Suomen Kädentaidot -messujen lipunmyynti alkoi tänään

29.09.2021

Euroopan suurin kuluttajille suunnattu käsi- ja taideteollisuusalan messutapahtuma Suomen Kädentaidot järjestetään välivuoden jälkeen 12.–14. marraskuuta 2021 Tampereella. Vuonna 2021 Suomen Kädentaidot juhlii 25-vuotisjuhlavuottaan. Vuoden kantavia teemoja ovat taito, taidokkuus ja taitavat tekijät.

– Taitavia tekijöitä, alan osaajia ja yrittäjiä tarvitaan myös tulevaisuudessa, jotta saamme jatkossakin nauttia kotimaisista tuotteista ja huippuunsa hiotuista materiaaleista. Viime vuonna Suomen Kädentaidot järjestettiin virtuaalitapahtumana. Nyt pitkä odotus on ohi, ja päästään jälleen ihastelemaan laadukkaita materiaaleja ja upeita kotimaisia kädentaitajien tuotteita Tampereen Messu- ja Urheilukeskukseen, toteaa Suomen Kädentaidot -messuista vastaava HR-johtaja Jasmin Saadetdin-Rikkinen Tampereen Messut -konsernista.

Suomen Kädentaidot -messujen lipunmyynti aukesi keskiviikkona 29.9. Ticketmasterissa 10 euron lippukampanjalla. Erikoishintaiset liput ovat myynnissä 15. lokakuuta asti, ja niitä on saatavilla rajoitetusti.

Taitavan yrityksen taustalla uudistuminen
Koronan myötä käsityöbuumi suorastaan räjähti. Ihmiset neuloivat islantilaisvillapaitoja ja solmivat makrameetöitä, opettelivat uusia taitoja ja tekniikoita.

– Ihmiset ovat ylpeitä, kun heillä on yllään jotakin itse tehtyä. On upeaa nähdä, kuinka paljon iloa ja onnea käsitöiden tekeminen tuottaa tekijälleen, Lankavan toimitusjohtaja Kirsti Karppinen kertoo.

Lankava täyttää tänä vuonna 96 vuotta. Yritys on ollut messuilla mukana koko 25-vuotisen taipaleen ajan. He tuovat messuille historiikkinäyttelynsä, joka kertoo perheyrityksen vaiheista kuvien, käsityömallien ja tarinoiden kautta.

– Vuosien varrella yrityksellä on ollut sekä nousuja että laskuja. Yksi menestyksemme salaisuuksista on ollut se, että olemme uudistuneet hyvissä ajoin, Karppinen pohtii.

Käsityöläisen pitää erottautua
– Ihanaa, kun ihmiset ovat vihdoin heränneet koronakoomasta, taideseppä Kimmo Tulimetsä iloitsee.

Hän on ollut Tampereella myymässä lähes tapahtuman alusta asti. Sepän paja kuumenee pian marraskuun messuja varten.

– Kun joka päivä leipoo vähän, ei tule paniikkia ja tarvitse rykäistä vauhdilla niin kamalasti, hän sanoo.

– Käsityöalalla ei voi jämähtää paikoilleen, vaan koko ajan pitää uudistua ja mennä eteenpäin. Pitää ajatella eri tavalla kuin muut. Miksi takoisin ruusun, kuten muut, kun voin tehdä jonkun muun kukan, Tulimetsä pohtii.

INFO: Suomen Kädentaidot, 12.–14.11.2021, Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen A-, C-, D- ja E-hallit. Avoinna pe 12.11. klo 10–18, la 13.11. klo 9–18, su 14.11. klo 10–17, Deli / D-halli aukeaa joka päivä puoli tuntia aikaisemmin (aikaistettu sisäänpääsy vain Pääsisäänkäynnistä). Tampereen Messut Oy ja Taito Pirkanmaa ry järjestävät yhteistyössä Suomen Kädentaidot -messut.

LISÄTIEDOT: www.kadentaidot.fi, Facebook: www.facebook.com/Kadentaidot
Twitter: @TampereenMessut, Instagram: @suomenkadentaidot, #Kädentaidot #Taidonjuhlaa
Tampereen Messut Oy, www.tampereenmessut.fi

Jasmin Saadetdin-Rikkinen, Suomen Kädentaidot -messuista vastaava HR-johtaja Tampereen Messut -konsernista, p. 040 135 0110, jasmin.saadetdin-rikkinen(at)tampereenmessut.fi