Tulevaisuuden hallitustyöskentely tiivistyy Tampereella

31.10.2022
Tulevaisuuden hallitustyöskentely tiivistyy Tampereella

Hallituspaikka 2022 on uusi yrityksille ja hallitusosaajille kohdennettu tapahtuma, joka tarjoaa osaamista, näkökulmia ja verkostoja yritysten hallitustyöskentelyyn. Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa 30. marraskuuta 2022 järjestettävän tapahtuman teemana on tulevaisuuden hallitustyöskentely.

– Hallituspaikka-tapahtumaa odotetaan innolla ja liput käyvät kaupaksi, joten tällaiselle kokonaisuudelle on selvästi tilausta. Tampereella kohtaavat marraskuun lopussa riippumattomia osaajia hallitukseensa etsivät yritykset, hallitusammattilaiset ja muut hallitustyöstä kiinnostuneet. Päivän ohjelma muodostuu erillisestä aamupäivän työpajasta ja iltapäivän Hallituspaikka-tapahtumasta, joihin molempiin saa liput Ticketmasterista. Nyt jos koskaan kannattaa tulla päivittämään tiedot tulevaisuuteen keskittyvästä hyvästä hallitustyöskentelystä ajan tasalle, tutustua kumppaniyritysten palveluihin, nauttia antoisasta ohjelmasta ja mikä tärkeintä, verkostoitua toisten ihmisten kanssa, sanoo tapahtumasta vastaava PR- ja kumppanuusjohtaja Tanja Järvensivu Tampereen Messut -konsernista.

Ennennäkemätön ohjelmakattaus katsoo eteenpäin – valokeilassa upeat keynote-puhujat ja kumppanit

Hallituspaikka 2022 -tapahtuman ohjelmalavalla nähdään huippuluokan keynote-puhujat. Yritysjohtaja Matti Alahuhta paneutuu puheenvuorossaan eteenpäin katsovaan hallitustyöhön. Omistajan roolia hallitustyössä avaa hallituksen puheenjohtaja Alexander Bargum Perheyritysten liitosta. Founder Kirsi Piha Purpose Research Institutesta haluaa ravistella hallitustyötä ja nostaa esille menestystekijät kiihtyvän muutoksen maailmassa. Vastuullisuuden merkitykseen tulevaisuuden hallitustyössä syvennytään S-ryhmän vastuullisjohtajan Nina Elomaan puheenvuorossa. Oy IBM Finland Ab:n hallituksen puheenjohtaja Tuomo Haukkovaara luo katsauksen siihen, kuinka tärkeää digitaalinen turvallisuus on sisällyttää strategiseen ajatteluun ja strategiatyöhön.

Kumppaniyritysten esityksissä pureudutaan tulevaisuuden hallitustyöhön, osaavan hallituksen rooliin ja merkitykseen, hallituksen juridiseen vastuuseen ja hallitustyön tietoturvaan. Lisäksi tapahtuma tarjoaa kumppaniyritysten asiantuntemusta alueen ständeillä ja klinikoilla, yrityspitchauksia, Network Corner made by Brella -verkostoitumisalueen, jossa palvelun kautta sovittuja tapaamisia, sekä rentoa verkottumista. Hallituspartnerit ry jakaa tapahtumassa Kultainen Nuija -palkinnon, joka myönnetään pk-yritykselle tunnustuksena hyvästä ja esimerkillisestä hallitustyöstä. Ohjelmassa on lisäksi Kauppalehden paneelikeskustelu tulevaisuuden hallitustyöstä, järjestäjäkumppaneiden haastattelutuokio sekä illan päättävä verkostoitumisbuffet. Tapahtuman juontaa Ylen uutisankkuri ja tunnettu journalisti Tommy Fränti. Tutustu koko ohjelmaan ja osta lippu Hallituspaikka-tapahtumaan: hallituspaikka.fi.

Edelläkävijöiden aamupäivä on tulevaisuuden ennakointiin keskittyvä työpaja

Hallituspaikka 2022 -sisältökumppani Vere Design Oy ja Edelläkävijät-yhteisö järjestää tapahtuma-aamuna 30.11.2022 klo 8.30 alkaen ennakointityöpajan Edelläkävijän aamupäivä | Tulevaisuuden hallitustyö 2025. Aamupäivän tavoitteena on rakentaa osallistujille kokonaisnäkemystä tulevaisuuden ennakoinnista ja sen hyödyntämisestä tulevaisuuden kestävän liiketoiminnan rakentamisessa. Koulutuksen käytännön osuudessa tulevaisuuden ennakointia tullaan soveltamaan tulevaisuuden hallitustyöskentelyyn. Koulutuksessa paneudutaan myös toimintaympäristön muutokseen vaikuttaviin ilmiöihin, heikkojen signaalien merkitykseen liiketoiminnassa, ketterään skenaariotyöhön sekä tulevaisuuskuvien rakentamiseen yhdessä muiden hallitusammattilaisten kanssa. Hallituspaikan ilmaiset ja kaikille avoimet jatkot juhlitaan digitaalisesti 15. joulukuuta 2022. Tunnin etätilaisuudessa on tuolloin teemana Tulevaisuuden ilmiöt vuodelle 2023. Tutustu sisältökumppanin ohjelmaan ja osta lippu aamun työpajaan: hallituspaikka.fi/sisaltokumppani-2022-edellakavijat.

Modernin pajan henki hehkuu messuhalleissa

Hallituspaikka-tapahtuma toteutetaan Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen D-hallissa samaan aikaan suurten ammattimessujen kanssa. Muissa halleissa järjestetään 29.11.–1.12. metalliteollisuuden ammattilaisten Konepaja-messut, Pohjoismaiden suurin hitsausalan messutapahtuma Nordic Welding Expo sekä 3D-tulostamisen ja uusien materiaalien 3D & New Materials. Tapahtumiin voi osallistua maksutta rekisteröitymällä.

Hallituspaikka 2022 -tapahtuman kumppaniyritykset: Hallituspaikka-tapahtuman järjestää Tampereen Messut -konserni. Järjestäjäkumppanit: Hallituspartnerit ry, Tampereen kauppakamari ry, Future Board ry, Perheyritysten liitto ry, Hyväksytty hallituksen jäsen (HHJ) -koulutuskokonaisuus. Sisältökumppani: Vere Design ja Edelläkävijät. Tapahtumakumppanit: PwC Suomi, OP Tampere, Eversheds Sutherland, Admincontrol. Sponsorointikumppanit: ContractZen, Purpose Research Institute, ISKU, Striimus. Logokumppanit: Creative Technology, Kauppalehti, StaffPoint Executive, Business Tampere. Päivitetty kumppanilistaus: hallituspaikka.fi.

LISÄTIEDOT: hallituspaikka.fi, #hallituspaikka2022, #tulevaisuudenhallitustyöskentely LIPUT: ticketmaster.fi
MEDIAN AKKREDITOITUMINEN: hallituspaikka.fi/tapahtumainfo/medialle/
Tampereen Messut -konserni, tampereenmessut.fi, etunimi.sukunimi@tampereenmessut.fi
Tanja Järvensivu, PR- ja kumppanuusjohtaja, Hallituspaikka-projektipäällikkö, p. 050 536 8133