TAMPEREEN MESSUT OSTAA SUOMEN TAPAHTUMATUOTANNON

12.12.2019

Tampereen Messut Oy ostaa Suomen Tapahtumatuotannon liiketoiminnan 1.1.2020 alkaen. Suomen Tapahtumatuotanto sulautuu osaksi Tampereen Messujen omaa Finland Events -tapahtumatoimistoa, joka järjestää erilaisia tapahtumia Tampereen seudulla ja ympäri Suomen. Finland Eventsin tavoitteena on vahva kasvu etenkin yritystapahtumien järjestämisessä.

Finland Events on Tampereen Messut Oy:n oma tapahtumatoimisto, joka on vuodesta 2010 lähtien suunnitellut ja toteuttanut erilaisia tapahtumia yrityksille sekä kuluttajille ympäri Suomen. Vuosittain Finland Events toteuttaa noin 40 tapahtumaa. Suomen Tapahtumatuotanto on vuonna 2000 perustettu täyden palvelun tapahtumatoimisto, joka on keskittynyt erikokoisten yritystilaisuuksien järjestämiseen. Vuosittain Suomen Tapahtumatuotanto toteuttaa lähes sata tapahtumaa. Tammikuun 2020 alusta lähtien Suomen Tapahtumatuotanto sulautuu osaksi Finland Eventsiä ja sitä kautta osaksi Tampereen Messut -konsernia.

Tampere tapahtumakaupunkina kehittyy: ”Uskomme alan kasvuun”

– Tampere kehittyy koko ajan erinomaisena tapahtumakaupunkina ja myös tapahtumabisnes voi erittäin hyvin koko Suomessa. Ostamalla Suomen Tapahtumatuotannon liiketoiminnan ja yhdistämällä sen jo nyt menestyksekkäästi toimivaan tapahtumatoimistoomme Finland Eventsiin, vahvistamme yrityksemme tapahtumaosaamista ja roolia etenkin yritystapahtumien saralla. On upeaa saada merkittävä ja tunnettu pirkanmaalainen tapahtumajärjestäjä Suomen Tapahtumatuotanto osaksi Finland Eventsiä ja Tampereen Messut -konsernia. Uskomme vahvasti tapahtuma-alan kasvuun ja valoisaan tulevaisuuteen, mistä tämä yrityskauppa on yhtenä osoituksena, toteaa Tampereen Messut -konsernin toimitusjohtaja Hannu Vähätalo.

Finland Eventsin vastaavaksi tuottajaksi Marco Äijälä: ”Yhdessä olemme enemmän”

Finland Events on hakenut vastaavaa tuottajaa elokuusta lähtien, mutta yrityskaupan myötä uusi tehtävä täytetään vasta nyt. Suomen Tapahtumatuotannon perustaja, yrittäjä Marco Äijälä aloittaa Finland Eventsin vastaavana tuottajana 1.1.2020 alkaen. Äijälä saa vastuulleen Finland Eventsin tuotantotiimin. Yrityskaupan myötä Tampereen Messujen palvelukseen Finland Eventsille siirtyy myös tuottaja Minna Sinisalo. Finland Eventsin vetäjinä jatkavat tapahtumaliiketoiminnasta vastaava tapahtumajohtaja Hannele Nuotio ja Tampereen Messut -konsernin viestintäjohtaja Tanja Järvensivu.

– Upeaa saada tiimiin lisää tapahtuma-alan vahvaa osaamista ja loistavia tekijöitä. Tapahtumat ja niiden merkitys tulevat varmasti kasvamaan, sillä ihmiset janoavat kokemuksia, kohtaamisia ja elämyksellisyyttä kaiken digimaailman ja arjen kiireen vastapainoksi. Finland Eventsin tavoitteena on saavuttaa yhä enemmän jalansijaa etenkin yritystapahtumien osalta, mihin saamme merkittävää apua yrityskaupan myötä. Toki toteutamme myös muita tapahtumia, kuten erilaisia juhlia, gaaloja, seminaareja, konsertteja ja pienempiä messutapahtumia. Toimialue on Tampereen seudun lisäksi koko Suomi, joten kasvavan tiimin myötä meillä on mahdollisuus tarjota palveluja aiempaa laajemmin, kertoo Finland Eventsin tapahtumajohtaja Hannele Nuotio.

– Tampereen Messut -konserni ja Finland Events tuntuivat oikealta paikalta oman liiketoiminnan myymiseen. Tampere tapahtumakaupunkina on verraton ja tämän yrityksen tavoitteet toiminnan kehittämiseen osuivat yksiin omien ajatusteni kanssa. Uskon, että yhdistämällä osaamisemme ja verkostomme olemme tapahtumajärjestäjänä erittäin varteenotettava toimija ja yhdessä olemme aina enemmän kuin yksin. Yrittäjävuosien jälkeen tuntuu hyvältä löytää kotipesä menestyvästä konsernista, jonka toiminnot ja laajuus mahdollistavat sen, että itse saamme jatkossa keskittyä olennaiseen eli tapahtumien järjestämiseen. Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen tilat merkitsevät meille myös omaa tapahtuma-alustaa, joka aiemmin on puuttunut. Toki jatkossakin teemme tapahtumia juuri siellä missä asiakas haluaa. Meille tulee loistava tapahtumatiimi, iloitsee Suomen Tapahtumatuotannon toimitusjohtaja Marco Äijälä.

Tampereen Messut -konsernin muodostavat emoyhtiö Tampereen Messut Oy ja sen oma tapahtumatoimisto Finland Events sekä tytäryhtiöt Finland Restaurants Oy – Finnresta ja Expotec Oy. Konsernin liikevaihto vuonna 2018 oli 15 miljoonaa euroa.

LISÄTIEDOT:

www.tampereenmessut.fi, www.finlandevents.fi