Hevosala kokoontui jälleen Tampereella: Hevoset-messuilla 17844 kävijää

08.04.2018

Heppahöperöt, ammattilaiset, kisaajat, keppariharrastajat ja hevosalasta ja hevosista kiinnostuneet löysivät tiensä Tampereen Hevoset-messuille lauantaina ja sunnuntaina sankoin joukoin: Suomen suurimmassa hevosalan tapahtumassa olikin ennätykselliset 17844 kävijää. Kasvava tapahtuma järjestettiin nyt kymmenettä kertaa ja tätä juhlistettiin alan yhteisessä iltajuhlassa lauantain päätteeksi. Hevosalan oma Vuoden Kavionjälki -tunnustus jaettiin lauantaina yhdeksättä kertaa ja palkinnon sai tänä vuonna Hevosalan osaamiskeskus Hippolis ry:n toiminnanjohtajana vuosina 2009–2018 toiminut Anne Laitinen. Sunnuntaina Suomen Ratsastajainliitto ry SRL luovutti esteratsastaja Anna-Julia Kontiolle liiton korkeimman urheilutunnustuksen, Mestariratsastajamerkin. Ensi vuonna messuillaan tuttuun tapaan huhtikuun ensimmäisenä viikonloppuna 6.–7.4.2019.

– Kävijämäärä yllätti meidät kaikki todella positiivisesti. Oli hienoa, että 10. messukertaa saatiin juhlistaa yhdessä ja hyvällä fiiliksellä, niin itse messuilla kuin iltajuhlassakin. Vuoden aikana tapahtuma on kasvanut entisestään niin hurjasti, että ensi vuodelle on jo mietitty muutoksia messukäynnin sujuvoittamiseksi, kertoo Hevoset-messujen projektipäällikkö Heli Lempinen Tampereen Messut Oy:stä.

Vuoden Kavionjälki -voittaja nosti ratsastus- ja raviurheilun välisen yhteistyön aivan uudelle tasolle

Yhdeksättä kertaa jaetun Vuoden Kavionjälki -palkinnon sai Hevosalan osaamiskeskus Hippolis ry:n toiminnanjohtajana 2009–2018 toiminut Anne Laitinen. Perusteluissa todetaan, että vihtiläinen Laitinen on osallistunut aktiivisesti alan edunvalvontaan ja kehittämiseen ja rakentanut hyvää yhteistyötä yli lajirajojen eri sidosryhmien kanssa. Laitinen koordinoi myös vuoden 2017 Suomi 100 -ohjelmaan kuulunutta laajaa, koko hevosalan yhteistä kokonaisuutta, joka nosti ratsastus- ja raviurheilun välisen yhteistyön aivan uudelle tasolle. Lue uutinen: Vuoden Kavionjälki 2018 -tunnustus Anne Laitiselle

Anna-Julia Kontio palkittiin Mestariratsastajamerkillä – kisoissa jaettiin paikka Junior Tourille

Vuoden Kavionjälki -palkinnon lisäksi viikonlopun aikana muistettiin myös muita osaajia. Lauantain iltajuhlassa palkittiin Hevoset-messujen yhteistyökumppanit SRL, Horze ja Hankkija Oy ja SRL palkitsi omia jäseniään. Sunnuntaina SRL luovutti esteratsastaja Anna-Julia Kontiolle liiton korkeimman urheilutunnustuksen, Mestariratsastajamerkin. Kontio oli harvinaisella Suomi-visiitillä vetämässä messujen suosittua esteklinikkaa.
Lue uutinen: Iltajuhlassa palkittiin huippuja ja juhlittiin 10. Hevoset-messuja
Lue uutinen: Esteratsastaja Anna-Julia Kontiolle Mestariratsastajamerkki

Messut oli tänä vuonna vahvasti mukana ratsastusonnettomuudessa vammautuneen Saara Auvisen ohjastamassa Kyllä kypärälle -kampanjassa, jonka myötä messuilla kiinnitettiin erityistä huomiota alan turvallisuuskäytäntöihin. Lauantain keskustelupaneelissa puhutti erityisesti ratsastajan turvallisuus. Miehet nostettiin ratsaille ja kepparialueella riitti vilskettä ja kisoja koko viikonlopun ajan. Myös Hankkija-areenalla kilpailtiin, jaossa oli muun muassa paikka Helsinki International Horse Show’n Junior Tourille.
Tutustu kisatuloksiin: Kisatuloksia Hevoset 2018 -messuilla

Kuvat, videot, tiedotteet ja muu mediamateriaali messuilta ja iltajuhlasta:
www.tampereenmessut.fi (Medialle/Materiaalipankki)

Hevoset 2018 -messut järjestettiin 7.–8.4.2018 Tampereen Messu-ja Urheilukeskuksen A- ja E-hallissa. Seuraavan kerran 6.–7.4.2019. Hevoset-messut järjestää Tampereen Messut Oy.

LISÄTIEDOT: www.hevosmessut.fi
Facebook: www.facebook.com/Hevosmessut, Twitter: @TampereenMessut, #Hevoset
Heli Lempinen, projektipäällikkö, p. 040 667 1702
Jenna Antila, tiedottaja p. 040 172 1188, @Jenna_messuaa