Pitkä odotus on päättynyt: Lemmikit valloittavat Messukeskuksen lokakuussa

16.09.2021

Eläinten ystävien pitkä odotus päättyy vihdoin, kun Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa 2.–3.10.2021 järjestettävä Lemmikki Tampere tuo yhteen satoja lemmikkieläimiä, kymmeniä alan näytteilleasettajia ja eläimistä kiinnostuneita ihmisiä. Ohjelmassa on muun muassa kansainväliset rotukissanäyttelyt, ja viikonloppuna kisataan koirien MessuMestari-agilitytittelistä.

Lemmikki Tampere on koko perheen ja kaikkien eläinten ystävien tapahtuma. Messuilla on ihasteltavaa niin omaa lemmikkiä harkitseville kuin myös jo sellaisen omistaville. Paikalla on joukko eläinkavereita, joita saa rapsuttaa sekä eri lemmikkiyhdistysten jäseniä, joilta voi kysyä vinkkejä lemmikin hankintaan tai hoitoon.

– Tule purkamaan hellyyttäsi Lemmikki-messuille! Täällä saat paijata eläimiä mielin määrin. Silitettävinä on esimerkiksi kaneja, alpakoita, koiria, kissoja ja marsuja. Lisäksi voit ihastella eksoottisia kaloja, matelijoita ja lintuja, projektipäällikkö Paula Karhu kertoo.

Vauhdikkaita koiranäytöksiä ja kotia etsiviä kissoja

Viikonlopun aikana kisataan MessuMestari-tittelistä Ylöjärven Koirakerhon agilitykilpailussa. Vauhdikasta lajia voi seurata katsomosta milloin vain messupäivien aikana, sillä kisat ovat käynnissä koko tapahtuman ajan. Koirien ystäviä hemmotellaan, sillä viime messujen yleisömagneetti Rambo Staffi – skeittaava koira esittelee sunnuntaina taitojaan menevän musiikin tahtiin. Televisiosta tuttu taituri hurmaa taidoillaan niin lapset kuin aikuisetkin. Tule katsomaan, millä muulla kulkupelillä koira viilettää skeittilautansa lisäksi.

Pirkanmaan rotukissayhdistyksen kansainvälisissä näyttelyissä on mukana yhteensä 500 kissaa molempina päivinä. Näyttelyn vieressä on rivi kotia etsiviä tai juuri uuden kodin saaneita rescue-kissoja Kissankulma ry:stä. Kissat ovat nähtävissä häkeissä, mutta rohkeimmat voivat esiintyä häkin ulkopuolellakin. Nämä kissat eivät kilpaile pokaaleista, vaan paras palkinto niille on uusi hyvä koti. Olisiko uusi perheenjäsenesi täällä?

Viikonloppu on täynnä kiinnostavia näytöksiä, kilpailuja, asiantuntijaluentoja ja koulutuksia, joita kaikenikäiset voivat seurata. Ohjelmassa on kesyrottien agilitya, kanien estekilpailu ja näyttely sekä paijauspiste.

Turvallisesti tapahtumiin

Asumisen, rakentamisen ja remontoinnin ykköstapahtuma Asta-messut avasi 3.–5.9.2021 Tampereen Messut -konsernin tapahtumakauden pandemian aiheuttaman tauon jälkeen. Tampereen Messuilla on kiinnitetty erityistä huomiota terveysturvallisuusjärjestelyihin, ja konserni on tehnyt tiivistä yhteistyötä valmistelujen aikana turvallisen tapahtumajärjestyksen edellytyksistä Pirkanmaan koronanyrkin, Länsi- ja Sisä-Suomen aluehallintoviraston sekä poliisin kanssa. Vastuullisena tapahtumajärjestäjänä Tampereen Messut tekee kaikkensa, jotta jokainen saa tuntea olonsa turvalliseksi tapahtumissa.

Ohjelma: www.lemmikkitampere.fi (Kävijälle / Ohjelma)
Akkreditoidu ennakkoon: www.lemmikkitampere.fi/fi/messuinfo/medialle

INFO: Lemmikki Tampere, 2.–3.10.2021, Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen C- ja D-hallit. Avoinna klo 10–17. Päiväliput ennakkoon: aikuiset 5 €, lapset (3–15 vuotta) 3 €, lapset (0–2 vuotta) 0 €, perhelippu (2 aikuista, 2 lasta tai yksi aikuinen, kolme lasta) 11 €. Lippuja on myynnissä rajoitetusti. Päiväliput ovelta (mikäli lippuja jäljellä): aikuiset 8 €, lapset (3–15 vuotta) 5 €, lapset (0–2 vuotta) 0 €, perhelippu 15 €. Lemmikki Tampere -tapahtuman järjestää Tampereen Messut Oy. Tapahtuma on nyt kolmatta kertaa.

LISÄTIEDOT: www.lemmikkitampere.fi, Facebook: www.facebook.com/lemmikkitampere
Twitter: @TampereenMessut, Instagram: @lemmikkitampere, #LemmikkiTre
Tampereen Messut Oy, www.tampereenmessut.fi
Paula Karhu, projektipäällikkö, p. 040 071 6199, paula.karhu(at)tampereenmessut.fi