LIIKENNETIEDOTE: Supermessut Tampereella 21.–23.4.2017

18.04.2017

Tulevana viikonloppuna perjantaista sunnuntaihin 21.–23.4.2017 Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa järjestetään viiden tapahtuman kokonaisuus Supermessut. Suurtapahtuma vilkastuttaa Tampereen läntisen kehätien, Sarankulman, Härmälän ja Hatanpään liikennettä, joten alueella liikkuvia kehotetaan varaamaan hieman tavallista enemmän aikaa matkantekoon.

Viiden tapahtuman Supermessut-kokonaisuuteen kuuluvat Puutarha-messut, Kotimaan Matkailumessut, OutdoorErä, uutuustapahtuma Design- ja käsityötori sekä 50. kertaa järjestettävä Keräily. Näytteilleasettajia on yli 570. Edellisen kerran vuonna 2016 järjestetyt Supermessut houkuttelivat yli 18 200 messuvierasta.

Bussi tuo kätevästi pääoville – ylimääräisiä vuoroja jopa kymmenen minuutin välein

Messujärjestäjä suosittelee messuvieraita käyttämään julkisia liikennevälineitä. Tampereen joukkoliikenteen liikennöimät linjat 14 ja 34 ajavat Keskustorilta Tampereen Messu- ja Urheilukeskukseen (TESC). Messupäivinä ajossa on myös ylimääräisiä 14Y-vuoroja. Linjan 14 reitti kulkee Tampereen rautatieaseman (pysäkki Stockmannin edessä, pysäkkitunnus 0505), Keskustorin ja Tampereen linja-autoaseman (pysäkkitunnus 0522) kautta, linja 34 kulkee myös samaa reittiä Keskustorilta lähtien.

Ylimääräiset 14Y-vuorot kulkevat neljä kertaa tunnissa rautatieasemalta (pysäkki Rautatienkadulla, aseman edessä) Keskustorin kautta Messu- ja Urheilukeskukseen perjantaina klo 11.05, lauantaina klo 8.05 ja sunnuntaina klo 9.05 alkaen. Viimeiset vuorot ajetaan perjantaina klo 18.25 sekä lauantaina ja sunnuntaina klo 17.25. Ajoaika Keskustorilta messukeskukselle on noin 15 minuuttia. Kaikilla linjoilla on voimassa normaalit liikennelaitoksen lippuhinnat.

Tampereen joukkoliikenteen aikataulut: http://aikataulut.tampere.fi
14Y-vuorojen aikataulut ja reitti: www.supermessut.fi (Messuinfo)

Pysäköintipaikkoja alueella yhteensä 3000 – pysäköintilipuke näytetään poistuttaessa

Pysäköinti Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen alueella on messupäivinä maksullinen. Messuvieraiden käytössä on 3000 pysäköintipaikkaa. Pysäköintilipun hinta on 6 euroa, lipuke tarkistetaan pysäköintialueelta ulos ajettaessa.

Lisätiedot: www.supermessut.fi (Messuinfo)

Aukioloajat:
Supermessut ovat avoinna
perjantaina 21.4. klo 12–18 (Ammattilaisaamu 10–12),
lauantaina 22.4. klo 9–17
sunnuntaina 23.4. klo 10–17.

Tampereen Messut Oy järjestää Supermessut, OutdoorErän järjestävät yhteistyössä Tampereen Messut ja Riihimäen Messut Oy. Supermessujen käytössä ovat Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen hallit A, C, D ja E sekä ulkoalueet. Viimeksi messuilla oli yli 450 näytteilleasettajaa ja 18 223 kävijää.

LISÄTIEDOT: www.supermessut.fi, Blogi: blogi.supermessut.fi, Facebook: www.facebook.com/supermessut,
Twitter: @TampereenMessut, #Supermessut, #Puutarha, #KotimaanMatkailu, #OutdoorErä, #DKtori

Pauliina Lindgren, projektipäällikkö, p. 050 516 4004, @PauliinaLindgre
Tanja Järvensivu, tapahtuma- ja viestintäpäällikkö, p. 050 536 8133, @TanjaJarvensivu