Alihankinta-messuilla 24.9. Vuoden päähankkijan ja alihankkijan palkitseminen

04.09.2019

Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa järjestettävien Alihankinta-messujen avajaispäivänä jaetaan Vuoden Päähankkija ja Vuoden Alihankkija 2019 -tunnustukset. Tilaisuudessa palkitaan myös Startup-ystävällisin yritys. Messujen teema on kestävä valmistus. Aiheesta kuullaan tapahtumassa kiinnostavia puheenvuoroja ja keskusteluja. Talouden näkymistä kertoo Nordean yksityistalouden ekonomi Olli Kärkkäinen ja tulevaisuuden teollisuudesta puhuu digitaalisen työn asiantuntija Esko Kilpi. Alihankinta-messut yhdessä startup-tapahtuman AlihankintaHEATin kanssa täyttävät tiistaista torstaihin 24.–26.9.2019 kaikki Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen viisi hallia sekä seminaaritilat.

Tervetuloa Suomen suurimpaan teollisuuskylään sekä kuuntelemaan ja osallistumaan #Alihankinta-keskusteluun. Avajaisaamun ohjelma tiistaina 24.9.2019 pääaulan Heat Stagella:

Avajaiset klo 10.00–10.40

• Tervehdyssanat, toimitusjohtaja Hannu Vähätalo, Tampereen Messut Oy
  • Messujen avauspuhe, toimitusjohtaja Mia Mantsinen, Mantsinen Group Ltd Oy
  • Teemapuhe: Kestävä valmistus: Jalanjäljestä kädenjälkeen – kasvua kestävällä arvonluonnilla, johtaja Helena Soimakallio, Teknologiateollisuus ry:n Kestävä kehitys -yksiköstä
  • Vuoden Päähankkijan ja Vuoden Alihankkijan palkitseminen, Suomen Osto- ja Logistiikkayhdistys LOGY ry, palkintolautakunnan puheenjohtaja Tomi Parmasuo, Meconet Oy ja toimitusjohtaja Markku Henttinen, LOGY ry

Talouden näkymät – turbonappula puuttuu! klo 10.45–11.15

• yksityistalouden ekonomi Olli Kärkkäinen, Nordea

Keynote-puheenvuoro klo 11.15–11.45

• digitaalisen työn asiantuntija Esko Kilpi
    Teollisen ja startup-yrityksen erot ja yhtäläisyydet. Millaisella yhteistyöllä tulevaisuuden teollisuudessa pärjää parhaiten? / Is the future of industrial manufacturing created in collaboration with startups?

Heat Grilli -paneelikeskustelu: Kestävä valmistus ja tulevaisuuden teollisuus klo 11.45–12.25

• puheenjohtajana päätoimittaja Mikko Torikka, Tekniikka & Talous, Metallitekniikka, Tivi, Mikrobitti, Tekniikan historia. Keskustelijat: toimitusjohtaja Mia Mantsinen, Mantsinen Group Ltd Oy, digitaalisen työn asiantuntija Esko Kilpi ja johtaja Helena Soimakallio Teknologiateollisuus ry:n Kestävä kehitys -yksiköstä.
    Tutkimusten mukaan suomalainen teollisuus on yksi maailman puhtaimmista ja on ympäristöteko valmistaa Suomessa. Tyytyvätkö suomalaiset yritykset olemaan vain ekologisia toimijoita, kun Suomi voisi olla edelläkävijä kestävän valmistuksen innovaatioissa ja vientimaana.

Startup-ystävällisimmän yrityksen palkitseminen klo 12.25–12.40 / Tribe Tampere

Akkreditoidu ennakkoon 19.9. saakka: www.alihankinta.fi (Messuinfo / Medialle)

Kuvat, näytteilleasettajien tiedotteet ja muut materiaalit: www.tampereenmessut.fi/medialle/materiaalipankki/ (Alihankinta)

Suomen teollisuus kokoontuu 24.–26.9.2019 Tampereella järjestettäville Alihankinta-messuille. Kansainvälisesti arvostetuilla teollisuuden alihankinnan ammattimessuilla on mukana vuosittain yli 1000 näytteilleasettajaa noin 20 eri maasta ja tapahtumassa vierailee lähes 20 000 kävijää. Vuodesta 1988 lähtien järjestetty Alihankinta esittelee vuosittain koko Suomen teollisuuden ja sen kärkiyritykset. Viime vuonna messuihin tutustui 17 188 teollisuuden päättäjää ja asiantuntijaa. Tampereen Messut Oy:n pääyhteistyökumppaneita ovat Teknologiateollisuus ry, Kumiteollisuus ry, Muoviteollisuus ry ja Suomen Osto- ja Logistiikkayhdistys LOGY ry. AlihankintaHEATin järjestää Finland Events ja Rapid Action Group Oy.

LISÄTIEDOT: www.alihankinta.fi, @Alihankinta, #Alihankinta, #AlihankintaHEAT, #AlihankintaHUB

Tanja Järvensivu, projektipäällikkö, viestintäjohtaja, p. 050 536 8133, @TanjaJarvensivu
Meri Mattila, viestinnän asiantuntija, p. 0400 914 877, @MeriTMattila