Supermessut: C-halliin Platta-levymessut, A-halliin rakentuu kerrostalo

08.02.2018

Supermessuilla otetaan hyppy kesään! Huhtikuisen superviikonlopun muodostavat perinteikäs Puutarha, 10. kertaa järjestettävät Kotimaan Matkailumessut, viime keväänä debytoinut Design- ja käsityötori, klassikkotapahtuma Keräily sekä upouusi Platta-levymessut. Puutarha-messujen näyttävä uutuus on A-halliin rakentuva kerrostalo, jonka parvekkeissa näkyvät kauden kuumimmat parveketrendit. Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa järjestettävässä tapahtumakokonaisuudessa on mukana lähes 500 näytteilleasettajaa. Viimeksi Supermessuilla oli lähes 21 000 kävijää.

Supermessujen kevään 2018 uutuus on C-hallissa järjestettävä musiikkiin ja erityisesti levyihin keskittyvä Platta. Tapahtuman päätuotteita ovat käytetyt levyt, lähinnä vinyyli- ja CD-muodossa, sekä DVD:t, Blu-rayt ja muu musiikkiin liittyvä keräilytavara. Näytteilleasettajia tapahtumaan odotetaan noin sataa. Plattaa on tuottamassa useita levymessutapahtumia jo reilun 20 vuoden ajan organisoinut Marko Tuominen.

– Ruotsalaisilla ja satunnaisesti piipahtavilla saksalaisilla myyjillä on tarjolla pikkurahalla levyjä, jotka täällä saatetaan mieltää aarteiksi. Vinyylilevyissä on paljon enemmän kuin pinnalta voisi aprikoida: vinyylien kuuntelu haastaakin harrastajansa hetkeksi pysähtymään, rauhoittumaan ja keskittymään tekemiseensä, Tuominen aprikoi harrastuksen uudelleen virinneen suosion syitä.

Ohjelmassa Platta-messuilla on levyjen hankinnan lisäksi kiinnostavia haastatteluja sekä eräänlaista aarteenmetsästys -match makingia: kävijät voivat tehdä messuilla etsintäkuulutuksen etsimästään aarteesta ja kyseisen aarteen omistavat myyjät pystyvät tarjoamaan heiltä löytyvää levyä kiinnostuneelle ostajalle.
Lue uutinen: Platta-messuilla etsitään musiikkiaarteita

Puutarha-messuille rakentuu kerrostalo – parveketrendit esillä ainutlaatuisesti

Puutarha-messuille toteutetaan kahdeksan parveketta, joiden kuvitteelliset asukkaat ovat eri-ikäisiä ja erilaisissa elämäntilanteissa olevia ihmisiä. Messuilla nähdään, miten oman persoonan voi somistaa esille parvekkeellekin. Asukkaina kodeissa ovat muun muassa maailmaa nähnyt nuori seikkailijatar-surffari ja intohimoinen kierrättäjäpariskunta. Parvekkeet henkivät myös tämän hetken sisustus- ja kasvitrendejä.

– Kauden trendejä tulee olemaan muun muassa vertikaalisuus: pienissä tiloissa hyödynnetään koko saatavilla oleva tila. Kotoilu kiinnostaa yhä ja nyt parvekekin saa olla asujansa näköinen. Parvekesisustamisessa viherkasveja hyödynnetään aiempaa enemmän, kuvaa parvekkeet messuille suunnitteleva ja toteuttava Niina Autti Kukkakauppa Broncosta.
Lue uutinen: Puutarha-messuille rakentuu kerrostalo – parveketrendit esillä ainutlaatuisesti

E-hallin Kotimaan Matkailumessut järjestetään tänä vuonna jo 10. kertaa ja kotimaamme lomailulääneihin päästään tutustumaan koko Suomen mitalta. Ammattilaisten Verkostoitumisaamua vietetään perjantaiaamuna ennen ovien avaamista kaikille messukävijöille.­­ Kotimaan Matkailumessujen perjantain juontaa Saimi Hoyer, ja loppuviikonlopun ajan messujen oma Jukka Järvinen. Puutarha-messujen juontaja on Omatarhurin Santeri Urhonen ja Design- ja käsityötorin lavaa pitää näpeissään bloggari Emmi Nuorgam. Tapahtumakokonaisuuden ohjelmasisältö varmistuu ja täydentyy kevään mittaan.

Akkreditoidu ennakkoon 18.4. mennessä: www.supermessut.fi (Messuinfo/Medialle)
Mediamateriaalit, kuvat, videot: www.tampereenmessut.fi (Medialle)

LISÄTIEDOT: www.supermessut.fi, Blogi: blogi.supermessut.fi, Facebook: facebook.com/supermessut, facebook.com/kotimaanmatkailumessut, facebook.com/tampereenpuutarhamessut, Twitter: @TampereenMessut, #Supermessut, #Puutarha, #KotimaanMatkailu,  #DKtori, #Platta, #Keräily
Pauliina Lindgren, projektipäällikkö, p. 050 516 4004, @PauliinaLindgre