Asta-messut avaa Tampereen Messujen syyskauden 3.–5.9.2021

30.08.2021

Pirkanmaan suurin asumisen, rakentamisen ja remontoinnin messutapahtuma Asta kutsuu messukävijät luokseen tulevana viikonloppuna 3.–5.9.2021 Tampereen Messu- ja Urheilukeskukseen. Samalla Asta saa kiitollisen oikeuden avata messusesongin pitkällisen odotuksen jälkeen.

– Puolentoista vuoden hiljaisuus on nyt päättynyt! Asta-messut oli viimeinen tapahtuma, jonka olemme järjestäneet ennen koronasulkua ja nyt saamme Astalla avata messusyksyn 2021. On aivan ihanaa nähdä messujen rakentuvan ja saada jälleen tarjota näytteilleasettajille sekä kävijöille ainutlaatuinen tapahtumakokemus, iloitsee projektipäällikkö Heli Lempinen Tampereen Messut Oy:stä.

Asta tarjoaa monipuolisen ohjelmakokonaisuuden, joka palvelee niin alan ammattilaisia, oman kodin remontoijia kuin sisustustrendejä seuraavia messuvierailijoita. Vuoden 2021 Astassa näytteilleasettajia on mukana 149 ja messuilla puhuttavat rakentaminen, remontointi ja sisustaminen. Asumisen ykköstapahtumassa teemoiksi nousevat tulevaisuuden asuminen, remontointi, arjen luksus sekä vapaa-ajan asuminen.

TV:n remonttiohjelmistakin tuttu rakennusalan yrittäjä Ville Heino luennoi messuilla erilaisista rakennusprojekteista. Pitkän linjan osaajan opissa saa muun muassa tietoa mitä tulisi ottaa huomioon muutettaessa vapaa-ajan asunnosta koti. Heino kertoo vinkkejä lupa- ja muutosasioihin, sekä projektin suunnitteluun.

Turvallisesti tapahtumiin

Asta-messut, kuten Tampereen Messujen kaikki tapahtumat, toteutetaan Aluehallintoviraston ja THL:n voimassa olevien linjausten, rajoitusten sekä terveysturvallisuustoimien mukaisesti. Uskomme kävijöiden saapuvan vastuullisesti jo pitkään odottamiinsa tapahtumiin, ainoastaan terveenä sekä rokotettuna tai testattuna. Odotamme hyvää käsi- ja yskimishygieniaa, emmekä suosittele kättelyjä tai lähikontaktia. Suojamaskien käyttäminen on pakollista Asta-messuilla.

– Me tapahtumateollisuuden ammattilaiset olemme puolentoista vuoden aikana tehneet mittavasti työtä turvallisten tapahtumien eteen tiiviissä yhteistyössä viranomaisten kanssa. Nyt vihdoin pääsemme tämän työn hedelmää toteuttamaan, projektipäällikkö Heli Lempinen sanoo.

Tampereen Messut seuraa kaikkia tapahtumille asetettavia määräyksiä ja suosituksia, ja ottaa ajankohtaisesti huomioon kaikki yleisötapahtumia koskevat toimenpiteet. Ohjeistusten muuttuessa päivitämme turvallisuustoimia ja tiedotamme mahdollisista muutoksista kanavissamme.

Lue lisää Astan terveysturvallisuustoimista: www.asta.fi/korona
Tampereen Messujen turvallisuusohjeet: www.tampereenmessut.fi/korona

Median akkreditoituminen:
Pyydämme tiedotusvälineiden edustajia akkreditoitumaan tapahtumaan ennakkoon osoitteessa www.asta.fi/fi/messuinfo/medialle. Ennakkoon akkreditoituneet saavat PRESS-kulkukortin tapahtumaan sähköisesti.

LISÄTIEDOT: www.asta.fi, #Asta
Tampereen Messut -konserni, www.tampereenmessut.fi

Heli Lempinen, projektipäällikkö, p. 040 667 1702,
heli.lempinen(a)tampereenmessut.fi