Tampereen lemmikkimessut löysi yleisönsä – tapahtuma jälleen ensi syksynä

08.09.2019

Toista kertaa järjestetty Lemmikki Tampere kokosi 10 527 lemmikkieläimistä kiinnostunutta kävijää Tampereen Messu- ja Urheilukeskukseen. Tapahtumassa nähtiin niin kanien estekilpailut, kesyrottien agilityä kuin koira- ja kissanäyttelyitäkin. Messuvieraiden sydämet sulattivat erityisesti skeittaava Rambo-staffi, suomenvuohi Markku, minipossu Pallero sekä vipeltävät fretit ja suloiset terapiapuput. Tapahtuma järjestetään jälleen ensi syksynä 29.−30. elokuuta 2020.

Monipuolinen ja viihdyttävä ohjelma kokosi suuren yleisön seuraamaan paitsi erilaisia harrastuslajeja sekä rotu- ja lajiesittelyjä myös oppimaan asiantuntijoilta lemmikkieläinten hankinnasta ja hyvinvoinnista.

– Koko perheen lemmikkitapahtuman suosio kasvoi toisella järjestämiskerralla. Ilo huomata, että olemme onnistuneet vastaamaan suuren yleisön toiveisiin ja odotuksiin. Saimme mukaan uusia eläinlajeja ja -rotuja täydentämään tapahtuman monipuolista sisältöä. Jatkossakin nähdään vauhdikasta kisailua ja näyttäviä rotuesittelyjä sekä mukana on niin perinteiset kuin eksoottisemmatkin lemmikit, kertoo tapahtuman projektipäällikkö Tuure Leppämäki.

Suomen suurin lemmikkiaiheinen tapahtuma

Lemmikki Tampere 19 oli tänä vuonna Suomen suurin lemmikkiaiheinen tapahtuma. Pirkanmaan lisäksi tapahtuma keräsi kävijöitä ja näytteilleasettajia laajemmaltakin kotimaasta. Hallit täyttyivät kävijöiden lisäksi koirista, kissoista, poneista, alpakoista, jyrsijöistä, linnuista, kaloista ja matelijoista sekä tietenkin näille lemmikeille hyödyllisiä tarvikkeita myyvistä näytteilleasettajista.

Näytteilleasettajia oli yli 80 ja mukana oli iso joukko yhdistyksiä ja järjestöjä, kuten Suomen Herppiharrastajat, Suomen Karvakaverit, Suomen Kanihyppääjät, Suomen kani-, kesyrotta- hamsteri-, lemmikkikani-, siiliyhdistykset; Lemmikkilinnut Kaijuli ry, Kuono ry, Tampereen seudun fretit ry, Pirkanmaan Eläinsuojeluyhdistys PESU ry, Tampereen Akvaarioseura ry sekä Ylöjärven Koirakerho ry.

Kissojen ja koirien näyttelyitä ja skaboja tähdittivät MessuMestarit sekä rescue-kissat

Viikonloppuna ratkottiin Lemmikki Tampere -messujen koira-agilityn Messumestari sekä epävirallisessa Lemmikki Tampere Dog Showssa estradille pääsivät esille niin isot kuin pienet koirat, aikuiset sekä pennut.

Lauantaina ja sunnuntaina järjestettiin myös Pirkanmaan rotukissayhdistyksen 136. ja 137. kansainväliset rotukissanäyttelyt. Lisäksi ensimmäistä kertaa järjestetty Rescue Cat Show toi parrasvaloihin huostaan otetut ja toisen mahdollisuuden saaneet mirrit ja kollit.

Kuvat ja tiedotteet materiaalipankissa: www.tampereenmessut.fi/medialle/materiaalipankki/lemmikki_tampere/

LISÄTIEDOT: www.lemmikkitampere.fi
Facebook: www.facebook.com/lemmikkitampere
Twitter: @TampereenMessut