#Hevoset laukkavauhdissa koko viikonlopun – ennätykselliset 15 855 kävijää

09.04.2017

Kaksipäiväisillä Hevoset-messuilla 8.–9.4. Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa oli ennätykselliset 220 näytteilleasettajaa ja 15 855 kävijää. Ohjelma-areenalla ihailtiin näytöksiä, hevosrotuja ja kisattiin kovatasoiset este- ja kouluratsastuskilpailut. Vuoden Kavionjälki -tunnustus myönnettiin avajaispäivänä monitoimipuisto PowerParkiin rakennetusta raviradasta sekä siellä järjestettävästä Nordic King -ravitapahtumasta. Hevoset 2018 -messut järjestetään 7.–8.4.2018.

– Messut olivat kaikin tavoin ennätykselliset: neliömäärältään, näytteilleasettajiltaan ja mikä parasta – kävijöiltään. Myös kauppa osastoilla kävi erityisen vilkkaasti. Yhteistyökumppaneiden ja näytteilleasettajien kanssa saimme aikaan taas huikean tapahtuman, joka vuosi vuodelta kasvaa. Hevosihmiset ratsastus- ja ravipuolelta sekä suuri yleisö ovat löytäneet tämän tapahtuman ja ottaneet sen omakseen, joten ei voi olla kuin tyytyväinen. Ensi keväänä järjestetään kymmenes Hevoset-tapahtuma ja se näkyy varmasti messujen sisällössä, kertoo projektipäällikkö Veli-Pekka Rouvali Tampereen Messut Oy:stä.

Kovatasoisia kilpailuja, tuttuja kasvoja, keppareita ja monipuolista messuohjelmaa

Täydet katsomot Hankkija-areenalla ja neljällä muulla ohjelma-alueella saivat nauttia koko viikonlopun ratsastusklinikoista, näytöksistä ja tietenkin kovatasoisista este- ja kouluratsastuskilpailuista. Lauantaina kisattiin De Laval Junior Trophy-, Racing Pony Trophy- ja Vapo Suomenhevos Trophy -estekilpailut sekä Prix de Hankkija -kouluratsastuskilpailu. Sunnuntaina hypättiin Horslyx Youngster Trophy- ja Hankkija Tammer Trophy -estekilpailut sekä kisattiin EQCode Dressage Trophy – Kür -kouluratsastuskutsukilpailu.
Lue lisää: Kovatasoiset kilpailut täyttivät katsomot – tutustu tuloksiin

Tutustu asiantuntijavideoihin ja messutunnelmiin soittolistallamme:
Sofia Vikman: "Tyttöjen suosimien harrastusten yhteiskunnan tuki tulisi olla parempi"
Esa Paukkunen, Hankkija Oy: "Uusia ennätyksiä tehdään"
Mikael Forstén: "Kuinka tulla hyväksi esteratsastajaksi"

Vuoden Kavionjälki -tunnustus PowerParkin Pekka Lillbackalle Nordic King -ravitapahtumasta

Vuoden Kavionjälki -tunnustus jaettiin kahdeksannen kerran lauantaina 8.4. Tunnustus myönnettiin monitoimipuisto PowerParkiin rakennetusta raviradasta sekä siellä järjestettävästä Nordic King -ravitapahtumasta. Perusteluissa todettiin, että uniikki ja yksityisellä rahalla tehty hevosalan hanke osoittaa poikkeuksellista rohkeutta, määrätietoisuutta ja osaamista. Tunnustuksen vastaanotti Pekka Lillbacka. Palkinnon jakoivat Suomen Ratsastajainliitto ry SRL:n hallituksen jäsen ja kansanedustaja Sofia Vikman, SRL:n pääsihteeri Fred Sundwall ja Suomen Hippos ry:n kehityspäällikkö Suvi Louhelainen.
Lue lisää: Vuoden Kavionjälki -tunnustus PowerParkin Pekka Lillbackalle

Hevosmaailma kokoontuu jälleen toukokuussa: Hevoset Kaivarissa tuo hevosalan Helsinkiin

Seuraavan kerran hevosihmiset ja hevosista kiinnostuneet kokoontuvat Helsinkiin 21.–22.5.2017. Ilmainen ja kaikenikäisille suunnattu Hevoset Kaivarissa -tapahtuma on kuin koko Suomen hevosmaailma pienoiskoossa. Luvassa on tuttuja lajeja, mutta myös jotain aivan uutta, kuten jousiammuntaa hevosen selästä. Ravimaailman pitkäaikainen unelma toteutuu viikonlopun aikana, kun molempina päivinä järjestetään uniikit city-ravit, eräänlaiset lämminveristen ja suomenhevosten kaupunkiajot.
Katso video: Fred Sundwall: "Hevoset Kaivarissa on uniikki tapahtuma – paikalla on Suomen hevosala minikoossa"

Kuvat, tiedotteet ja muu mediamateriaali: www.tampereenmessut.fi/materiaalipankki (Hevoset)

LISÄTIEDOT: www.hevosmessut.fi
Facebook: www.facebook.com/Hevosmessut, Twitter: @TampereenMessut, #Hevoset