Suomen johtava teollisuuden tapahtuma on noteerattu Briteissä

18.09.2017

Kentin prinssi Michael (UK) tutustuu Suomen vierailullaan yhdessä business-delegaationsa kanssa Tampereella järjestettäviin Alihankinta-messuihin keskiviikkona 27.9. Vierailun tarkoitus on edistää kauppaa ja investointeja Suomen ja Britannian välillä. Alihankinta on Suomen tärkein teollisuuden tapahtuma, jossa on vuosittain 1000 näytteilleasettajaa, joista yli 100 yritystä tulee ulkomailta, yli 20 maasta. Kansainväliset Alihankinta-messut järjestetään 26.–28.9.2017 Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa.

Alihankinta 2017 -messujen teema on kumppanuusverkostot. Alihankinta 2017 -kumppaniyrityksenä toimii MSK Group Oy.

– Omaa kilpailukykyä on pidettävä jatkuvasti yllä prosesseja kehittämällä ja teknologiaan investoimalla. Etenkin näin orastavan nousukauden kynnyksellä on syytä antaa arvoa toimittajaverkoston joustavuudelle ja venymiskyvylle. Siinä me suomalaiset olemme maailman huippua, sanoo MSK Groupin konsernijohtaja Timo Lehtioja.

Tapahtuma haluaa tukea alan toimijoiden verkostoitumista sekä mahdollisuuksia löytää kansainvälisiä kontakteja sekä bisnesmahdollisuuksia uusilta markkinoilta. Messuilla esitellään erilaisia hankerahoitusmahdollisuuksia erityisesti pk-yrityksille sekä tarjotaan yritysmentorointia. Ohjelmassa on myös asiantuntijapuheenvuoroja tuotekehityksestä ja toimialan trendeistä sekä tuotannon digitalisoitumisesta aina työhyvinvoinnin mahdollisuuksiin. Teollisuus ja startupit kohtaavat toista kertaa AlihankintaHEATissä, joka järjestetään osana messuja tiistaina 26.9. ja ohjelmallinen uutuus HeatCorner toimii koko messujen ajan.

Mediatilaisuudet

Alihankinta-messujen avajaiset klo 10.00–10.45, B-halli

• Tervetuloa Alihankinta-messuille
    Tampereen Messut Oy:n toimitusjohtaja Hannu Vähätalo
  • Alihankinta-messujen avauspuhe
    Alihankinta 2017 -kumppaniyrityksen MSK Group Oy:n konsernijohtaja Timo Lehtioja
  • Vuoden päähankkijan ja Vuoden alihankkijan palkitseminen
    Suomen Osto- ja Logistiikkayhdistys LOGY ry
    palkintolautakunnan puheenjohtaja Tomi Parmasuo, Meconet Oy ja toimitusjohtaja Markku Henttinen, LOGY
  • Vuoden Päähankkijan kiitossanat
  • Vuoden Alihankkijan kiitossanat
  • ”AlihankintaHEAT-tapahtuman avaus”
    kansanedustaja Harri Jaskari, Kokoomus

Ennakkoakkreditoituminen Alihankinta-messuille ja mediatilaisuuksiin 22.9. mennessä:
www.alihankinta.fi (Medialle)

Haastattelupyynnöt: meri.mattila(at)tampereenmessut.fi.

Twitter: Seuraa @Alihankinta ja @TampereenMessut ja osallistu keskusteluun hashtagilla #Alihankinta

Kuvat, videot sekä muut mediamateriaalit: www.tampereenmessut.fi/materiaalipankki

Alihankinta-messut Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa 26.–28.9.2017. Messut ovat avoinna tiistaina ja keskiviikkona klo 9–17 ja torstaina klo 9–16.

Vuodesta 1988 lähtien järjestetty Alihankinta esittelee vuosittain koko Suomen teollisuuden ja sen kärkiyritykset. Viime vuonna messuihin tutustui 18 422 teollisuuden päättäjää ja asiantuntijaa. Tampereen Messut Oy:n pääyhteistyökumppaneita ovat Teknologiateollisuus ry, Kumiteollisuus ry, Muoviteollisuus ry ja Suomen Osto- ja Logistiikkayhdistys LOGY ry. AlihankintaHEATin järjestävät yhteistyössä Tampereen Messut Oy:n tapahtumayksikkö Finland Events ja Rapid Action Group Oy (RAG).

LISÄTIEDOT: www.alihankinta.fi, www.alihankintakolumni.fi, @Alihankinta, #Alihankinta, #AlihankintaHEAT

Jani Maja, myyntiryhmäpäällikkö, p. 050 356 1325, @maja_jani
Meri Mattila, tiedottaja, p. 0400 914 877, @MeriTMattila
Tanja Järvensivu, tapahtuma- ja viestintäpäällikkö, p. 050 536 8133, @TanjaJarvensivu