Vuoden Kotimaan Matkailuyritys -palkinto Kemin Matkailu Oy:lle

12.04.2019

Vuoden Kotimaan Matkailuyritys 2019 -tunnustuksen on saanut Kemin Matkailu Oy, joka tunnetaan erityisesti jäänmurtaja-Samposta sekä LumiLinnasta, jotka houkuttelevat kävijöitä ympäri vuoden ja ympäri maailmaa. Tunnustus luovutettiin tänään alkaneilla Kotimaan Matkailumessuilla 8. kerran. Koko viikonloppu on Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa yhtä kihelmöivää kattausta, kun Kotimaan Matkailumessuilla etsitään kohteita kesälomille ja pohditaan kestävää matkailua lauantain Maata pitkin matkailu -tapahtumassa, upouusi Piha & Koti helpottaa piha-, parveke-, puutarha- ja sisustushaaveissa, Keräilyn maailma esittelee muun muassa juuri julkaistun Barkov-postimerkin ja täydellisen Muumimuki-kokoelman ja Tampere Wine Fest maistattaa 12.–13.4. maukkaimmat viinit kymmeniltä eri viinintuottajilta eri viinintuottajamaista. Näytteilleasettajia tapahtumassa on yhteensä 409, kevään 2018 messukokonaisuudessa oli 15 416 kävijää.

Kahdeksannen kerran jaettu Vuoden Kotimaan Matkailuyritys -tunnustus meni tänä vuonna Meri-Lappiin.

– Kemin Matkailu Oy on onnistunut luomaan tunnistettavia ja kansainvälisestikin kiinnostavia matkailutuotteita, jotka ammentavat voimaansa pohjoisen kylmyydestä ja luonnosta, kuvaa raadin edustaja, Visit Tampereen matkailujohtaja Jari Ahjoharju, joka luovutti palkinnon perjantaina 12.4. Tampereen Kotimaan Matkailumessujen Lomalavalla.

– Voitto on erittäin positiivinen yllätys ja tekee meidät todella iloisiksi. Kemi on ollut hyvin talvipainotteinen matkailukohde ja matkailupalvelut keskittyneet talveen, olemme kuitenkin aktiivisesti jo vuosien ajan yhteistyössä paikallisten ja muiden Lapin matkailuyrittäjien kanssa kehittäneet ympärivuotista matkailua, toteaa Kemin Matkailu Oy:n toimitusjohtaja Susanna Koutonen.
Lue uutinen: Vuoden Kotimaan Matkailuyritys 2019 on Kemin Matkailu Oy

Kotimaan Matkailumessuilla lumoudutaan koko viikonloppu lomailulääneistä ympäri Suomen ja lauantain Maata pitkin matkailu -tapahtuma johdattaa kestävämpään matkailuun. Tänään Madventures-kaksikko kertoo, miksi Suomi on nyt trendikäs matkailumaa ja huomenna messutapahtumaan pääsee ilmaiseksi, jos saapuu virallisessa pyöräkulkueessa, joka starttaa klo 10 Ratinan ala-aukiolta.

Keräilyn maailmassa Muumimuki-näyttely, Barkov-postimerkki ja Jenni Haukion postimerkit

Keräily-messujen ja Platta-levymessujen kanssa C-hallin Keräilyn maailmassa järjestetään TamCollect, joka on vuoden suurin filateelinen tapahtuma Suomessa. Keräilyn maailmassa esillä on mm. yli 90 mukin täydellinen Muumimuki-kokoelma, tuore Aleksander Barkov -postimerkki, Jenni Haukion postimerkkikokoelma ja 0 euron seteli. Soundin päätoimittaja Mikko Meriläinen puhuu levyjen keräilystä lauantaina ja Stupido-levy-yhtiön historiaan syvennytään lauantaina ja sunnuntaina.
Lue uutinen: Tampereella vuoden suurin filateelinen tapahtuma Suomessa

Piha & Koti uudistaa sisustusajatukset ja pihan – Tampere Wine Fest herättelee makuaistia

Piha & Koti kannustaa itse tekemiseen ja kokeilemiseen: DIY-alueilla voi askarrella mm. kranssin, kimpun, amppelin, käpylehmän ja makramee-avaimenperän. Puutarhanhoidossa opastavat asiantuntijat ja sisutusprobleemissa auttavat blogistit ja sisustussuunnittelijat. Tampere Wine Fest tarjoilee 12.–13.4. Master Class -viinimaistatuksia, workshopeja, flamencoa ja makuelämyksiä kymmeniltä erimaalaisilta viinituottajilta.

Lue lisää kaikista tapahtumista: www.kotimaanmatkailumessut.fi

Tampereen Messut Oy järjestää Piha & Koti-, Keräily- ja Kotimaan Matkailumessut, Maata pitkin matkailu -tapahtuma järjestetään yhteistyössä Ekokumppaneiden kanssa, Tampere Wine Fest Timo Jokisen kanssa, Platta-levymessut Marko Tuomisen kanssa ja TamCollect Tampereen Filatelistiseuran kanssa. Kevään 2018 messukokonaisuudessa oli 15 416 kävijää. Ohjelma, pääsyliput sekä tapahtumakohtaiset aukioloajat: kotimaanmatkailumessut.fi.

LISÄTIEDOT: www.kotimaanmatkailumessut.fi, Facebook: www.facebook.com/pihajakoti, /kotimaanmatkailumessut, /TampereWineFest, FB-tapahtumat: Keräilyn maailma & Maata pitkin matkailu, Twitter: @TampereenMessut, Instagram: @tampereenmessut, #PihaJaKoti2019, #KotimaanMatkailu2019, #maatapitkin, #Platta2019, #Keräily2019, #KeräilynMaailma, #TampereWineFest, #nytpolttelee
Tampereen Messut: tampereenmessut.fi, sähköposti: etunimi.sukunimi(at)tampereenmessut.fi
Mikael Wänskä, projektijohtaja, mikael.wanska(at)tampereenmessut.fi, p. 040 350 0445
Jenna Antila, viestinnän asiantuntija, jenna.antila(at)tampereenmessut.fi, 040 172 1188, @Jenna_messuaa