LIIKENNETIEDOTE: Vilkkaat Supermessut Tampereella 20.–22.4.2018

17.04.2018

Tulevana viikonloppuna perjantaista sunnuntaihin 20.–22.4.2018 Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa järjestetään viiden tapahtuman Supermessut-kokonaisuus. Suurtapahtuma vilkastuttaa Tampereen läntisen kehätien, Sarankulman, Härmälän ja Hatanpään liikennettä, joten alueella liikkuvia kehotetaan varaamaan hieman tavallista enemmän aikaa matkantekoon.

Viiden tapahtuman Supermessut-kokonaisuuteen kuuluvat Puutarha-messut, 10. kertaa toteutettavat Kotimaan Matkailumessut, viime keväänä debytoinut Design- ja käsityötori, uutuustapahtuma Platta-levymessut sekä 52. kertaa järjestettävä Keräily. Näytteilleasettajia tapahtumassa on noin 500. Viime kevään Supermessut houkuttelivat messuille lähes 21 000 kesästä haaveilevaa messuilijaa.

Bussi tuo kätevästi pääoville – ylimääräisiä vuoroja jopa kymmenen minuutin välein

Messujärjestäjä suosittelee messuvieraita käyttämään julkisia liikennevälineitä. Tampereen joukkoliikenteen liikennöimät linjat 14 ja 34 (34 vain perjantaina) ajavat Keskustorilta Tampereen Messu- ja Urheilukeskukseen (TESC). Messupäivinä ajossa on myös ylimääräisiä 14Y-vuoroja. Linjan 14 tavallinen reitti kulkee Petsamosta Tampereen rautatieaseman (pysäkki Hämeenkadulla, pysäkkitunnus 0505), Keskustorin (pysäkkitunnus 0041) ja Tampereen linja-autoaseman (pysäkkitunnus 0522) kautta, linja 34 kulkee perjantaina samaa reittiä Keskustorilta lähtien.

Ylimääräiset 14Y-vuorot kulkevat viisi kertaa tunnissa rautatieasemalta (pysäkki Rautatienkadulla, aseman edessä) Keskustorin kautta Messu- ja Urheilukeskukseen perjantaina klo 11.05, lauantaina klo 8.05 ja sunnuntaina klo 9.05 alkaen. Viimeiset vuorot ajetaan Messukeskukselta keskustaan perjantaina klo 18.25 sekä lauantaina ja sunnuntaina klo 17.25. Ajoaika Keskustorilta messukeskukselle on noin 15 minuuttia. Kaikilla linjoilla on voimassa normaalit liikennelaitoksen lippuhinnat.

Tampereen joukkoliikenteen aikataulut: http://aikataulut.tampere.fi

14Y-vuorojen aikataulut ja reitti: www.supermessut.fi (Messuinfo)

Pysäköintipaikkoja alueella yhteensä 3300 – pysäköintilipuke näytetään poistuttaessa

Pysäköinti Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen alueella on messupäivinä maksullinen. Messuvieraiden käytössä on 3300 pysäköintipaikkaa. Pysäköintilipun hinta on 6 euroa, lipuke tarkistetaan pysäköintialueelta ulos ajettaessa.

Lisätiedot: www.supermessut.fi (Messuinfo)

Aukioloajat:

Supermessut ovat avoinna

perjantaina 21.4. klo 10.00–17.00 (Kotimaan Matkailumessujen Verkostoitumisaamu 8.30–10.00)

lauantaina 21.4. klo 9.00–17.00

sunnuntaina 22.4. klo 10.00–17.00.

Tampereen Messut Oy järjestää Supermessut, Platta-levymessut järjestetään yhteistyössä Marko Tuomisen kanssa. Supermessujen käytössä ovat Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen hallit A, C, D ja E sekä ulkoalueet. Viimeksi messuilla oli 582 näytteilleasettajaa ja 20 937 kävijää. Lippuhinnat ja lisätiedot: www.supermessut.fi (Messuinfo).

LISÄTIEDOT: www.supermessut.fi, Blogi: blogi.supermessut.fi, Facebook: facebook.com/supermessut, facebook.com/kotimaanmatkailumessut, facebook.com/tampereenpuutarhamessut, Twitter: @TampereenMessut, #Supermessut, #Puutarha, #KotimaanMatkailu,  #DKtori, #Platta, #Keräily
Pauliina Lindgren, projektipäällikkö, p. 050 516 4004, @PauliinaLindgre
Jenna Antila, tiedottaja p. 040 172 1188, @Jenna_messuaa
Tanja Järvensivu, tapahtuma- ja viestintäpäällikkö, p. 050 536 8133, @TanjaJarvensivu