Supermessut: Kevät toi, kevät toi kävijäryntäyksen – 20 937 kävijää

23.04.2017

Koko perheen Supermessut-tapahtuma toi ihastusta, iloa, yhdessäoloa ja kihelmöivää kesän kaipuuta hullaannuttavaan huhtikuiseen viikonvaihteeseen Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa. Avajaispäivänä järjestetyssä tilaisuudessa Flowpark sai Vuoden Kotimaan Matkailuyritys -tunnustuksen ja Suomen Tilaviininä palkittiin Rönnvikin Viinitilan seurusteluviini Rönnvik. Viiden tapahtuman kokonaisuuden muodostivat Puutarha, Kotimaan Matkailu, OutdoorErä, Keräily sekä Design- ja käsityötori. Näytteilleasettajia tapahtumissa oli yhteensä 582 ja kävijöitä 20 937, joka on 2703 kävijää enemmän kuin 2016. Ensi vuonna Supermessuillaan 20.–22.4.2018.

– Puutarha-hallissa aisti jo kevään ja koko messukokonaisuudessa on ollut viikonlopun ajan mukavasti hulinaa, runsaasti itse kokeiltavaa ja omin käsin tekemistä sekä kaunista katseltavaa. Jokainen halli ja tapahtuma on tuonut tapahtumakokonaisuuteen oman leimansa ja yhteistyö OutdoorErän osalta on toiminut jälleen erinomaisesti Riihimäen Messujen kanssa. Tästä on ilo jatkaa kohti kesää – ja tietenkin seuraavaa Supermessut-tapahtumaa, iloitsee projektipäällikkö Pauliina Lindgren Tampereen Messut Oy:stä.

Keräily-messut järjestettiin nyt jo 50. kerran. Perinteikäs keräilyesineiden osto- ja myyntitapahtuma järjestetään seuraavan kerran syksyllä koko perheen Mega Outlet -shoppailutapahtuman yhteydessä 2.–3.12.2017. Molempiin tapahtumiin on tuolloin ilmainen sisäänpääsy.

Seikkailuhuvipuisto Flowpark ja Rönnvik-seurusteluviini palkittiin, rohkeus ja aitous menestysresepti

Kuudennen kerran jaetun Vuoden Kotimaan Matkailuyritys -tunnustuksen sai perjantaina 21.4. seikkailuhuvipuistokonsepti Flowpark, joka palkittiin ensisijaisesti siksi, että yritys on valitsijaraadin mukaan kasvuhakuinen, rohkea ja halukas investoimaan kotimaan matkailuun.

– Tavoitteenamme on ollut rakentaa vaihtoehto perinteisille huvipuistoille ja vapaa-ajan aktiviteeteille. Jo alussa päätimme, että Turun puiston pohjalta lähdetään kehittämään valtakunnallista ketjua, kuvaa Flowparkin toimitusjohtaja Janne Kalhama.
Lue lisää: Kasvava ja ekologinen Flowpark on Vuoden Kotimaan Matkailuyritys 2017

Samassa tilaisuudessa Suomen Tilaviini 2017 -tunnustuksella palkittiin Rönnvikin Viinitilan puolimakea seurusteluviini Rönnvik, joka on valmistettu Vertti-viherherukasta.
Lue lisää: Suomen Tilaviiniksi 2017 Rönnvikin Viinitilan puolimakea seurusteluviini Rönnvik

Suomen luonto on ainutlaatuinen – Muumeista toivotaan isoa matkailuvalttia Tampereelle

– Suomessa voi kokea sellaisia luontoelämyksiä, mitä missään muualla maailmassa ei voi. Me suomalaisetkin pyrimme matkustamaan yhä enemmän ja enemmän täällä kotimaassa, koska etenkin kesällä meillä on sellaisia paikkoja, mitä muualta ei löydy, sanoo Visit Finlandin projektijohtaja Jari Ahjoharju.
Jari Ahjoharju, Visit Finland: "Suomessa kokee matkailuelämyksiä, mitä ei voi kokea missään muualla"

– Muumeja ollaan viemässä kovasti ulkomaille ja tietysti toivotaan, että Muumeista tulee iso matkailuvaltti Tampereelle. Kävijäodotus 17.6. avautuvalle maailman ainoalle Muumimuseolle on 100 000 kävijää vuodessa, ja nyt näyttää hyvin vahvasti siltä että tämä voi toteutua. Kyselyitä tulee ympäri maailmaa päivittäin. Erityisesti Japanissa Muumeista ollaan innoissaan, kertoi Tampereen kaupungin osastolla tiedottaja Maija Leino.
"Muumeista toivotaan isoa matkailuvalttia Tampereelle – museon kävijäodotus 100 000 / vuosi"

Lisää videoita, kuvia ja messutunnelmaa sekä tiedotteet: www.tampereenmessut.fi/materiaalipankki

LISÄTIEDOT: www.supermessut.fi, Blogi: blogi.supermessut.fi, Facebook: www.facebook.com/supermessut,
Twitter: @TampereenMessut, #Supermessut, #Puutarha, #KotimaanMatkailu, #OutdoorErä, #DKtori, #Keräily