Ideat ja innostus terveysvuoteen 2020 starttaavat Vireestä

02.01.2020

Vire – Tampereen terveysmessut käynnistää Tampereen Messujen tapahtumavuoden 2020. Tammikuun 18.–19. päivä järjestettävä hyvinvoinnin ja terveellisen ravinnon messutapahtuma tarjoaa kävijöilleen yhdellä sisäänpääsyllä myös Yoga Play Festival – Tampereen Joogafestivaalin ja uudistuneen ruoka-alue Basilikan. Vire-tapahtuman yhteydessä lauantaina 18.1. järjestetään myös Suomen hikisimmät MegaTreenit.

Kolmatta kertaa järjestettävä Vire-messut keskittyy tänä vuonna erityisesti hyvinvointia ja terveellisiä ruokavalintoja tukevan ohjelmasisällön tuottamiseen. Tapahtuma tekee näyttävästi yhteistyötä Hidasta Elämää -organisaation kanssa, joka tuo tapahtumaan ison määrän seminaareja ja workshopeja. Messuille rakennetaan Hidasta elämää -alue, jossa messuvieraat pääsevät kuuntelemaan Hidasta elämää -kirjailijoiden luentoja sekä osallistumaan hidastempoiseen joogaan ja lempeisiin meditaatioihin.

Vire-messujen tuottaja Tuure Leppämäki näkee, että vuosi vuodelta ihmiset ovat tulleet tietoisemmiksi omaan terveyteen liittyvistä seikoista.

– Painotukset ovat ennen kaikkea sairauksia ennaltaehkäisevissä asioissa sekä kehon ja mielen hallinnassa. Myös ravinnolla on keskeinen rooli terveellisen elämän tavoittelussa, Leppämäki sanoo.

Basilika kokoaa ruokatrendit yhteen

Aikaisempina vuosina Vireessä järjestetyt Vegaanimessut, Gluteenitonta!-tapahtuma sekä Aitoa ja Luomua -kokonaisuus yhdistyvät tämän vuoden tapahtumassa Basilika-alueella. Basilika-alue on täynnä tuttuja ja uusia näytteilleasettajia ruokatrendien huipulta. Näytöskeittiössä nähdään raakaruokaan liittyviä opastuksia ja Smoothie-klinikalta messuvieraat saavat vinkkejä parhaista resepteistä.

GoGo juhlii MegaTreenien tahtiin

Tamperelainen perheyritys GoGo Liikuntakeskus juhlii 30-vuotista liikunta-alan matkaansa Vire-messujen yhteydessä järjestettävien MegaTreenien merkeissä 18.1. Tapahtuma koostuu ohjatuista ryhmäliikuntatunneista ja hyvinvointiluennoista. Vauhtia ei jää treeneistä puuttumaan, sillä ohjaajiksi saapuvat muun muassa Nanna Karalahti, Karita Aaltonen, vierailevia GoGo:n ohjaajia Helsingistä ja texasilainen Julez Fultz.

Yhteensä Vire kokoaa Tampereen Messu- ja Urheilukeskukseen lähes 100 näytteilleasettajaa ympäri Suomen. Tapahtumassa riittää koettavaa noin 100 ohjelmasisällön verran.

Medialle ja blogisteille: Akkreditoituminen ennakkoon 15.01.2020 mennessä: www.viretampere.fi (Messuinfo - Medialle)

Vire – Tampereen terveysmessut 18.–19.1.2020, Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen E-halli. Avoinna molempina messupäivinä klo 10–17. Päiväliput ennakkoon: aikuiset 10 €, opiskelijat / eläkeläiset 8,50 €, lapset (7–15 vuotta) 5 €. Päiväliput paikan päältä: aikuiset 12 €, opiskelijat / eläkeläiset 10 €, lapset (7–15 vuotta) 6 €. Vire – Tampereen terveysmessut järjestää Tampereen Messut Oy:n tapahtumatoimisto Finland Events.

LISÄTIEDOT: www.viretampere.fi, www.yogaplayfestival.com, Facebook: www.facebook.com/viremessut Twitter: @TampereenMessut, Instagram: @viretampere #VireTampere

Tampereen Messut Oy, www.tampereenmessut.fi, etunimi.sukunimi@finlandevents.fi
Tuure Leppämäki, tuottaja, p. 040 544 0602