Logistiikka 2018: logistiikan kehitystarve yrityksissä lisää palveluiden kysyntää

06.02.2018

Sisälogistiikan ja materiaalinkäsittelyn ammattilaiset kokoontuvat Logistiikka-messuille 12.–13.9.2018 Tampereelle. Teemoina korostuvat logistiikka kilpailuetuna, sisälogistiikka sekä informaation kulku. Logistiikka 2018 -kumppaniyrityksenä toimii Würth Oy. Suomen merkittävin alan messutapahtuma esittelee sisälogistiikkaa ja materiaalinkäsittelyä sekä logistiikka- ja varastointipalveluja. Messut kokoavat valtakunnallisesti alan ammattilaiset ja asiantuntijat tutustumaan uusimpiin tuotteisiin, palveluihin ja ratkaisuihin. Suomen Osto- ja Logistiikkayhdistys LOGY ry palkitsee tapahtumassa LOGYn Sisälogistiikan innovaatio 2018 -tunnustuksella innovatiivisen ja rohkean projektin tai hankkeen.

– Logistiikka-alalla tapahtuu nyt paljon ja aidot yrityscaset kiinnostavat alan ammattilaisia. Yritykset kokevat, että onnistumisten jakaminen ja toisten auttaminen vie koko toimialaa eteenpäin ja näin auttaa myös yritystä itseään sekä toisia toimijoita kunkin omassa kehitystyössä. Hienoa, että Würthin kaltainen menestyvä toimija on valmis jakamaan onnistumisiaan ja kilpailuetunsa taustoja logistiikassa. Logistiikka-messujen kumppanuusyrityksen kautta saamme konkreettisesti kuvattua logistiikan merkitystä yritysten kilpailukyvylle ja tuottavuuden tehostamiselle, kertoo myyntiryhmäpäällikkö Jani Maja Tampereen Messut Oy:stä.

Würth Oy: Logistiikan kehittäminen mahdollistaa kustannussäästöjä asiakkaalle

Logistiikka 2018 -messujen kumppaniyrityksenä toimii riihimäkeläinen palveluntuottaja, Würth Oy, joka huolehtii teollisuuden, rakentamisen ja kunnossapidon työkaluista ja tarvikkeista. Würthille logistiikka on globaalia ja paikallista samaan aikaan. Jakelukeskukset maailmalla antavat mittakaavan, lähilogistiikka asiakkaan luona tuottaa tarkkuuden ja varmuuden.

– Würthille kitkaton logistiikka on kaiken tekemisen keskiössä. Arjen lean-ajattelu on yksinkertaisesti sitä, että vähemmällä sähläyksellä säästetään asiakkaan aikaa ja rahaa sekä lisätään tuottavuutta ja tehoja. Paras logistiikka edellyttää myös parhaita kumppaneita. Kumppanuus Logistiikka 2018 -messutapahtuman kanssa on Würthille tärkeää, sillä alan edelläkävijän tulee pysyä jatkuvasti liikkeessä, sanoo toimitusjohtaja Mika Rantanen Würth Oy:stä.

–  Würth on valinnut logistiikan kehittäjän tehtävän, koska vähäarvoisten tuotteiden hankinnan sivukustannuksissa on perinteisesti tuhlattu asiakkaiden aikaa ja rahaa. Logistiikan kehityksessä piilee merkittävä asiakkaan kustannusten säästön potentiaali. Würthin logistiikka on edelläkävijä toimitusvarmuuden ja asiakkaan huolettomuuden suhteen, summaa Rantanen.

Würthillä on pitkät perinteet logistiikan kyvykkyyden ja innovatiivisten ratkaisujen kehittämisessä. Würth on palkittu vuoden logistiikkayrityksenä jo vuonna 1995 ja yritys on siitä lähtien kehittänyt tarvikehallinnan logistiikkaratkaisuja säännöllisesti ja tarmokkaasti. Würthin uusin alan toimintatapoja mullistava logistiikan innovaatio vuodelta 2018 on henkilösuojaimien jakeluun tarkoitettu älykäs työpistevarasto Würth Wücon Compact, joka on nähtävillä EuroSafety 2018 -messuilla, jotka järjestetään samanaikaisesti Logistiikka-messujen kanssa Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa.

Pohjoismaiden suurin turvallisuusalan tapahtuma syyskuussa Tampereella

Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa järjestetään Logistiikka-messujen kanssa yhtäaikaisesti myös Pohjoismaiden suurin turvallisuusalan tapahtuma. Turvallisuus-, EuroSafety-, Työhyvinvointi-messut sekä Työterveyspäivät kokoavat yhteen tuhansia ammattilaisia ja tapahtumakokonaisuudessa on esillä laajasti alan tuotevalikoimaa sekä palveluita.

– Turvallisuus-, EuroSafety- ja Työhyvinvointi-messut tarjoavat myös sisälogistiikan ammattilaisille, jotka vastaavat organisaationsa työturvallisuudesta ja -hyvinvoinnista, esimerkiksi monipuolisen kattauksen turvallisuustuotteita aina henkilönsuojamista ensiaputarvikkeisiin, jatkaa Maja.

Lisätiedot: www.logistiikkamessut.fi

Some: #Logistiikka, Twitter: @TampereenMessut / Facebook: facebook.com/tampereenmessut

Jani Maja, myyntiryhmäpäällikkö, p. 050 356 1325
Meri Mattila, tiedottaja, p. 0400 914 877, @MeriTMattila