Anna-Julia Kontio vetää esteratsastusklinikan Tampereen Hevoset-messuilla

21.02.2018

Kymmenennen kerran järjestettävät Hevoset-messut saa tänä vuonna vierailevaksi tähdekseen paljon toivotun supernimen, kun Anna-Julia Kontio vetää sunnuntain 8.4. esteratsastusklinikan. Tänä vuonna Hevoset-messut on näkyvästi mukana myös Saara Auvisen luotsaamassa Kyllä kypärälle -kampanjassa. Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa 7.–8.4.2018 järjestettävän tapahtuman ohjelma koostuu kestosuosikki-klinikoista, näytöksistä, kepparitoiminnasta, rotuesittelyistä, tietoiskuista sekä tietysti kovatasoisista kilpailuista. Ravipuoli on tapahtumassa entistä enemmän esillä, ja messuviikonlopun aikana luovutetaan jo 9. kerran Vuoden Kavionjälki -tunnustus. Viime kevään Hevoset-messuilla oli ennätykselliset 15 855 kävijää.

Vuodesta toiseen Hevoset-messujen odotetuimpiin ohjelmasisältöihin kuuluvat erilaiset este- ja kouluratsastusklinikat, joita vetävät hevosmaailman kovimmat nimet. Tänä keväänä messuille saadaan todella toivottu vieras, kun Anna-Julia Kontio ohjaa sunnuntain Tasapaino ja tavoite -esteratsastusklinikan.

– Koska kilpailen taas, valmennushommat ovat luonnollisesti olleet tauolla. Onkin erityisen mukavaa päästä auttamaan ja valmentamaan suomalaisia ratsastajia, sillä käyn Suomessa harvakseltaan, Kontio kuvaa.

Kymppivuoden kunniaksi Hevoset-messuilla on tänä vuona peräti kolme klinikkaa, sillä Kontion klinikan lisäksi Saksassa pitkään uraa tehnyt estevalmentaja Mikko Mäentausta ohjaa lauantaina esteklinikan ja kansainvälinen kouluratsastaja Henri Ruoste taas valmentaa sunnuntaina kouluratsastusta.
Katso video: Esteratsastusvalmentaja Mikko Mäentausta: Nähdään Hevoset 2018 -messuilla!

Kyllä kypärälle -kampanjan innoittamana kaikki areenalla työskentelevät käyttävät kypärää ja yksi keskeinen messuteema on koko hevosalan turvallisuus. Lauantaina kisataan Hankkija Oy:n sponsoroima Kyllä kypärälle -kür-kouluratsastuskilpailu. Kampanjan taustavaikuttaja, ratsastusonnettomuudessa vammautunut Saara Auvinen pitää tietoiskulavalla puheenvuoroja ratsastusturvallisuudesta ja on tavattavissa Hevoset-messut feat. Kyllä kypärälle -osastolla E-hallissa. Toni Niemisen isännöimällä osastolla onkin vilinää, sillä viikonlopun aikana siellä vierailevat muun muassa hevosbloggaaja-toimittaja Katja Ståhl, Korumies Arvi sekä ratsastusvalmentaja Anna Andersén. Messujen juontaja Ronja Salmen luotsaamassa Taito lisää turvallisuutta tunnista, ennakoi ja valmistaudu -paneelikeskustelussa mukana ovat Saara Auvisen lisäksi eläinten käytösneuvoja Jaana Pohjola, valmentaja-eläintenkouluttaja Anna Kilpeläinen, master-opettaja ja ammattivalmentaja Anu Korppoo sekä estevalmentaja-kilparatsastaja Matti Eklund

Ravikuvioita kattavasti, kepparit kisaavat mestaruuksista, Vuoden Kavionjälki jaetaan 9. kerran

Tänä vuonna ravisisältöä on lisätty tapahtumaan reippaasti. Mukana on esimerkiksi tietoutta ravihevosen jalkaterveyden sudenkuopista, Kuninkuusraveista, ravivalmentajan ammatista, työnäytöksiä irtokengän kiinnityksestä ja ravihevosen varustuksesta sekä Veikkauksen toto-alue. Keppihevosareenalla luvassa on muun muassa Pirkanmaan mestaruuskilpailut este- ja kouluratsastuksessa, ratsastustunteja, agilitya sekä näyttelykurssi. Hevosalan vuosittainen tunnustus Vuoden Kavionjälki jaetaan messuilla jo 9. kerran. Suomen Hippos ja Suomen Ratsastajainliitto jakavat tunnustuksen ansioituneelle hevosalan henkilölle tai taholle. Viimeksi tunnustuksen sai PowerParkiin rakennettu ravirata sekä siellä järjestettävä Nordic King -ravitapahtuma.

Lue lisää ohjelmasta: www.hevosmessut.fi (Kävijälle: Ohjelma)

Akkreditoidu ennakkoon 4.4.2018 mennessä: www.hevosmessut.fi (Messuinfo: Medialle)

Hevoset 2018 -messut 7.–8.4.2018 Tampereen Messu-ja Urheilukeskuksen A- ja E-hallissa. Auki la 7.4. klo 9–18 ja su 8.4. klo 9–17. Lippujen hinnat: www.hevosmessut.fi (Messuinfo), Hevoset-messut järjestää Tampereen Messut Oy.

LISÄTIEDOT: www.hevosmessut.fi
Facebook: www.facebook.com/Hevosmessut, Twitter: @TampereenMessut, #Hevoset
Heli Lempinen, projektipäällikkö, p. 040 667 1702
Jenna Antila, tiedottaja p. 040 172 1188, @Jenna_messuaa