Kevät koittaa koko perheelle Tampereen Supermessuilla 21.–23.4.

24.03.2017

Kukkiva kevät ja alkava kesä toivotetaan tervetulleeksi koko perheen voimin Tampereen Supermessuilla 21.–23.4.2017. Huhtikuinen viikonloppu on täynnä touhua, opittavaa ja halleittain hauskuutusta. Viiden tapahtuman kiinnostavaan kokonaisuuteen kuuluvat Puutarha, Kotimaan Matkailu, OutdoorErä, Keräily sekä uusi Design- ja käsityötori. Matkailualan ammattilaisille suunnattu Ammattilaisaamu jatkaa perjantain aamupäivässä. Viimeksi Supermessuilla vieraili 18 233 kävijää.

– Kevään Supermessujen yhteydessä järjestetään ensimmäistä kertaa Design- ja käsityötori. On ollut hienoa päästä tekemään käsityö- ja design-tuotteiden myyntitapahtumaa alusta asti, uudella tavalla. Uuden käsityötapahtuman sekä Supermessujen vakiintuneiden teemojen lisäksi tapahtumaa komistaa retkeilyyn keskittynyt OutdoorErä, joka toteutetaan Riihimäen Messujen kanssa, kertoo Supermessujen projektipäällikkö Pauliina Lindgren.

Perjantaina klo 10.00–11.30 toista kertaa järjestettävä Ammattilaisaamu on matkailualan ammattilaisille, ryhmämatkajärjestäjille ja medialle suunnattu kutsuvierastilaisuus, jonka juontaa Saimi Hoyer. Kaikki osastot ovat auki ja matkailualan ammattilaiset pääsevät kaikessa rauhassa tutustumaan osastoihin ja niiden ryhmätarjouksiin aamupäivän aikana. Ammattilaisaamussa julkistetaan myös Vuoden Kotimaan Matkailuyritys ja Suomen Tilaviini 2017 ja Janne Kataja avaa Kuokkavieras Kataja -tv-ohjelman kulisseja.
Lue lisää: www.supermessut.fi/ammattilaisaamu

Koko perhe messuilee – lapsille paljon puuhaa ja hallikaupalla hauskuutusta

Lapset on huomioitu Supermessuilla muun muassa tuttujen hahmojen muodossa: tassua voi paiskata ainakin Katti Matikaisen, Nakkirakin ja Ville Vikingin kanssa, lauantaina 22.4. paikalla on Tuttiritari-musikaalin sekä Hui kauhistus -kummituskomedian poppoota. OutdoorErän puolella on mahdollista harjoitella yhdessä retkeilytaitoja sekä oppia uutta kaikenkarvaisista koirakavereista ShowHaun Match Showssa ja monissa koira-aiheisissa ohjelmasisällöissä. Lauantaina ja sunnuntaina Kotimaan Matkailumessut juontaa Risto Räppääjä -elokuvista tuttu, suosittu tubettaja Samuel Shipway.

Supermessut-viikonvaihteeseen mahtuu erilaisia teatteri- ja musiikkiesityksiä sekä valovoimaisia tähtiä. Näytteitä saadaan ainakin Pyynikin kesäteatterin Niskavuoren nuori emäntä- ja Valkeakosken Kesäteatterin Musiikkinäytelmä Badding – Paratiisi -esityksistä. Messuilla nähdään muun muassa Janne Kataja, eräekspertit Mikko ”Peltsi” Peltola ja Joppe Ranta, televisiosta tuttu hortonomi Lotta Lindholm-Normaja ja taiteilija Johanna Oras. Puutarha-aiheisen tv-ohjelman kulisseihin vie Tanja Nieminen, joka on suunnitellut myös A-hallissa kulkevan Toivomuskujan. Toivomuskujan keskellä on viisi erilaista Mallipihaa, jotka vievät messuvieraat viihtymään erilaisiin puutarhamaailmoihin. Pihojen takana ovat Suomen ViihtyisäPiha, HB-Betoni, AH-Toimi ja Ahlman. Tutustu ohjelmaan: www.supermessut.fi (Ohjelma)

Avokasviterraario, perhosbaari ja itse tekemisen ja oppimisen iloa

Messuvieraiden multasormet pääsevät töihin esimerkiksi ruusupuun leikkaamisessa, taimien koulinnassa ja perhosbaarin rakentamisessa. Avokasviterraarioon saa opastusta Omatarhurin Santeri Urhoselta, joka myös juontaa Puutarha-messut. Puutarha Deli -alueella tarjolla on monenlaisia herkkuja ruislastuista käsintehtyyn suklaaseen ja jäätelöön. Tutustu ohjelmaan: www.supermessut.fi (Ohjelma)

Median ennakkoakkreditoituminen messuille viimeistään 19.4.2017: www.supermessut.fi (Medialle)

Puutarha-, Kotimaan Matkailu-, OutdoorErä-, Design- ja käsityötori ja Keräily-messut 21.–23.4.2017, Tampereen Messu- ja Urheilukeskus. Avoinna: perjantai klo 12–18, lauantai klo 9–17, sunnuntai klo 10–17. Liput ennakkoon: aikuiset 11 € (lapset alle 15 v aikuisen seurassa maksutta), opiskelijat / eläkeläiset 9 € (voimassaolevalla kortilla), kolmen päivän lippu 18 €. Liput ovelta: aikuiset 14 € (lapset alle 15 v aikuisen seurassa maksutta), opiskelijat / eläkeläiset 10 € (voimassaolevalla kortilla), kolmen päivän lippu 20 €, ryhmälippu 10 € (ryhmässä vähintään 10 hlöä).

LISÄTIEDOT: www.supermessut.fi, Blogi: blogi.supermessut.fi, Facebook: www.facebook.com/supermessut,
Twitter: @TampereenMessut, #Supermessut, #Puutarha, #KotimaanMatkailu, #OutdoorErä, #DKtori
Pauliina Lindgren, projektipäällikkö, p. 050 516 4004, @PauliinaLindgre
Tanja Järvensivu, tapahtuma- ja viestintäpäällikkö, p. 050 536 8133, @TanjaJarvensivu