Kokonaisvaltainen hyvinvointi liikutti pirkanmaalaisia viikonloppuna

19.01.2020

Hyvinvoinnin, virkeyden ja henkisen tasapainon tapahtumaviikonloppu Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa toi Vire – Tampereen terveysmessuille ja Yoga Play Festival -tapahtumaan yhteensä 2717 kävijää. Lauantaina hikoiltiin suurella porukalla, kun tamperelainen perheyritys GOGO Liikuntakeskus juhli 30-vuotista matkaansa noin 500 ryhmäliikkujan kanssa Megatreenit yhteisliikuntatapahtumassa.

Vire-messujen kävijöille oli viikonlopun aikana tarjolla noin 100 näytteilleasettajaa ja saman verran luentoja ja seminaareja. Uudistunut erikoisruokavalioiden teema-alue Basilika! lunasti paikkansa terveysherkkujen aarreaittana.

– Kolmatta kertaa järjestetty tapahtuma tavoittaa reilun määrän ihmisiä, jotka ovat aidosti kiinnostuneita omasta sekä fyysisestä että henkisestä hyvinvoinnista, sanoo tapahtuman tuottaja Tuure Leppämäki.

Megatreeneissä tahti yllä aamusta iltaan

Yksi viikonlopun vilkkaimmista osastoista oli Hidasta elämää -teema-alue. Suomen suurimman hyvinvointiverkkomedian ja blogiyhteisön osastolla messuvieraat pääsivät ostamaan kirjaperheen tuotteita, kuuntelemaan kirjailijoiden luentoja ja osallistumaan mieltä tasapainottaviin harjoitteisiin sekä joogaan. Yli miljoona suomalaista klikkaa itsensä kuukausittain tänä vuonna 10 vuotta täyttävälle hidastaelamaa.fi-sivustolle. Sosiaalisen median kanavat keräävät yhteen 350 000 seuraajaa.

Yrityksen perustaja Pekka Niemisen mielestä paikallisena tapahtumana Vire ja pirkanmaalaiset ovat ymmärtäneet hienosti ihmisen kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin merkityksen. Hidasta elämää -tuotteiden ja ajatusmaailman suosio näkyi vilkkaina messupäivinä.

– Ihmisten hyvinvointimatka alkaa usein liikunnasta. Vuosien päästä syttyy pohdinta siitä, kuka minä olen, miten kehoni toimii ja mikä on tehtäväni tässä elämässä. Tuomme vastauksia näihin kysymyksiin ja autamme ihmisiä voimaan paremmin.

30-vuotias GOGO Liikuntakeskus hikoilutti messukansaa onnistuneesti. Vireen yhteydessä järjestetty Megatreenit tapahtuma keräsi paikalle noin 500 ryhmäliikuntatunneille ja seminaareihin osallistunutta kävijää. GOGO Liikuntakeskuksen toimitusjohtaja Taru Vähätalon mielestä tapahtuma oli enemmän kuin onnistunut kokonaisuus. Tekniikka ja tila toimivat moitteettomasti. Vähätalon mukaan asiakkailta tuli päivän aikana paljon positiivista ja kiittelevää palautetta.

– Päivä rävähti käyntiin heti aamulla kello 9.15 eikä tahti hiipunut missään vaiheessa. Olimme saaneet kerättyä niin hienon kattauksen ohjattuja tunteja ja luentoja, että ilmassa oli jopa runsauden pulaa.

Vire – Tampereen terveysmessut järjestää Tampereen Messut Oy:n tapahtumatoimisto Finland Events.

LISÄTIEDOT: www.viretampere.fi, www.yogaplayfestival.com, Facebook: www.facebook.com/viremessut Twitter: @TampereenMessut, Instagram: @viretampere #VireTampere

Tampereen Messut Oy, www.tampereenmessut.fi, etunimi.sukunimi@finlandevents.fi
Tuure Leppämäki, tuottaja, p. 040 544 0602