Bussit kulkevat hyvin perjantaina alkaville Asta Rakentaja -messuille

01.02.2018

Perjantaista sunnuntaihin 2.-4.2.2018 Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa järjestetään rakentamisen, remontoinnin ja asumisen messutapahtuma Asta Rakentaja klo 10–17. AKT:n työnseisauksesta huolimatta Tampereen Messu- ja Urheilukeskukselle liikennöivä linja 14 kulkee normaalisti ja ylimääräiset 14Y-vuorot poikkeusaikataulun mukaan. Messu- ja Urheilukeskuksen alueelta löytyy myös runsaasti pysäköintitilaa.

Messujärjestäjä suosittelee messuvieraita käyttämään julkisia liikennevälineitä. Tampereen joukkoliikenteen liikennöimä linja 14 ajaa Keskustorilta Tampereen Messu- ja Urheilukeskukseen (TESC). Messupäivinä ajossa on myös ylimääräisiä 14Y-vuoroja. Linjan 14 reitti kulkee Tampereen rautatieaseman (pysäkki Stockmannin edessä, pysäkkitunnus 0505), Keskustorin ja Tampereen linja-autoaseman (pysäkkitunnus 0522) kautta. Linja 34 ei liikennöi perjantaina.

Ylimääräinen 14Y liikennöi – muutoksia aikatauluissa

Asta Rakentaja -messuja varten on järjestetty 14Y-vuoro, joka liikennöi perjantaina lakosta huolimatta, mutta lakon vuoksi linjalta jää kaksi bussia pois suunnitellusta neljästä bussista. Ylimääräiset 14Y-vuorot kulkevat kaksi kertaa tunnissa rautatieasemalta (pysäkki Rautatienkadulla, aseman edessä) Keskustorin kautta Messu- ja Urheilukeskukseen. 14Y-aikatauluun merkityt tasalta ja puolelta lähtevät vuorot on peruttu ja ajoon jäävät 15 min vaille tasan ja 15 min yli tasan merkityt vuorot. Kaikilla linjoilla on voimassa normaalit liikennelaitoksen lippuhinnat.

Perjantaina 2.2. Tampereen Nysse-liikennettä voi seurata reaaliaikaisia aikataulutietoja tarjoavista palveluista, esim. Lissusta. Liikenteen odotetaan palaavan normaaliksi pääsääntöisesti noin klo 19.

Tampereen joukkoliikenteen aikataulut: http://aikataulut.tampere.fi
14Y-vuorojen aikataulut ja reitti: www.asta.fi (Messuinfo)

Pysäköintipaikkoja alueella yhteensä 3000 – pysäköintilipuke näytetään poistuttaessa

Pysäköinti Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen alueella on messupäivinä maksullinen. Messuvieraiden käytössä on 3000 pysäköintipaikkaa. Pysäköintilipun hinta on 6 euroa, lipuke tarkistetaan pysäköintialueelta ulos ajettaessa.

Asta Rakentaja 2018 -messut 2.–4.2. Tampereen Messu- ja Urheilukeskus (A- ja E-hallit). Aukioloajat: lauantaista sunnuntaihin klo 10–17. Pääsyliput: Aikuiset 14 € (Alle 15-vuotiaat lapset aikuisen seurassa maksutta). Järjestäjä: Tampereen Messut Oy, Tampereen ammattikorkeakoulu ja Puusuutarit ry.

Median akkreditoituminen: Median edustajat voivat akkreditoitua messujen aukioloaikoina paikan päällä Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen pääaulassa Press/Esiintyjät-palvelutiskillä. Varauduthan esittämään press-korttisi, kiitos! Lehdistöhuone palvelee kaikkina messupäivinä klo 10–17. (pääaula, 1. krs).

Some: Seuraa @TampereenMessut (Twitter), Facebook: @astarakentaja, Instagram: @tampereenmessut, #AstaRakentaja

Kuvat, videot, tiedotteet sekä muut mediamateriaalit: www.tampereenmessut.fi/medialle/materiaalipankki

LISÄTIEDOT: www.asta.fi

Anne Saarinen, projektipäällikkö, p. 050 357 2342