Mega Outletin kävijämäärä kasvoi – syksyllä Seinäjoella ja Tampereella

12.03.2017

Koko perheen shoppailutapahtuma Mega Outlet sekä lastenvaatteiden ja -tarvikkeiden myyntitapahtuma Väripommi kokosivat lauantaina ja sunnuntaina ennätykselliset 8657 shoppailijaa Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen TähtiAreenalle. Tampereella pari kertaa vuodessa toteutettava ilmaistapahtuma laajenee ensi syksynä myös Seinäjoelle. Syksyllä Mega Outlet -tapahtumat järjestetään 25.–26.11. Seinäjoki Areenalla ja 2.–3.12. TähtiAreenalla.

– Mega Outletin kävijämäärä kasvoi viime syksyyn nähden yli 1600 ja edellinen vuonna 2015 tehty ennätyskin ylittyi kolmella sadalla kävijällä. Outlet-hintaiset tuotteet ja tarjoukset houkuttelevat asiakkaita maksuttomaan tapahtumaan ja yritykset tekevät täällä hyvin kauppaa. Syksyllä toteutamme Mega Outletin Tampereen lisäksi Seinäjoella. Yritykset ja seudun asukkaat ovat ottaneet uutisen innolla vastaan. Kiva päästä tekemään tapahtuma myös toisella paikkakunnalla ja Seinäjoki Areenalle kesällä valmistuva uusi halli soveltuu tarpeisiimme erinomaisesti, kertoo Finland Eventsin tapahtumapäällikkö Hannele Nuotio.

Mega Outletissa oli mukana monia ensikertalaisia – tapahtuma yllätti positiivisesti

Mega Outletin valikoimissa on naisille, miehille ja lapsille merkkivaatteita, kenkiä, laukkuja ja asusteita, koruja ja kosmetiikkaa, urheiluvaatteita, -tarvikkeita ja lisäravinteita sekä sisustustarvikkeita. Väripommissa on lastenvaatteiden ja -tarvikkeiden lisäksi muun muassa leluja. Mega Outletissa oli viikonloppuna mukana useita uusia yrityksiä, kuten Zio, Wuf.fi ja Kekäle.

– Olimme nyt ensimmäistä kertaa mukana Mega Outletissa ja tapahtuma yllätti meidät todella positiivisesti. Tuotevalikoimamme sai erinomaisen vastaanoton ja kauppa kävi varsin vilkkaasti. Täytyy myös mainita, että tamperelaiset shoppailijat olivat kyllä iloista ja mukavaa väkeä. TähtiAreenalle oli selvästi tultu tekemään ostoksia hyvällä fiiliksellä, kertoo Zion myymäläpäällikkö Sanna Noki.

– Mega Outlet oli meille kannattava tapahtuma, sillä tuotteemme saivat kiitosta ja teimme todella hyvän myynnin. Lisäksi tunnelma oli oikein hyvä, joten kokonaisuutena tämä shoppailutapahtuma oli meille erittäin positiivinen yllätys, toteaa Wuf.fi Finland Oy:n toimitusjohtaja Sara Jääskeläinen.

Kevään Mega Outletin ja Väripommin yhteydessä toteutettiin uutuutena pienimuotoinen Talvirieha TähtiAreenan ulkoalueella. Talvirieha toi vähäisestä lumimäärästä huolimatta mukavaa tekemistä perheen pienimmille aina hevosajeluista ja poniratsastuksesta ulkopeleihin.

Mega Outletin laajentuminen Seinäjoelle innostaa – jo yli kolmasosa myyntipaikoista varattu

Syksyllä Finland Events vie Mega Outlet -tapahtuman Tampereen lisäksi myös Seinäjoelle. Kevään Mega Outletissa mukana olleista yrityksistä 15 ilmoittautui mukaan sekä Seinäjoen että Tampereen tapahtumiin.

– Minun on kannattanut tulla Tampereen Mega Outletiin Espanjasta saakka myymään käsilaukkuja, sillä tuotteet ovat menneet kaupaksi aina todella hyvin. Tampereella olemme mukana jatkossakin, mutta nyt innostuin myös uudesta Seinäjoen Mega Outlet -tapahtumasta. Uskon, että siellä tulee olemaan yhtä positiivinen shoppailufiilis ja ilmaisen sisäänpääsyn johdosta ihmiset voivat tulla käymään tapahtumassa ostoksilla kuin kauppakeskuksessa, kertoo Laukku Fashionin yrittäjä Leena Marttila.

Kaiken kaikkiaan Mega Outlet Seinäjoen myyntipaikoista on varattu jo yli kolmasosa, vaikka myynti käynnistyy varsinaisesti vasta ensi viikolla. Myös Tampereen tapahtuman myyntitilanne näyttää hyvältä. Seinäjoki Areenalla tapahtuma järjestetään 25.–26.11.2017 ja Tampereen TähtiAreenalla 2.–3.12.2017.

Tampereen Messut Oy:n tapahtumayksikkö Finland Events on järjestänyt Mega Outletin Tampereella vuodesta 2014 lähtien. Yksipäiväisten tapahtumien kävijämäärät: 3582 kävijää (syksy 2014), 3598 kävijää (kevät 2015), 5076 kävijää (kevät 2016). Kaksipäiväisten tapahtumien kävijämäärät: 8354 kävijää (syksy 2015), 7052 kävijää (syksy 2016), 8657 kävijää (kevät 2017). Mega Outletin yhteydessä kolme kertaa toteutetun lastenvaatteiden ja -tarvikkeiden myyntitapahtuman Väripommin on järjestänyt MKS Events Oy.

Lisätiedot: www.tampereoutlet.fi

Some: #MegaOutlet, #Väripommi
Facebook: facebook.com/tamperemegaoutlet
Twitter: @finland_events, @TampereenMessut, @TahtiAreena