Etusivu » Tiedotteet

Tampereen Messut -konserni kattaa monipuolisen tapahtumasyksyn

04.08.2022
Tampereen Messut -konserni kattaa monipuolisen tapahtumasyksyn

Tampereen Messut -konsernin syyskausi tarjoaa vaikuttavan tapahtumakirjon teollisuuden aloilta vapaa-aikaan, turvallisuuteen ja hallitustyöhön. Messukauden aloittaa työelämän superviikko syyskuun puolivälissä ja kolmipäiväiset Alihankinta-messut toteutetaan loppukuusta.

Tampereen Messut -konserni lataa kattavan syystarjonnan ammattimessuista koko perheen tapahtumiin.
– Poikkeuksellisen pandemia-ajan jälkeen tapahtumia odotetaan innolla ja kysyntä syksyn tapahtumille on ennätyksellinen. Olemme iloisia saadessamme tarjota messukävijöille ja yhteistyökumppaneille monipuolisen ja inspiroivan tarjonnan. Uskomme vakaasti kohtaamisiin ja niiden mahdollistaminen on meille ensiarvoisen tärkeää, sanoo toimitusjohtaja Tuomas Räsänen Tampereen Messut -konsernista.

Ajankohtaista ammatillisuutta tapahtuma-uutuuksin

Ammattimessujen superviikko houkuttelee 13.–15. syyskuuta Tampereen Messu- ja Urheilukeskukseen. Kansainvälinen turvallisuusalan ykköstapahtuma EuroSafety suojaa, turvaa ja verkostoi, kattaen turvallisuuden ja riskienhallinnan, uusimpien suojainten sekä älyratkaisujen kokonaisuuden. Tapahtuman timanttisina puhujina kuullaan muun muassa Madventures-kaksikko Riku Rantalaa ja Tuomas Milonoffia sekä Duudsonien Jarppi Leppälää. Työhyvinvointi-messuilla kohdataan ihmisellisen työelämän pyörteissä, paneutuen vuorovaikutukseen murroksen, merkityksellisyyden ja kulttuurin näkökulmista. Messutapahtuma hurmaa ohjelmallaan, huippupuhujanaan muun muassa mestarivalmentaja Jukka Jalonen. Elintarviketeollisuus-messut 14.–15.9. esittelee elintarviketuotannon uusimmat laitteet, pakkauskehityksen käänteet ja elintarviketeollisuuden raaka-ainetuottajat sekä valmistusprosessit. Samaan aikaan järjestettävä Logistiikka-messut täydentää kokonaisuutta sisälogistiikan joustavilla ratkaisuilla, esitellen trukit, automatisoidut järjestelmät ja mobiiliteknologiat.

Pirkanmaalainen messuklassikko Alihankinta ja AlihankintaHEAT saa sijansa 27.–29. syyskuuta. Suomen johtava teollisuuden sekä Euroopan toiseksi suurin alihankintateollisuuden messutapahtuma lupaa kohtaamisia sekä teollisuuden vetovoimaa. Alihankinta 2022 -kumppaniyritys on kansainvälisesti johtava innovatiivisen teknologian ja elinkaariratkaisujen toimittaja merenkulku- ja energiamarkkinoilla Wärtsilä Finland Oy. Marras-joulukuun vaihteessa hallit täyttyvät Konepajan, Nordic Welding Expon ja 3D & New Materials’n vyöryen Tampereen Messu- ja Urheilukeskukseen 29.11.–1.12. Konepajan teemoina puhuttavat kehittyneimmät koneet, moderni konepaja ja rohkeat investoinnit. Pohjoismaiden suurin hitsausalan messutapahtuma Nordic Welding Expo tarjoaa läpileikkauksen hitsausalan uusista tuotteista ja innovaatioista. Uusi ammattitapahtuma 3D & New Materials luo katsauksen 3D-tulostamiseen ja uusiin materiaaleihin. Marraskuun viimeisenä päivänä koetaan Tampereella täysin uusi, Suomen ensimmäinen tapahtuma yrityksille ja hallitusosaajille, Hallituspaikka. Hallituspaikassa 30.11. kohtaavat riippumattomia osaajia hallitukseensa etsivät yritykset ja maamme hallitusosaajat.

Tampereen Messut -konserni on aktiivinen toimija Tampereen päivänä 1.10.2022 yhteistyössä järjestettävässä Isot koneet Keskustorilla -tapahtumassa.

Lemmikkejä, kädentaitoja ja varautumista arkeen

Lokakuussa tapahtumatarjonta viihdyttää koko perhettä, kun 7.– 8.10 järjestettävä Kokonaisturvallisuus-messut kattaa varautumisen arjen poikkeusoloihin, esittelee kyberturvallisuutta ja maanpuolustusta. Samana viikonloppuna hallit vilisevät karvakavereita, matelijoita, siilejä, kaneja, lintuja, frettejä sekä paljon muita lemmikkejä. Lemmikki Tampere 8.–9.10. ihastuttaa vauhdikkailla näytöksillään ja tuo monipuolisen lemmikkieläinmaailman kosketeltavaksi ja koettavaksi. Iloa marraskuun keskelle 18.–20.11. tuo Tampereen Messujen vuoden suurin kuluttajatapahtuma, Suomen Kädentaidot. Kädentaitojen uniikit tekijät ja käsityöalan harrastajat löytävät messuilta aikaa kestävät materiaalit ja uutta inspiraatiota herättävän messuohjelmiston. Suomen Kädentaitojen 2022 avajaispuheen lausuu ja Taito Finlandia -voittajan valitsee tasavallan presidentin puoliso rouva Jenni Haukio.

Lue lisää vuoden kiinnostavimmista tapahtumista tampereenmessut.fi/tapahtumakalenteri/.

Tampereen Messut järjestää vuosittain lukuisia kohdennettuja ja korkeatasoisia tapahtumia, joista osa on alansa suurimpia kansainvälisiä messuja. Tampereen Messut -konserniin lukeutuu emoyhtiö Tampereen Messut Oy:n lisäksi tapahtumatoimisto Finland Events ja rakentamisliiketoiminnan yksikkö Expotec sekä tytäryhtiö Finland Restaurants Oy – Finnresta. Tapahtumat houkuttelevat vuotuisesti satojatuhansia kävijöitä Tampereen Messu- ja Urheilukeskukseen.

LISÄTIEDOT: tampereenmessut.fi #tampereenmessut etunimi.sukunimi@tampereenmessut.fi
Tuomas Räsänen, toimitusjohtaja, p. 050 514 6300
Tanja Järvensivu, PR- ja kumppanuusjohtaja, Alihankinta ja AlihankintaHEAT -projektipäällikkö p. 050 536 8133
Maiju Kari, markkinointi- ja viestintäpäällikkö, p. 040 550 5254
Nette Kivimäki, viestinnän asiantuntija, p. 040 641 3369
Sirkka Laine, viestinnän asiantuntija, p. 040 612 9081

< Takaisin tiedotteisiin

Liity Tampereen Messujen tiedotuslistalle ja pysyt perillä siitä, mitä meillä päin on meneillään. Voit tilata tiedotteet myös kätevänä RSS-syötteenä.

Tilaa RSS-syöte »