Laaja ammattimessukokonaisuus toi yli 7 800 tapahtumavierasta Tampereelle

28.03.2019

Liikunta- ja terveysalan asiantuntijat, puhtaanapidon osaajat sekä hankinta-alan ammattilaiset kokoontuivat 27.28.3.2019 saman katon alle Tampereen Messu- ja Urheilukeskukseen. Sportec-, Gymtec-, Welltec- ja Finnclean PRO -messuilla sekä Hankintapäivillä vieraili 7809 kävijää ja tapahtumissa oli yhteensä yli 300 näytteilleasettajaa. Tuoteuutuudet sekä uudet teknologiat herättivät kiinnostusta ja keskustelua yli toimialarajojen. Sportec-, Gymtec-, Welltec- ja Finnclean-messut järjestetään seuraavan kerran keväällä 2021.

− Tapahtumakokokonaisuus toimi asiantuntijoiden ja päättäjien kohtaamispaikkana yli ammattirajojen. Sportec-, Gymtec- ja Welltec-messuilla oli rento ja hyvä tunnelma, jonka loivat näytteilleasettajat yhdessä messuvieraiden kanssa. Lajiesittelyt, jumppahetket sekä uutuuksien kokeilumahdollisuudet saivat kävijöiden tossut liikkeelle. Usean tapahtuman kokonaisuus piristi myös perinteikkään liikuntapaikkarakentamisen ja terveysliikunnan tapahtuman sisältöjä. Ilo todeta, että lukuisat yritykset ovat innolla mukana jälleen keväällä 2021, kertoo asiakkuuspäällikkö Veli-Pekka Rouvali Tampereen Messut Oy:stä.

Finnclean PROssa kiinnostivat robotit ja uudet työvälineet – iloinen tunnelma sai kiitosta

Puhtausalan ykköstapahtumassa Finnclean PROssa kävijöitä kiinnostivat erityisesti työn digitalisoituminen, robotit sekä sisäilma-asiat ja siivouksessa käytettävät uudet työvälineet ja vedet. Monipuolisessa ohjelmassa puhutti myös esimiestyö sekä työn mielekkyys ja turvallisuus. Tapahtuman iloinen tunnelma sai erityisesti kiitosta näytteilleasettajilta sekä messuvierailta. Tampereen Messut Oy järjestää Finnclean-messut SSTL Puhtausala ry:n toimeksiannosta.

− Messut yhdessä koulutuspäivien kanssa saivat liikkeelle valtakunnallisesti koko toimialan ja messujen aikana saamamme palaute tapahtumasta on erinomaista kautta linjan. Messualue oli onnistunut ja näyttävä, asiantuntijoiden puheenvuorot keräsivät kiinnostuneita kuulijoita ja näytteilleasettajat olivat tyytyväisiä, toteaa toiminnanjohtaja Per-Olof Ekström SSTL Puhtausala ry:stä.

Hankintapäivät seuraavan kerran keväällä 2020

− Tapahtuma oli 1. kertaa järjestettynä julkisen sektorin tapahtumana onnistunut. Varsinkin LOGYn laadukas seminaari keskiviikkona ja kansanedustaja Hjallis Harkimon puheenvuoro vetivät paljon yleisöä. Tästä on hyvä jatkaa ja kehittää tapahtumaa seuraaville vuosille, sanoo Hankintapäivien projektipäällikkö Tuomo Huhtanen Tampereen Nuorkauppakamari ry:stä.

Tunnustuksia useille liikunta- ja kunta-alan toimijoille

Tapahtumien yhteydessä palkittiin eri toimialojen edelläkävijöitä ja kehittäjiä. Vuoden Liikuntapaikka 2019 -tunnustuksen sai Pälkäneen Liikuntakeskus Kostia Areena. Elämme Ajassa -palkinto jaettiin Pieksämäen kaupungille. Lisäksi Espoon kaupungille myönnettiin Vuoden Julkisten Hankintojen Kehittäjä -palkinto.

Uutinen: Liikuntapaikkamessut starttasivat vauhdikkaasti

Uutinen: Espoon kaupunki voitti ensimmäisen Vuoden Julkisten Hankintojen Kehittäjä -palkinnon

Kuvat tapahtumista ja muu mediamateriaali: www.tampereenmessut.fi (Medialle / Materiaalipankki) Kuvia täydennetään materiaalipankkiin loppuviikon aikana

Lisätiedot:
www.liikuntapaikkamessut.fi, www.finnclean.fi
Some: #Liikuntapaikkamessut2019, #Sportec2019, #Gymtec2019, #Welltec2019, #FinncleanPRO2019, #Hankintapäivät

LISÄTIEDOT: www.tampereenmessut.fi, @TampereenMessut / etunimi.sukunimi@tampereenmessut.fi
Veli-Pekka Rouvali, asiakkuuspäällikkö, p. 050 516 4005, @VelluRouvali1
Meri Mattila, viestinnän asiantuntija, p. 0400 914 877, @MeriTMattila