Pajan henki lumosi – täysi tupa ja tunnelma katossa Tampereella

01.12.2022
Pajan henki lumosi – täysi tupa ja tunnelma katossa Tampereella

Metalliteollisuuden ammattimessut Konepaja ja Pohjoismaiden suurin hitsausalan messutapahtuma Nordic Welding Expo palasivat rytinällä tapahtumakentälle neljän vuoden odotuksen jälkeen. Messu-uutuutena tapahtumakokonaisuuden täydensi 3D-tulostamisen ja uusien materiaalien 3D & New Materials. Kolmikko keräsi Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen hallien huomaan 6270 kävijää. Kaikki koneet ovat pajassa seuraavan kerran 19.–21. maaliskuuta 2024.

Metalliteollisuuden koneiden ja laitteiden ykköstapahtuma Konepaja ja hitsauksen, liittämisen ja leikkaamisen Nordic Welding Expo yhdessä täysin uuden 3D & New Materials -tapahtuman kanssa kokosivat yhteen 257 näytteilleasettajaa. Messukolmikkoon oltiin erityisen tyytyväisiä, aidot koneet pajassa sekä laadukas kävijäkunta niittivät kiitosta.

– Neljän vuoden odotuksen jälkeen on ollut upeaa päästä jälleen messuille! Olemme tavanneet niin uusia asiakkaita kuin kohdanneet olemassa olevia kumppaneita. Tapahtumalle, jossa työstökoneet ovat oikeasti esillä, on selkeä tilaus. Erittäin hyvät messut, olemme tyytyväisiä ja ilmapiiri kaikkineen on ollut valtavan positiivinen! Messut ovat olleet meille myös menestys, josta suuri kiitos kaikille asiakkaillemme, kertoo toimitusjohtaja Petri Järvinen Cron-Tek Oy:stä.

– Tapahtumassa on ollut hieno tunnelma sekä todella hyvin kävijöitä. Mahtavaa, että on saatu Suomeen ensimmäinen alan tapahtuma, ja saadaan levittää 3D:n ilosanomaa yhdessä.  Yhteisöllisyys onkin ollut täällä erityisen hienoa, tämän jutun tekeminen yhdessä on ollut parasta, sanoo Finnish Additive Manufacturing Ecosystem FAME:n ohjausryhmän puheenjohtaja ja Etteplanin osastopäällikkö Tero Hämeenaho.

– Messut ovat olleet erinomaiset! Paikalla on ollut alan ihmisiä, jotka ovat olleet vailla erityisosaamista. Olemme iloisia, että apuamme tarvitaan ja saamme yhdessä ratkaista kumppaniemme haasteita. Kaikkineen todella positiivinen kokemus, hitsausalan ihmiset ja konepajalaiset ovat kaikki koossa ja täällä on hyvä pöhinä! iloitsee asiantuntija, yrittäjä Olli Riihiluoma Somotec Oy:stä.

Hitsauksen SM-voittajaksi kruunattiin Joonas Hiltunen Oulusta

Ammatillista perustutkintoaan suorittavat nuoret mittelöivät Suomen Hitsausteknillinen Yhdistys ry:n järjestämissä hitsauksen SM-kilpailuissa koko kolmen päivän mitalla. Voittoon itsensä hitsasi Joonas Hiltunen Oulusta. Taitajien suorituksia oli mahdollista seurata A-hallin hitsauskilpailualueella.

Metallijuhla 3D-kuorrutuksella tarjosi kohtaamisia rautaisella otteella

Kolmen päivän aikana 29.11.–1.12. messutapahtumissa vieraili yhteensä 6270 kävijää. Alojen asiantuntijoiden, terävimpien yritysten sekä tulevaisuuden osaajien merkityksellisiä kohtaamisia oli odotettu. Seuraavan kerran kolmikko Konepaja, Nordic Welding Expo ja 3D & New Materials kohtaa kulkijansa 19.–21. maaliskuuta 2024.

Tutustu tapahtumakuviin: tampereenmessut.fi/medialle/materiaalipankki/konepaja/2022/kuvat__photos/.

Täyteen myyty Hallituspaikka hurmasi kokijansa – seuraavaksi 1.11.2023

Suomen ensimmäinen yrityksille ja hallitusosaajille suunnattu tapahtuma sai päivänvalonsa keskiviikkona 30.11. Loppuunmyyty ja monipuolinen tapahtumapäivä herätti ihastusta ja keräsi kiitosta erityisesti mahdollisuuksistaan vankkaan verkostoitumiseen. Hallituspaikan koetaan tulleen jäädäkseen Suomen tapahtumakartalle ja seuraavaksi se järjestetään 1. marraskuuta 2023.

Konepajan yhteistyökumppaneina toimivat Teknologiateollisuus ry ja Teknisen Kaupan Liitto ry sekä Nordic Welding Expon Suomen Hitsausteknillinen Yhdistys SHY ry. 3D & New Materials -tapahtuman kumppaneita ovat 3DStep Oy, EOS Finland Oy, Etteplan Oyj, PLM Group Finland Oy ja Koneteknologiakeskus Turku Oy.

Tampereen Messut -konsernin järjestäjäkumppaneina Hallituspaikka-tapahtumassa Hallituspartnerit ry, Tampereen kauppakamari ry, Future Board ry, Perheyritysten liitto ry, Hyväksytty hallituksen jäsen (HHJ) -koulutuskokonaisuus.

LISÄTIEDOT: konepajamessut.fi/, nordicweldingexpo.fi, 3dnewmaterials.fi, hallituspaikka.fi
#Konepaja #NordicWeldingExpo #3DNewMaterials #Hallituspaikka
Tampereen Messut -konserni, tampereenmessut.fi, etunimi.sukunimi@tampereenmessut.fi
Sami Siurola, projektipäällikkö, Konepaja, Nordic Welding Expo ja 3D & New Materials, +358 40 734 3589