Supermessut: Merenkurkun Kalle’s Inn on Vuoden Kotimaan Matkailuyritys

20.04.2018

Seitsemännen kerran jaetun Vuoden Kotimaan Matkailuyritys -tunnustuksen voittanut Kalle’s Inn on Merenkurkun Mustasaareen 1986 perustettu majoitusalan yritys, joka palkittiin ensisijaisesti siksi, että se on uudistunut onnistuneesti viime vuosina. Perjantaina palkittiin myös herkullisin Suomen Tilaviini ja keskustelupaneeleissa puhutti tekstiiliteollisuus ja koulujen ja työpaikkojen loma-ajat. Perjantaista sunnuntaihin 20.–22.4. Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa suunnitellaan suvea ja viihdytään yhdessä viiden tapahtuman Supermessut-kokonaisuudessa. Näytteilleasettajia tapahtumassa on noin 500, viimeksi Supermessuilla oli lähes 21000 kävijää.

Tampereella tapahtuu taas! Messu- ja Urheilukeskuksessa toteutetaan 10. kertaa kotimaamme kohdehelmiin keskittyvät Kotimaan Matkailumessut, väriloistossa kylpevät Puutarha-messut, kiehtova Design- ja käsityötori, menneiden aikojen aarteiden metsästäjien 52. Keräily-messut ja uutuutena Platta-levymessut.

Aina ei tarvitse lähteä merta edemmäs kalaan – Kalle’s Inn on uudistunut ja uniikki kotimaan kohde

Seitsemännen kerran jaetun Vuoden Kotimaan Matkailuyritys -tunnustuksen voittanut Kalle’s Inn on kuuluisa paitsi uusista lasiprismoistaan, myös saunoistaan ja ruoastaan. Yritys järjestää myös muuta oheistoimintaa.

– Yli 30 vuotta toiminut Kalle’s Inn on uudistunut viime vuosina. Yritys on sijoittanut roimasti liiketoimintaansa ja rakentanut uniikkeja lasiprismoja rannikkoalueelle. Heillä on voimakas halu kasvaa ja investoida jatkossakin, ja työllistää uusia osaajia alueelle. Erityisesti kansainvälisille matkailijoille ympärivuotisia elämyksiä tarjoavia yrityksiä on rannikolla vähän, joten Kalle’s Innissä on selvää pioneerihenkeä, kuvaa raadin edustaja Director, Head of Product and Content Kristiina Hietasaari Visit Finlandista.

– Aidosti ensimmäinen ajatukseni kuullessani voitosta oli, että ilmeisesti olemme tehneet jotain todella oikein. On todella rohkaisevaa saada tällainen tunnustus varsinkin näin lyhyessä ajassa isojen muutosten jälkeen, sanoo Kalle’s Innin toimitusjohtaja Freddi Skott.

– Paikka fyysisesti – ja koko tämä ympäristö – ovat ainutlaatuisia, vastaavia paikkoja ei löydy. Matkailu avartaa, aina ei tarvitse matkustaa kauas kokeakseen uusia elämyksiä, Skott jatkaa.
Lue uutinen: Vuoden Kotimaan Matkailuyritys 2018 on Merenkurkun Kalle’s Inn

Suomen Tilaviini on Mustilan Syysunelma – Paneleeissa pöydällä loma-ajat ja tekstiiliteollisuus

Suomen Tilaviini 2018 on Mustila Viinin omenoista ja viherherukoista valmistettu seurusteluviini Syysunelma. Korkeatasoiseen kilpailuun osallistui seitsemän tilaviiniyrittäjää yhteensä 29 eri tuotteella.
Lue uutinen: Suomen Tilaviini 2018 on Mustila Viinin seurusteluviini Syysunelma

”Kannattaako tekstiiliteollisuus Suomessa ja millä edellytyksillä?” kysytään perjantaina klo 12:n paneelissa, jossa keskustelemassa ovat mm. muotitaiteilija Jukka Rintala ja design-yrittäjä Hanna Riita-Pajunen. Loma-aikoja puitiin Aamulehden Jussi Tuulensuun vetämässä keskustelussa, jossa panelisteina olivat mm. OAJ:n Olli Luukkainen, MaRa:n Timo Lappi sekä Tampereen apulaispormestari Johanna Loukaskorpi.

Tutustu viikonlopun monipuoliseen ohjelmaan:
www.supermessut.fi (Kävijälle/Ohjelma)
Lasten Supermessut, Yllätyksellistä Puutarhassa ja Kahdeksan parveketta – kahdeksan tarinaa: www.supermessut.fi (Kävijälle)
Mediamateriaalit, kuvat, videot: www.tampereenmessut.fi (Medialle/Materiaalipankki)

Tampereen Messut Oy järjestää Supermessut, Platta-levymessut järjestetään yhteistyössä Marko Tuomisen kanssa. Supermessujen käytössä ovat Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen hallit A, C, D ja E sekä ulkoalueet. Messut ovat avoinna pe klo 17 asti, la klo 9–17 ja su klo 10–17. Pääsyliput ovelta: 3 päivän lippu 20 €, päivälippu aikuisille 14 € ja opiskelijoille / eläkeläisille 10 €. Alennukset voimassa olevalla kortilla.

LISÄTIEDOT: www.supermessut.fi, Blogi: blogi.supermessut.fi, Facebook: facebook.com/supermessut, facebook.com/kotimaanmatkailumessut, facebook.com/tampereenpuutarhamessut, Twitter: @TampereenMessut, #Supermessut, #Puutarha, #KotimaanMatkailu,  #DKtori, #Platta, #Keräily
Pauliina Lindgren, projektipäällikkö, p. 050 516 4004, @PauliinaLindgre
Jenna Antila, tiedottaja p. 040 172 1188, @Jenna_messuaa