoset-messut yhdistää alan uusimman tietotaidon ja innokkaat harrastajat kera viihdyttävän ohjelmakattauksen.

Tapahtuma aukaisee ovensa tänä vuonna ensimmäistä kertaa jo perjantaina iltapäivällä, jolloin kilpailuareenalla hypätään kansallisen Hankkija Horse Show- esteratsastuskilpailun karsinnat.

Kilpailussa nähdään taitoa maailman huipulta, kun mukana on sisarukset Jone ja Sani Illi. Vasta 15-vuotias tuore junioreiden Euroopan mestari Jone Illi ja huippulahjakas 12-vuotias Sani Illi nähdään Hankkija Horse Show -estekilpailun lisäksi Kari Nevalan pitämällä esteratsastusklinikalla lauantaina klo 11.40 alkaen.

Kolmipäiväinen kilpailutapahtuma huipentuu sunnuntaina Hankkija Masters -pudotuskilpailuun, jonka voittaja lunastaa 1000 euron pääpalkinnon. Messualue sulkeutuu sunnuntaina klo 17, mutta estekilpailut jatkuvat Hankkija-areenalla finaalihuipentumaan asti päättyen noin klo 18.

Yksi estekilpailun pääjärjestäjistä Teho Ratsut Pekka Larsenin mukaan kilpailuviikonloppu tarjoaa ratsastajille hienoja uusia mahdollisuuksia.

− Ratsastajilla on harvoin mahdollisuus esiintyä näin suuren yleisön edessä. Tällä hetkellä vain Helsinki International Horse Show tarjoaa vastaavanlaiset puitteet kilpailuille. Perjantaina ja lauantaina ratsastetaan Amateur Tour -bonusluokissa, jotka mahdollistavat voittajille suoran pääsyn Amateur Tour -finaaliin lokakuun HIHS:ssä.

Osa ohjelmasta tulkataan viittomakielelle

Messuohjelma pursuaa jälleen monipuolisesti tietotaitoa, vauhdikkaita näytöksiä ja opettavaisia klinikoita. Messuteema Olipa kerran hevonen tarkastelee uljasta eläintä monipuolisista näkökulmista syntymästä kilpailu-uran aloitukseen asti. Valokeilaan nousevat esimerkiksi nuoren hevosen sisäänratsastus, hevosihmisten tunnetaitojen kehittäminen, kehon ja mielen vaikutus ratsastuksessa. Oma aikansa ohjelmasta saavat myös hevosen ruokinta tiineydestä imetykseen, hevostaitojen turvallisuus ja hevosen hyvinvoinnin mittaaminen.

Viikonlopun odotetuimpia ohjelmanumeroita ovat Hankkija-areenan erilaiset klinikat. Viikonlopun aikana kävijät pääsevät nauttimaan Kari Nevalan esteklinikasta, Nelly Korpikosken monté-klinikasta, Håkan Wahlmanin ohjasajo- ja kouluratsastusklinikoista, Mia Jurvalan lastausklinikasta ja Rosali Kivitien opeista suomenhevosesta kouluratsuna. Vuoden Kavionjälki -tunnustus jaetaan Hankkija-areenalla messulauantaina noin klo 13.40. Tutustu koko ohjelmaan https://www.hevosmessut.fi/fi/kavijalle/#tab-program

Hevoset-messut ottaa tänä vuonna askeleen kohti yhdenvertaisempaa tapahtumakokonaisuutta, kun Suomen Kädentaidot -messuilla alkanut yhteistyö Tampereen Tulkkikeskuksen kanssa jatkuu myös Hevoset-messuilla. Hankkija-areenan lauantain aamupäivän ohjelma klo 9.30–13 tulkataan viittomakielelle.

Akkreditoidu ennakkoon

Median ja vaikuttajien akkreditoituminen tapahtumaan on avoinna osoitteessa https://www.hevosmessut.fi/fi/messuinfo/medialle/ Vaikuttajien akkreditoituminen onnistuu vain ennakkoon ja se päättyy torstaina 13.4. Median edustajien suositellaan myös akkreditoitumaan ennakkoon. Paikan päällä akkreditoituminen onnistuu Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen pääaulan Press-huoneessa.

Hevoset-messut 15.–16.4.2023 Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen A-, E- ja C-halleissa. Avoinna la 15.4. klo 8.30–18.00 ja su 16.4. klo 9.00–17.30. Päiväliput ennakkoon lauantai: aikuiset 26 €, opiskelijat, eläkeläiset ja nuoret 7–15-v. 19,50 €. Päiväliput ennakkoon sunnuntai: aikuiset 24 €, opiskelijat, eläkeläiset ja nuoret 7–15-v. 17,50 €. Kahden päivän lippu 33 €.

LISÄTIEDOT: www.hevosmessut.fi, Facebook: facebook.com/Hevosmessut, Instagram: @hevosetmessut, TikTok: @hevosetmessut

Heli Lempinen, projektipäällikkö, p. 040 667 1702
Nette Kivimäki, viestinnän asiantuntija, p. 0400 448 455