Logistiikka: alan poikkeuksellisen vahva kasvu jatkuu Suomessa

11.09.2018

Sisälogistiikkaa palvelevan trukkikaupan tilaukset ovat kasvaneet tänä vuonna 42 %. Kasvu on vahvaa ja viimeisimpien uutisointien myötä myös jatkuu Suomessa. Yritysten kiinnostus tehdä investointeja tuo myös sisälogistiikan ja materiaalinkäsittelyn ammattilaiset Logistiikka-messuille 12.–13.9.2018 Tampereen Messu- ja Urheilukeskukseen. Yli 90 alan johtavaa yritystä esittelevät messuilla uusia palvelu- ja tuoteinnovaatioita sekä asiantuntijat kertovat muun muassa IoT:n hyödyntämisestä logistiikassa. Logistiikka 2018 -messujen kumppaniyritys on Würth Oy.

– Valtiovallan sitoutumista EU:ssa CO2-leikkauksiin muun muassa työkonesektorilla edesauttaa investointien käynnistyminen, sillä vanhojen kalustojen on arvioitu olevan kuluneisuutensa lisäksi tekniikaltaan vanhentuneita tässä suhteessa, sanoo Teknisen Kaupan Trukkijaoston puheenjohtaja Juha Ruotsalainen.

–  HSEQ – Health, Safety, Environment & Quality ovat jo vuosia olleet  –  työhyvinvointi ja -turvallisuus ehkä edellä – trukkikaupan asiakasratkaisujen drivereita. Tilastojenkin valossa muutosta työpaikoilla on tapahtunut. Nyt koettavan uuden investointiaallon uskotaan tuovan tähänkin kehityspulssin, kertoo johtaja Heikki Ojanperä Teknisen Kaupan Liitosta.

Uutinen: Trukkikaupan huikea 42 % kasvu vahvistaa alan kehitystrendejä kautta linjan

Messuilla esimerkiksi kotimaiset menestyjäyritykset kuten Varusteleka, Ponsse, Valmet Automotive, Swissport, Finnish Design Shop Oy, Fysioline Oy ja Innova Champion Europe Oy kertovat, kuinka toimiva sisälogistiikka antaa heille selkeän kilpailuedun. Lue lisää ohjelmasta: www.logistiikkamessut.fi (Kävijälle)

Sisälogistiikan paras kotimainen innovaatio palkitaan messuilla

Keskiviikkona 12.9. Sisälogistiikka kuntoon -seminaarin yhteydessä LOGY ry palkitsee yksittäisen innovatiivisen ja rohkean sisälogistiikka-alan projektin tai hankkeen. Tunnustuksen tarkoituksena on edistää kotimaisen sisälogistiikan kehittymistä ja innovointityötä palkitsemalla alan osaajia.

– Sisälogistiikkaosaaminen Suomessa on jo ennestään korkealla tasolla. Kilpailuun saamamme ehdotukset edustavatkin paitsi kotimaisen alan kärkitasoa, mutta ovat myös kansainvälisesti korkeatasoisia alan innovaatioita”, sanoo LOGYn palvelupäällikkö Jussi Peltola.

Uutinen: Sisälogistiikan paras kotimainen innovaatio palkitaan messuilla

Logistiikka- ja työturvallisuusalan tapahtumat samaan aikaan Tampereella

Samanaikaisesti Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa järjestetään myös Pohjoismaiden suurin turvallisuuden ja riskienhallinnan sekä työhyvinvoinnin ammattilaistapahtuma. Tapahtumakokonaisuuteen kuuluvat 11.–13.9. järjestettävät Turvallisuus-, EuroSafety- ja Työhyvinvointi-messut sekä 11.–12.9. Työterveyslaitoksen Työterveyspäivät. Tapahtumissa on yhteensä yli 330 näytteilleasettajaa lähes 20 maasta.

Kansainvälisillä messuilla esitellään työturvallisuuden ja -hyvinvoinnin osaajille uusia toimintamalleja ja tutkimustuloksia. Alan asiantuntijat kouluttavat ja opastavat ammattilaisille erikoistaitoja sekä esittelevät paitsi alan uusimpia laitteita, työvaatteita, varusteita ja työkaluja myös kertovat työturvallisuudesta ja - hyvinvoinnista.

Uutinen: Työn turvallisuus keskiössä tänään alkaneilla ammattimessuilla Tampereella

Akkreditoituminen: Mikäli et ole ilmoittautunut etukäteen, voit akkreditoitua messujen aukioloaikoina paikan päällä Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen pääaulassa Press/Esiintyjät-palvelutiskillä. Varauduthan esittämään press-korttisi, kiitos!

Haastattelupyynnöt: meri.mattila(at)tampereenmessut.fi.

Twitter: Seuraa @TampereenMessut ja osallistu keskusteluun hashtageilla #Logistiikka

Kuvat, videot, näytteilleasettajien tiedotteet: www.tampereenmessut.fi/medialle/materiaalipankki

LISÄTIEDOT: www.logistiikkamessut.fi