Vire tuo Tampereelle omat vege- ja terveysmessut – joogaa ja aitoa ruokaa

05.05.2017

Tampereen Messut Oy lanseeraa tammikuussa 2018 uuden Vire-tapahtuman, joka virittää uuden vuoden heti terveellisen, hyvinvoivan ja positiivisen elämän taajuuksille. Tampereen terveellisimmän tapahtuman sisällössä mukana ovat Vegemessut, Joogafestivaali, Gluteenitonta! sekä Aitoa ja Luomua. Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa 20.–21.1.2018 järjestettävään tapahtumaan odotetaan noin 150:tä näytteilleasettajaa, osastoista on varattu nyt noin puolet.

– Vietämme juuri Tampereen Messujen 50-vuotisjuhlavuotta ja mitä mainioin tapa juhlia sitä on kasvattaa tapahtumavalikoimaamme. Uuden Vire-tapahtuman myötä Tampereen Messujen tapahtumatarjonta monipuolistuu ja laajenee entisestään. Hyvinvointia ja terveyttä käsittelevät teemat sopivat erityisen hyvin heti vuoden alkuun, joten Vire määrittää heti hyvän tahdin uuteen ja vauhdikkaaseen tapahtumavuoteen, toteaa toimitusjohtaja Hannu Vähätalo Tampereen Messut Oy:stä.

Joogalle ja mindfulnessille pyhitetty Joogafestivaali keskittyy kehonhallintaan ja mielen tasapainoon näytetuntien ja luentojen muodossa. Aitoa ja Luomua pureutuu lähiruokaan ja luomutuotteisiin, esimerkiksi luomuruokaan ja -kosmetiikkaan. Gluteenitonta! tutustuttaa gluteenittomien ruokien valmistajiin ja ruokavaliotietouteen herkullisissa seminaareissa ja tietoiskuissa. Vegemessut taas juhlistaa terveellisen vegaanisen ruokavalion tarjoamia mahdollisuuksia. Näytteilleasettajat esittelevät uutuus- ja hittituotteitaan ja ajankohtaisissa paneelikeskusteluissa sekä ravintolavan seminaareissa kartutetaan tietämystä. Osallistavassa Vegelä-kasvisruokakeittiössä kokataan tuoreella otteella.

– Kasvisruokavalio ei ole enää marginaalinen ilmiö, voidaankin jo puhua ruokavalion kokonaisvaltaisesta transformaatiosta, jonka huomaa astuessaan mihin tahansa ruokakauppaan. Vegaaniruokaan keskittyvällä tapahtumalla halutaan tuoda esille erilaisia vaihtoehtoja, kuvaa projektipäällikkö Tuure Leppämäki Tampereen Messut Oy:stä.

Yli sata seminaaria: Parempaa elämänlaatua ruoasta – kokonaisvaltaista hyvinvointia liikkuen

– Kaikki Vireen alla kulkevat tapahtumat ovat erillisiä tapahtumia, mutta niillä kaikilla on sama fokus eli terveys ja sairauksien ennaltaehkäisy. Vireen tavoitteena on saavuttaa ja tuoda esille uusia vaihtoehtoja ihmisten arkeen ja samalla tuoda messu- ja tapahtumakulttuuriin enemmän vuorovaikutteisuutta osallistamalla yleisöä enemmän ohjelmasisältöön. Tapahtumassa onkin noin 150 erilaista workshopia ja ohjattua tuntia, seminaareja sekä luentoja, kertoo tapahtumaa luotsaava Leppämäki.

Tapahtuman yli sata seminaaria, workshopia ja ohjattua tuntia pakkaavat kävijälle mukaan täyden paketin uutta energiaa uudelle vuodelle. Ruokavaliosta puhumassa ovat muun muassa kansainvälinen kirjailija ja ravintoneuvoja Elviira Krebber, joka kertoo sokerittoman ja gluteenittoman ruokavalion hyödyistä. Ruokakirjailija ja hyvän olon valmentaja Pauliina Tervo tutustuttaa FODMAP-ruokavalion hyötyihin ja Suolistoa hoitamalla superaivot -puheenvuoron pitää ravintovalmentaja Annika Havaste. Parempaan oloon ja stressitason laskemiseen opastaa entinen pankinjohtaja ja henkilöstökonsultti ja nykyinen stressivalmentaja ja kirjailija Miia Huitti. Joogalajeista tutustutaan lähemmin ainakin astanga- ja kundaliinijoogaan ja kaikille avoin smoothie-kilpailu on surautettu käyntiin Vireen nettisivuilla. Parhaan smoothien sekoittaja palkitaan ja smoothie otetaan myyntiin messuille. Tapahtuman ohjelmasisältö karttuu ja tarkentuu kevään ja syksyn aikana.
Lue lisää: www.viretampere.fi (Pirkanmaan paras smoothie -kilpailu)
Lue lisää: www.viretampere.fi (Ohjelma)

Mediamateriaalit, kuvat, videot: www.tampereenmessut.fi/materiaalipankki

LISÄTIEDOT: www.viretampere.fi, Facebook: www.facebook.com/viremessut