Tampereen Häämessut kasvaa – lähes 80 yritystä tarjoaa vinkkejä hääjuhliin

30.01.2020

Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen TähtiAreena täyttyy jälleen häätunnelmasta 8.–9.2.2020. Tampereen Häämessuilla on lähes 80 näytteilleasettajaa eli parikymmentä yritystä enemmän kuin viime vuonna. Lisäksi mukana tapahtuman toteutuksessa on muita alan toimijoita ja kumppaneita. Kaksipäiväisen häätapahtuman juontaa Marianne Harjula.

– Toteutamme Tampereen Häämessut TähtiAreenalla nyt toista kertaa, mutta tapahtuma itsessään täyttää jo 26 vuotta. Tänä vuonna olemme saaneet mukaan enemmän alan toimijoita viime vuoteen verrattuna ja luvassa on ihana viikonloppu häähumun keskellä. Tulevat hääparit ja juhlien suunnitteluun osallistuvat saavat messuilta vinkkejä ja hyödyllistä tietoa häiden toteuttamiseen sekä ennen kaikkea hyviä kontakteja tuotteita ja palveluja tarjoaviin yrityksiin. Toki ideoita kannattaa hyödyntää myös muiden juhlien järjestämisessä, kertoo Tampereen Messujen tapahtumatoimiston Finland Eventsin tapahtumajohtaja Hannele Nuotio.

Ideoita juhlaan kattausnäyttelystä – esillä myös kauneimmat kimput, kakut sekä hää- ja juhlapuvut

Tampereen Häämessut tarjoaa messuvieraille laajan valikoiman hääjuhlaan ja hääteemaan liittyviä tuotteita ja palveluita. Esillä ovat muun muassa juhlapaikat ja -palvelut, morsius- ja juhlapuvut, sormukset ja muut korut, kauneustuotteet ja -palvelut, askartelutarvikkeet ja -ideat, valokuvaus- ja videopalvelut sekä ohjelmaa ja polttareita järjestävät palveluntarjoajat.

Messuilla on viime vuotta laajempi valikoima uusia ja käytettyjä hääpukuja sekä edullisia juhla-asuja sekä naisille että miehille. Hääpuvun voi myös ostaa mukaansa messuilta. Häät.fin tuottaman Kaunein Hääpuku 2020 -kilpailun finaalissa esitellään johtavien kansainvälisten morsiuspukumerkkien suosituimmat mekot, ja yleisö saa äänestää omaa suosikkiaan Häät.fi-palvelussa helmikuun loppuun saakka. Häät-blogiyhteisöön kuuluvien hääbloggaajien valitsema suosikki julkistetaan Tampereen Häämessuilla jo sunnuntaina.

Herkullisia kakkuja pääsee maistamaan Kakunmaistatusalueella. Ideoita on tarjolla myös Kaunein hääkimppu- ja Kaunein kattaus -näyttelyissä, joissa yleisö pääsee äänestämään myös omaa suosikkiaan. Messuilla julkistetaan myös Vuoden Koru -kilpailun voittaja.

Kuohuviinibaari tarjoaa ideoita juhlajuomiin aina perinteisistä kuplivista vaihtoehdoista alkoholittomiin mocktaileihin. Messuhallissa on esillä myös hääautoiksi somistetut limusiini ja matkailuauto.

Ohjelmassa muotinäytöksiä ja vinkkejä häiden järjestämiseen

Messujen ohjelmalavalla on luvassa molempina päivinä asiantuntijoiden vinkkejä muun muassa hääteemaan, trendeihin, vihkimiseen ja kauneudenhoitoon liittyen sekä upeita muotinäytöksiä, joissa esitellään kuuminta häämuotia. Lavalla nähdään myös Käytetyt hääpuvut catwalkilla -näytös.

Messujen Askartelupajassa on tarjolla ideoita korttien tekemiseen. Yleisö pääsee halutessaan kokeilemaan myös ihmiskuplapalloja. Tredun Helmi toteuttaa messuvieraille maksuttomia pikakampauksia, kondiittoriopiskelijat opastavat yleisöä marsipaaniruusujen tekemisessä ja tekstiili- ja muotialan opiskelijat opettavat kangasruusukkeiden sekä rusettien valmistamista. Tredu vastaa myös hääauton somistuksesta.

Tampereen Häämessut järjestää Tampereen Messujen tapahtumatoimisto Finland Events pääyhteistyökumppaneinaan Häät-lehti & Häät.fi ja Tampereen seudun ammattiopisto Tredu.

Lisätiedot: www.tampereenhaamessut.com
#TampereenHäämessut / Finland Events, www.finlandevents.fi
Hannele Nuotio, tapahtumajohtaja, p. 050 587 0133, hannele.nuotio@finlandevents.fi, @HNuotio
Tanja Järvensivu, viestintäjohtaja, p. 050 536 8133, tanja.jarvensivu@finlandevents.fi, @TanjaJarvensivu