Uusi Lemmikki Tampere starttasi tapahtumakauden: 11 142 eläinrakasta kävijää

02.09.2018

Eläinrakkaat, lapsiperheet ja tuoreet lemmikinomistajat kokoontuivat viettämään syyskuun ensimmäistä viikonloppua Tampereen Messu- ja Urheilukeskukseen 11 142 messukävijän voimin. Ensimmäistä kertaa järjestetyt koko perheen Lemmikki Tampere 18 -messut starttasivat Tampereen Messujen vauhdikkaan tapahtumasyksyn ollen Suomen suurin lemmikkiaiheinen tapahtuma tänä vuonna. Näytteilleasettajia tapahtumassa oli 80 ja messuilla kisattiin muun muassa erilaisissa kissojen, koirien ja kanien rotunäyttelyissä sekä agilityssa, tokossa ja kanien estekilpailuissa. Tapahtumassa oli myös laaja eksoottisten lemmikkien alue. Messutapahtuma saa jatkoa ja järjestetään seuraavan kerran Tampereella 31.8.–1.9.2019.

Lemmikki Tampere 18 -messut aloitti Tampereen Messujen vilkkaan tapahtumakauden reippaalla kävijämäärällä. Hallit täyttyivät kävijöiden lisäksi koirista, kissoista, jyrsijöistä, linnuista, kaloista ja matelijoista sekä tietenkin näille lemmikeille hyödyllisiä tarvikkeita myyvistä näytteilleasettajista.

– Halusimme vastata toiveisiin ja kehittää Pirkanmaan seudulle kaivatun koko perheen lemmikkitapahtuman ja kävijät Pirkanmaan seudulta ja laajemmaltikin löysivät hyvin tiensä tapahtumaan. Lähdemme kehittelemään tapahtumaa ensi vuodelle odottavaisin mielin ja haluamme jatkossakin pitää mukana niin perinteiset kuin eksoottisemmatkin lemmikit. Koko perhe on siis tervetullut messuilemaan eläinten merkeissä myös ensi vuonna, toteaa tapahtuman projektipäällikkö Tuure Leppämäki.

Erityisesti koirien kasvattajille tai kasvattajaksi aikoville suunnatuissa kasvattajaseminaareissa opittiin muun muassa vastuullisesta koirankasvatuksesta ja eläinsuojelulaista. Koirien, kissojen ja jyrsijöiden lisäksi messuilla oli laaja eksoottisten lemmikkieläinten alue. Mukana oli paljon yhdistyksiä ja järjestöjä kuten Suomen Herppiharrastajat, Suomen minipossu-, kesyrotta- hamsteri-, lemmikkikani- ja siiliyhdistykset; Tampereen seudun fretit ry, Pirkanmaan Eläinsuojeluyhdistys PESU ry sekä Tampereen Akvaarioseura.

Kissa- ja koiranäyttelyissä arvioitiin pentuja, pystykorva- ja hirvikoiria ja kippurakorvaisia kissoja

Lauantain koiranäyttelyssä arvosteltiin kaikki rodut arvosteluluokissa urokset 5–alle 7 kk ja 7–alle 9 kk, nartut 5–alle 7 kk ja 7–alle 9 kk sekä ulkoalueella pystykorva- ja hirvikoiria. Sunnuntain Suomen Kennelliiton Royal Canin -pentunäyttelyssä arvosteltiin kaikki rodut samoissa arvosteluluokissa kuin lauantaina. Sunnuntaina järjestettiin myös junior handler-, lapsi & koira-, sekä paras pari -kilpailut.

Viikonlopun aikana nautittiin myös kissamaisesta menosta, kun E-hallissa järjestettiin Pirkanmaan rotukissayhdistyksen 132. ja 133. kansainväliset rotukissanäyttelyt. Lauantaina vuorossa olivat pennut ja sunnuntaina taas nuoret kissat. Roduissa keskityttiin burmiin ja american curleihin.

Lemmikki Tampere järjestetään seuraavan kerran 31.8.–1.9.2019.

Kuvat ja tiedotteet materiaalipankissa:
www.tampereenmessut.fi/medialle/materiaalipankki/lemmikki_tampere/2018/

Lemmikki Tampere 18, 1.–2.9.2018, Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen A- ja E-hallit sekä ulkoalue. Lemmikki Tampere -tapahtuman järjestää Tampereen Messut Oy. Tapahtuma järjestettiin ensimmäistä kertaa.

LISÄTIEDOT: www.lemmikkitampere.fi, Facebook: www.facebook.com/lemmikkitampere
Twitter: @TampereenMessut, Instagram: @tampereenmessut, #LemmikkiTre