TAMPEREEN MESSUT SIIRTÄÄ HELMIKUUN 2021 TAPAHTUMAT

26.11.2020

Tampereen Messut Oy on päättänyt siirtää kaikki helmikuulle 2021 ajoitetut tapahtumat myöhäisempään ajankohtaan. Siirtopäätös koskee Asta-messuja ja Tampereen Häämessuja sekä Hallituspaikka-tapahtumaa. Pirkanmaan suurin asumisen, rakentamisen ja remontoinnin tapahtuma Asta-messut oli alun perin tarkoitus järjestää 5.–7.2.2021, mutta tapahtuma siirtyy järjestettäväksi syksyllä 3.–5.9.2021. Tampereen Häämessut ja Hallituspaikka siirtyvät vuodella helmikuulle 2022. Tampereen Häämessut järjestetään 5.– 6.2.2022 ja Hallituspaikka 9.2.2022. Siirtopäätösten syynä on vallitseva koronavirustilanne ja sen vaikutukset messujen ja tapahtumien onnistuneisiin järjestämismahdollisuuksiin.

Perinpohjainen tarkastelu ja näytteilleasettajatutkimus ovat osoittaneet, että isojen messujen ja tapahtumien järjestäminen ei ole vielä alkuvuodesta toteuttamiskelpoista Pirkanmaalla. Tampereen Messut uskookin, että tautitilanne vaikuttaa merkittävästi vielä helmikuussa sekä ammatti- että kuluttajatapahtumien osallistujamääriin. Tammikuun tapahtumat DigiTre ja Verkosto päätettiin siirtää jo aiemmin. Alkuvuoden tapahtumia ei myöskään haluttu toteuttaa ainoastaan virtuaalisina.

– Järjestämme korkealaatuisia tapahtumia, joissa asiakkaidemme turvallisuus ja viihtyvyys on tärkeintä. Uskomme, että tautitilanne vaikuttaa vielä tammi-helmikuussa sekä yritysten osallistumiseen että kävijöiden määrään, joten siirtopäätös on tässä tilanteessa ainut oikea ratkaisu. Emme myöskään halunneet lähteä toteuttamaan näitä alkuvuoden tapahtumia pelkästään virtuaalisessa muodossa, sanoo Tampereen Messut -konsernin toimitusjohtaja Hannu Vähätalo.

Tapahtumien sisällöt säilyvät ennallaan

Messujen ja tapahtumien ajankohdan muutoksista huolimatta Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa järjestettävien tapahtumien teemat ja ohjelmat pyritään pitämään ennallaan.

Asta-messuilla keskitytään 3.–5.9.2021 arjen luksukseen sekä tulevaisuuden asumiseen ja remontointiin. Uutena teemana on mukana tällöin myös vapaa-ajan asuminen.

Tampereen Häämessuilla 5.–6.2.2022 on tuttuun tapaan tarjolla kattava valikoima häihin ja muihin juhliin liittyviä tuotteita ja palveluita. Tapahtumasta saa vinkkejä ja ideoita hääjärjestelyjen eri vaiheisiin. Tampereen Häämessut toteutetaan vuoden 2022 Asta-messujen yhteydessä.

Suomen ensimmäinen yrityksille ja hallitusosaajille suunnattu Hallituspaikka-tapahtuma oli tarkoitus pitää toukokuussa 2020, mutta koronaviruksesta johtuvien kokoontumisrajoitusten vuoksi tapahtumaa jouduttiin siirtämään ensin elokuulle 2020 ja sitten helmikuulle 2021. Vielä kerran siirrettävän ja 9.2.2022 järjestettävän Hallituspaikka-tapahtuman teemana säilyy tulevaisuuden hallitustyöskentely. Aiemmin sovitut sisällöt ja kumppanuudet pyritään siirtämään uuteen ajankohtaan. Hallituspaikka-tapahtuman tuottaa Tampereen Messujen tapahtumatoimisto Finland Events. Järjestäjäkumppaneina toimivat Hallituspartnerit ry, Tampereen kauppakamari ry, Future Board ry, Perheyritysten liitto ry ja Hyväksytty hallituksen jäsen (HHJ) -koulutuskokonaisuus.

LISÄTIEDOT: www.tampereenmessut.fi

Tampereen Messut -konserni / Tampereen Messut Oy:

Hannu Vähätalo, toimitusjohtaja, p. 0500 620 806,
hannu.vahatalo(a)tampereenmessut.fi