Alihankinta 2017 keskittyy kumppanuuteen – onhan verkostosi ajan tasalla?

19.05.2017

Kansainvälinen teollisuusala tapaa Tampereella 26.–28.9.2017 jo 27. kertaa järjestettävillä Alihankinta-messuilla. Tämän vuoden teema on jatkuvasti merkitystään kasvattava kumppanuusverkosto, ja Alihankinta 2017 -kumppaniyrityksenä toimii MSK Group Oy. Viime vuonna messujen yhteydessä ensimmäistä kertaa toteutettu AlihankintaHEAT saa jatkoa myös tämän vuoden tapahtumassa. Viimeksi messuilla vieraili ennätykselliset 18 422 teollisuuden ammattilaista.

– Viime Alihankinta-messuilla jo uumoiltiin, että lähteekö se teollisuuden kone käyntiin – ja sehän lähti. Syksyllä projekteja viriteltiin ja nyt niitä suunnitellaan ja käynnistellään. On siis aika varmistaa, että yrityksen koko verkosto pystyy vastaamaan mahdollisesti kasvaneisiin tarpeisiin. Alihankinta-messut onkin tehokas tapa sekä kartoittaa mahdolliset uudet kumppanit että selvittää, mikä teollisuuden ala nyt vetää, kuvaa myyntiryhmäpäällikkö Jani Maja Tampereen Messut Oy:stä.

Alihankinta on tärkeä kohtaamispaikka – toimittajaverkoston joustavuus on kilpailukykyä

Alihankinta 2017 -messujen kumppaniyrityksenä toimii kauhavalainen monialainen korkean teknologian perheyritys MSK Group Oy. Paikallisen toiminnan vastapainoksi konserni tavoittelee yhä vahvempaa kansainvälistä asemaa. Aiempien vuosien Alihankinta-kumppaniyrityksiä ovat olleet Ponsse Oyj (2014), Normet Oy (2015) ja Sandvik Mining and Construction Oy (2016).

– Alihankinta-messut ovat tärkeä vuosittainen kohtaamispaikka asiakkaidemme kanssa ja tämän vuoden teema – kumppanuusverkosto – on oleellinen osa toimintaamme. MSK:lla on kokemusta pitkäaikaisista kumppanuuksista. Konsernin arvoissa korostuu rehellisyys, reiluus, avoimuus, luotettavuus ja jatkuva halu kehittää toimintoja asiakkaidemme parhaaksi. Näillä vahvuuksilla olemmekin saaneet asiakkaiksemme pitkäaikaisia kumppaneita, toteaa MSK Groupin konsernijohtaja Timo Lehtioja.

– Kilpailukyky ja kustannustehokkuus ovat asioita, joita alihankintaliiketoiminnassa ei voi sivuuttaa. Toimintaympäristömme on muuttunut voimakkaasti viime vuosina ja omaa kilpailukykyä on pidettävä jatkuvasti yllä prosesseja kehittämällä ja teknologiaan investoimalla. Etenkin näin orastavan nousukauden kynnyksellä on syytä antaa arvoa toimittajaverkoston joustavuudelle ja venymiskyvylle. Siinä me suomalaiset olemme maailman huippua, Lehtioja jatkaa.
Alihankinta-kolumni: ”Euroopan johtavaksi järjestelmätoimittajaksi liikkuvien työkoneiden valmistajille”

AlihankintaHEAT jatkaa osana messuja: startupit ja teollisuus tapaavat taas

AlihankintaHEAT on verkostoitumistapahtuma teollisuus- ja startup-yrityksille ja se järjestetään osana messuja tiistaina 26.9. Lisäksi ohjelmallinen uutuus HeatCorner toimii koko messujen ajan Messu- ja Urheilukeskuksen pääaulassa. Startupit kokoontuvat tänä vuonna jo elokuun lopussa 29.–31.8. HeatCampille ideoimaan ja sparraamaan ratkaisuja teollisuusyritysten esittämiin haasteisiin.

– Saimme viime syksynä huomata, että tällaista tapahtumaa on todella kaivattu ja tarvetta startupien ja teollisuusyritysten kohtaamisille on yhä enemmän. Olemmekin kehittäneet nyt AlihankintaHEATia yhteistyössä startupien, teollisuusyritysten ja kumppaneiden kanssa vastaamaan kaikkien tarpeita vieläkin paremmin. B-hallin täyttävä AlihankintaHEAT on täynnä innostavaa ohjelmaa ja startupien ständejä koko avajaispäivän ajan. Myös messujen avajaiset ja yhteiset iltajuhlat siirretään AlihankintaHEATin yhteyteen. Mukaan haluavien startupien ja kumppaneiden kannattaa ottaa heti yhteyttä ja tulla mukaan tapahtumaan. Kävijät pääsevät tilaisuuteen maksutta ilmoittautumalla ennakkorekisteröitymisen yhteydessä, kuvaa Finland Eventsin tapahtuma- ja viestintäpäällikkö Tanja Järvensivu. Lue lisää: www.finlandevents.fi/alihankintaheat

Vuodesta 1988 lähtien järjestetty Alihankinta esittelee vuosittain koko Suomen teollisuuden ja sen kärkiyritykset. Viime vuonna messuihin tutustui 18 422 teollisuuden päättäjää ja asiantuntijaa. Tampereen Messut Oy:n pääyhteistyökumppaneita ovat Teknologiateollisuus ry, Kumiteollisuus ry, Muoviteollisuus ry ja Suomen Osto- ja Logistiikkayhdistys LOGY ry. AlihankintaHEATin järjestävät yhteistyössä Tampereen Messut Oy:n tapahtumayksikkö Finland Events ja Rapid Action Group Oy (RAG).

LISÄTIEDOT: www.alihankinta.fi, www.alihankintakolumni.fi, facebook.com/Alihankinta, @Alihankinta, #Alihankinta, #AlihankintaHEAT
Jani Maja, myyntiryhmäpäällikkö, p. 050 356 1325, @maja_jani
Tanja Järvensivu, tapahtuma- ja viestintäpäällikkö, p. 050 536 8133, @TanjaJarvensivu
Jenna Antila, tiedottaja, p. 040 172 1188, @Jenna_messuaa