Tampereen Supermessuilla otetaan yhdessä hyppy kesään 20.–22.4.

16.03.2018

Koko perhe viihtyy huhtikuisessa superviikonlopussa, jonka muodostavat perinteikkäät Puutarha-messut, 10. kertaa järjestettävät Kotimaan Matkailumessut, viime keväänä debytoinut Design- ja käsityötori, klassikko-Keräily sekä levymessu-uutuus Platta. Tämänkeväisillä Supermessuilla on paljon yhdessä puuhattavaa: Aistipuutarhassa koetaan monin eri tavoin ja Toimintatorilla touhutaan porukalla. Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa järjestettävässä tapahtumassa on mukana lähes 500 näytteilleasettajaa, viimeksi Supermessuilla vieraili lähes 21 000 kesäpuuhista haaveilevaa.

Koko perhe viihtyy Tampereen Supermessuilla, missä kartoitetaan jo kesäsuunnitelmia aina pihan tai parvekkeen laitosta kotimaan kutkuttavimpiin lomakohteisiin. Lapset on huomioitu messuilla perinteiseen tapaan esimerkiksi tuttujen hahmojen muodossa: tassua voi paiskata ainakin Ville Vikingin ja suloisten pandojen kanssa. Messuilla on mahdollista myös touhuta yhdessä Toimintatorilla ja kokea messut kaikin aistein Aistipuutarhassa. Valloittava Aistipuutarha on ainutlaatuinen kokemus: se kuuluu, tuntuu ja jopa tuoksuu. Tässä puutarhassa riittää kierreltävää ja kosketeltavaa toviksi – ja mikä parasta: se mahdollistaa yhteistä tekemistä messuseuralaisten kanssa. Toinen touhuntäyteinen tila on Toimintatori, joka esittelee erilaisia omassakin pihassa toteutettavia piha- ja puutarhaideoita. Torilla voi esimerkiksi piirtää katuliiduilla, uppoutua leikkeihin kekseliäissä hiekkalaatikoissa tai autoradalla sekä ihastella keijun kasvihuonetta.
Lue lisää: Lasten Supermessut

Tänä vuonna kaikki ei ole sitä, miltä näyttää – Puutarha-messuille rakentuu kerrostalo

Yllätyksellisyys on yhteinen nimittäjä kaikelle A-hallissa nähtävälle ja koettavalle, kun Puutarha-messujen tarinat kulkevat pelkistetystä ja perinteisestä räjähtävään väriloistoon. Puutarhan messuhalliin solutetaan taimien, sipuleiden ja muiden pihan ja parvekkeen piristäjien lisäksi paljon kujeilevaa sisältöä, johon kannattaa kaivautua syvemminkin. Pitkin hallia on koottu erilaisia minipuutarhoja, joiden lähempi tarkkailu paljastaa maailmoita, ilostuttavia yksityiskohtia ja ideoita omaan tekemiseen. She Shed -vajan yllätykselliset piirteet ja värikylläisyyden näkee vasta kurkistamalla rakennelman sisälle, ja joskus katseet kannattaa kääntää ylöspäin – tällä hetkellä erityisen muodikkaita ilmakasveja ja kokedamoja on esillä runsaasti. DIY-alueella tehdään itse kokedaman lisäksi keijupuutarha sekä rintakukka ja opetellaan koulimaan taimia.
Lue lisää: Yllätyksellistä Puutarhassa

Puutarha-messuille toteutetaan myös kahdeksan parveketta, joiden kuvitteelliset asukkaat ovat eri-ikäisiä ja erilaisissa elämäntilanteissa olevia ihmisiä. Asukkaina kodeissa ovat muun muassa kaupunkiviljelijä ja maalta kaupunkiin muuttanut eläkeläispariskunta. Messuilla nähdäänkin, miten oman persoonan voi somistaa esille parvekkeelle sekä esitellään kiinnostavasti tämän hetken sisustus- ja kasvitrendejä.
Lue uutinen: Puutarha-messuille rakentuu kerrostalo – parveketrendit esillä ainutlaatuisesti

Kotimaan Matkailumessut järjestetään tänä vuonna jo 10. kertaa

Kotimaan houkuttelevimpiin lomailulääneihin päästään tutustumaan koko Suomen mitalta E-hallissa. Ammattilaisten Verkostoitumisaamua vietetään perjantaiaamuna 8.30–10.00 ennen ovien avaamista kaikille kävijöille.­­ Kotimaan Matkailumessujen perjantain juontaa Saimi Hoyer, muita juontajia ovat muun muassa bloggari Emmi Nuorgam ja Omatarhurin Santeri Urhonen. Messuohjelma karttuu kevään mittaan.
Lue lisää: www.supermessut.fi (Kävijälle/Ohjelma)

Akkreditoidu ennakkoon 18.4. mennessä: www.supermessut.fi (Messuinfo/Medialle)
Mediamateriaalit, kuvat, videot: www.tampereenmessut.fi (Medialle)

LISÄTIEDOT: www.supermessut.fi, Blogi: blogi.supermessut.fi, Facebook: facebook.com/supermessut, facebook.com/kotimaanmatkailumessut, facebook.com/tampereenpuutarhamessut, Twitter: @TampereenMessut, #Supermessut, #Puutarha, #KotimaanMatkailu,  #DKtori, #Platta, #Keräily