Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen toimitusjohtaja vaihtuu

10.02.2022
Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen toimitusjohtaja vaihtuu

Tampereen Messu- ja Urheilukeskus Oy:n (TESC) toimitusjohtaja vaihtuu 1.4.2022 yhtiön pitkäaikaisen toimitusjohtajan Hannu Vähätalon siirtyessä eläkkeelle. Yhtiön hallitus on valinnut uudeksi toimitusjohtajaksi Olli Tokoin. Tokoi toimii tällä hetkellä Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen kehityspäällikkönä. Hän jatkaa myös Tampereen Messut -konsernin tytäryhtiön Finland Restaurants Oy:n toimitusjohtajana.

Tampereen Messu- ja Urheilukeskus Oy (TESC) on perustettu vuonna 2005. Halliyhtiön omistavat Tampereen kaupunki (2/3) ja Tampereen Messut Oy (1/3). Monitoimikeskuksen toimitusjohtajana on alusta saakka toiminut Hannu Vähätalo, joka toimi myös Tampereen Messut -konsernin toimitusjohtajana 31.12.2021 saakka. Vähätalo jättää TESCin toimitusjohtajuuden maaliskuussa ja tehtävässä jatkaa 1.4.2022 alkaen yhtiön nykyinen kehityspäällikkö Olli Tokoi.

– Tampereen Messu- ja Urheilukeskusta on rakennettu ja kehitetty pitkäjänteisesti vuosien saatossa. Suunnitelmissa on, että TESC voisi tulevaisuudessa olla jopa enemmän kuin messu- ja urheilukeskus, sillä tässä nykyaikaisessa monitoimikeskuksessa on olemassa fasiliteetit yhä monimuotoisempaan käyttöön. TESCin rooli pirkanmaalaisena tapahtuma- ja urheilupaikkana on jo nyt merkittävä. Lämmin kiitos nykyiselle toimitusjohtajalle Hannu Vähätalolle menestyksekkäästä, tinkimättömästä ja uraauurtavasta työstä Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen eteen, sanoo Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen hallituksen puheenjohtaja, aluejohtaja Jari Alanen Kesko Oyj:stä.

– On ollut upeaa saada olla rakentamassa Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksesta moderni ja moneen käyttöön taipuva monitoimikeskus. Tampere tapahtuma- ja urheilukaupunkina kehittyy kovaa vauhtia ja TESC tulee tarjoamaan tulevaisuudessakin upeat puitteet monipuoliseen toimintaan. Vuodet sekä TESCin että Tampereen Messut -konsernin toimitusjohtajana ovat kerryttäneet valtavasti liikkeenjohdollista kokemusta ja näkemystä, jota jatkossa tulen hyödyntämään kasvavassa perheyrityksessämme GoGo-yhtiöissä. Lämmin kiitos henkilökunnalle ja kaikille yhteistyökumppaneille hienoista vuosista, lausuu Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen toimitusjohtaja Hannu Vähätalo.

Olli Tokoi aloittaa Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen toimitusjohtajana huhtikuussa

Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen (TESC) uusi toimitusjohtaja Olli Tokoi siirtyy toimeen TESCin kehityspäällikön tehtävästä. Tokoi on työskennellyt TESCin palveluksessa reilun 12 vuoden ajan ja Tampereen Messut -konsernissa kaikkiaan 21 vuotta. Tokoi jatkaa myös Tampereen Messut -konserniin lukeutuvan Finland Restaurants Oy:n eli Finnrestan toimitusjohtajana.

–  TESCin toimitusjohtajan kapula siirtyy luottavaisin mielin Olli Tokoille, jolla on vahva tausta messu- ja tapahtumatoiminnasta sekä Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen kehittämisestä pitkältä ajalta. Lisäksi Tokoi omaa myös erittäin vankat ja laadukkaat siteet laaja-alaisesti urheilun saralle, TESCin hallituksen puheenjohtaja Jari Alanen toteaa.

–  Kiitän saamastani luottamuksesta ja otan innokkain mielin vastaan vastuullisen tehtävän Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen toimitusjohtajana. Lähden jatkamaan vuosien aikana viitoitettua erinomaista kehitystyötä. Tahdomme tuoda myös tulevaisuudessa monitoimikeskuksen kaiken osaamisen ja potentiaalin täyteen valoon sekä vastata Tampereen seudun yhä kasvavaan tapahtumakysyntään, kiteyttää Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen tuleva toimitusjohtaja Olli Tokoi.

Tampereen Messu- ja Urheilukeskus - Tampere Exhibition and Sports Centre (TESC) on yksi Suomen suurimmista messu- ja urheilukeskuksista sekä monipuolinen kokouskeskus. Lisätiedot www.tesc.fi.

LISÄTIEDOT: Tampereen Messu- ja Urheilukeskus Oy (TESC), etunimi.sukunimi(a)tesc.fi

Hannu Vähätalo, TESCin toimitusjohtaja, p. 0500 620 806
Olli Tokoi, kehityspäällikkö (TESCin toimitusjohtaja 1.4.2022 alkaen) p. 050 329 5265

Mediapalvelut: Tanja Järvensivu, markkinointi- ja viestintäjohtaja,