Asta-messut avasi onnistuneesti messukauden

05.09.2021

Asumisen, rakentamisen ja remontoinnin ykköstapahtuma Asta-messut avasi 3.–5.9.2021 Tampereen Messut -konsernin tapahtumakauden pandemian aiheuttaman tauon jälkeen. Avaimia omiin koti- ja vapaa-ajan asuntojen unelmiin tavoitteli viikonlopun aikana 5406 kävijää.

Asta-messujen teemoina loistivat tulevaisuuden asuminen ja remontointi sekä arjen luksus. Syksyn ensimmäisillä messuilla oli tavattavissa 148 näytteilleasettajaa ja ohjelmalava tarjosi luentoja sekä näytöksiä yli 40 esityksen mitalla.

Pandemia-aika on nostanut oman kodin ja asumisen merkitystä entisestään. Yhä useampi on tarttunut ehostamaan kotia tai rakentamaan kokonaan uusia asumisen ratkaisuja. Myös näytteilleasettajien mukaan Asta-messujen kävijät olivat liikkeellä inspiroituneena ja innostuneena.

– Näytteilleasettajat ovat kertoneet, miten messukävijät ovat olleet liikkeellä tositarkoituksella! Haluamme lämpimästi kiittää kaikkia kävijöitä ja näytteilleasettajia, että olette lähteneet osallistumaan ja luottaneet terveysturvallisuustoimiimme, sanoo projektipäällikkö Heli Lempinen.

Yhdeksi Asta-messujen kohokohdaksi nousi rakennusalan yrittäjän ja tv-ohjelmistakin tutun Ville Heinon luotsaama Raksaklinikka. Sunnuntain tilaisuuteen sai osallistua myös etänä, kysymyksin sosiaalisen median välityksellä. Perinteinen Puusuutarit ry:n hyväntekeväisyyshuutokauppa keräsi tänä vuonna varoja tärkeää mielenterveystyötä tekevälle Mieli ry:lle. Yhdessä kohteelle kerrytettiin 1350 euroa.

Turvallisesti tapahtumiin

Asta-messut olivat viimeiset messut, jotka järjestettiin ennen koronan mukanaan tuomaa sulkua tapahtuma-alalla. Ansaitusti Asta sai myös jälleen avata messu- ja tapahtumakauden. Tampereen Messuilla on kiinnitetty erityistä huomiota terveysturvallisuusjärjestelyihin, ja konserni on tehnyt tiivistä yhteistyötä valmistelujen aikana turvallisen tapahtumajärjestyksen edellytyksistä Pirkanmaan koronanyrkin, Länsi- ja Sisä-Suomen aluehallintoviraston sekä poliisin kanssa. Vastuullisena tapahtumajärjestäjänä Tampereen Messut tekee kaikkensa, jotta jokainen saa tuntea olonsa turvalliseksi tapahtumissa.

– Turvallisuusjärjestelyistä on tullut kiittävää ja positiivista palautetta. Ihmiset ovat poikkeusolojen mittaan jo sangen tottuneita maskien käyttäjiä, joten suojamaskin pakollisuus oli luontevaa myös messuilla, toteaa Lempinen.

Tampereen Messujen kaikki tapahtumat toteutetaan Aluehallintoviraston ja THL:n voimassa olevien linjausten, rajoitusten sekä terveysturvallisuustoimien mukaisesti.

Asta jälleen helmikuussa

Asumisen, rakentamisen ja remontoinnin ytimeen naulaudutaan Asta-messuilla jälleen 4.–6.2.2022. Tulevan vuoden helmikuussa teemaksi nousee Asumisen kestävä tulevaisuus.

– Asta palaa normaaliin uomaansa, kaksi messuhallia on jälleen käytössä. Samaan aikaan kolmannessa hallissa järjestettävä Tampereen Häämessut tarjoaa yhdessä asumisen ykköstapahtuman kanssa loistavan kombon lifestylea, iloitsee projektipäällikkö Heli Lempinen.

Messuviikonlopun kuvia löydät Tampereen Messujen materiaalipankista www.tampereenmessut.fi/materiaalipankki
Tampereen Messut Oy järjestää Asta-messut yhteistyössä Puusuutarit ry:n ja Tampereen ammattikorkeakoulun kanssa.

LISÄTIEDOT:
 www.asta.fi, #asta
Tampereen Messut -konserni, www.tampereenmessut.fi
Heli Lempinen, projektipäällikkö, p. 040 667 1702, heli.lempinen(a)tampereenmessut.fi
Tanja Järvensivu, markkinointi- ja viestintäjohtaja, p. 050 536 8133, tanja.jarvensivu(a)tampereenmessut.fi
Sirkka Laine, viestinnän asiantuntija, p. 040 612 9081, sirkka.laine(a)tampereenmessut.fi