Vuoden Kavionjälki -tunnustus PowerParkin Pekka Lillbackalle

07.04.2017

Vuoden Kavionjälki -tunnustus jaetaan 8.–9.4. Tampereella järjestettävillä Suomen suurimmilla hevosalan messuilla. Tunnustus myönnetään lauantaina monitoimipuisto PowerParkiin rakennetusta raviradasta sekä siellä järjestettävästä Nordic King -ravitapahtumasta. Nordic King on maailman suuripalkintoisin kylmäveriravurien lähtö. Perusteluissa todetaan, että uniikki ja yksityisellä rahalla tehty hevosalan hanke osoittaa poikkeuksellista rohkeutta, määrätietoisuutta ja osaamista.

Tunnustuksen vastaanottaa lauantaina 8.4. klo 13.05 Hevoset-messuilla järjestettävässä tilaisuudessa Pekka Lillbacka. Palkinnon jakavat Suomen Ratsastajainliitto ry SRL:n hallituksen jäsen ja kansanedustaja Sofia Vikman, SRL:n pääsihteeri Fred Sundwall ja Suomen Hippos ry:n kehityspäällikkö Suvi Louhelainen. Hippoksen ja SRL:n hallitukset jakavat Vuoden Kavionjälki -tunnustuksen vuosittain henkilölle tai taholle, joka on ansioitunut hevosurheilussa, hevosjalostuksessa, hevostaidoissa, koulutus- ja liiketoiminnassa tai joka on lisännyt hevosalan arvostusta ja tunnettuutta. Tunnustus jaetaan nyt 8. kerran.

Perusteluissa todetaan, että Pekka Lillbackan johdolla Härmän PowerParkissa on toteutettu täysin poikkeuksellinen miljoonien eurojen hevoshanke, jonka aikana valmistui ravirata ja hevosurheilukeskus. Ravirata sai heti lanseeraustapahtumassaan kesällä 2016 laajalti kiitosta palveluistaan niin yleisölle kuin kilpailijoillekin, ja toi suomalaiselle hevosurheilulle laajalti kansainvälistä näkyvyyttä. Nordic King -ravitapahtuma nähdään PowerParkissa jälleen tänä juhannuksena. PowerParkissa nähdään 2.–6.8.2017 myös uuden hevosurheilukeskuksen ensimmäiset esteratsastuskilpailut, sillä tuliterän raviradan keskelle valmistuu kuitupohjainen ratsastuskenttä. PowerPark on palkittu aiemmin Ravigaalassa Vuoden ravitekona 2016, ja ravirata valittiin heti ensimmäisenä toimintakautenaan Vuoden kesäraviradaksi. Ravirata ja hevosurheiluhanke on mittaluokassaan uniikki yksityisellä rahalla tehty hevosalan hanke – varsinainen pohjalainen voimannäyte – joka osoittaa rohkeutta, määrätietoisuutta ja osaamista.
Katso video: Vuoden Kavionjälki 2017: PowerParkin ravirata ja Nordic King -ravitapahtuma
Kuvia: www.tampereenmessut.fi/materiaalipankki (Hevoset)

Aiemmin palkinnon ovat saaneet: Kontion perhe (2016), hyväntekeväisyysravuri Karl ”Kalle” Adam (2015), SRL:n pääsihteeri Fred Sundwall (2014), Ingmanin perhe (2013), Espoon Ratsupolut ry (2012), Eduskunnan Hevosystävien Seura (2011) ja Gun Järnefelt (2010).

Suomen suurin hevosalan tapahtuma tuo hevosihmiset Manseen – kilpailuja, näytöksiä ja luentoja

Hevoset 2017 -messut järjestetään lauantaista sunnuntaihin 8.–9.4. Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa. Paikalla ovat muun muassa maailmantähtiä hevoskaupoissa konsultoiva Marjukka ”Maucca” Kärki ja Marko Björs, joka kertoo vastuullisesta valmentautumisesta. Esteratsastaja-valmentaja Mikael Forstén vetää lauantain esteratsastusklinikan, sunnuntain kouluratsastusklinikasta vastaa hallitseva kouluratsastuksen senioreiden Suomen mestari Anna von Wendt. Tohtori David Marlin valottaa hevosen mahahaavaa ja sen aiheuttajia molempina messupäivinä. Kovatasoisissa estekisoissa kisaavat valtakunnan kovimmat ratsukot ja sunnuntain kisan voittajat saavat paikan Helsinki International Horse Show:hun. Messut juontaa median monitaituri Ronja Salmi.

Tapahtuma kokoaa Tampereelle vuosittain koko laajan hevosalan: ravi- ja ratsupuolen ammattilaiset, harrastajat sekä perheet ja hevosista ja hevosmaailmasta kiinnostuneet. Korkeatasoinen näytösareena- ja seminaariohjelma, ratsastuskilpailut, kiinnostavat kasvot sekä monipuoliset ostosmahdollisuudet houkuttelevat viikonlopun viettoon perinteisesti noin 15 000 kävijää. Tänä vuonna näytteilleasettajia on 210.

Kuvat, tiedotteet ja muu mediamateriaali: www.tampereenmessut.fi/materiaalipankki (Hevoset)

LISÄTIEDOT: www.hevosmessut.fi
Facebook: www.facebook.com/Hevosmessut, Twitter: @TampereenMessut, #Hevoset
Veli-Pekka Rouvali, projektipäällikkö, p. 050 516 4005, @VelluRouvali1