Etusivu » Näytteilleasettajalle » Käytännön ohjeita » Vinkit messuille
Loistavaa, nyt kun olet päättänyt osallistua messuille – miksi et ottaisi messuista irti kaiken mahdollisen hyödyn?
Tutustumalla tähän simppeliin näytteilleasettajaoppaaseen ja Tehokas messuosallistuminen -esitteeseen varmistat, että messuille osallistuminen on sinulle ennen kaikkea helppo ja tehokas tapa tehdä tulosta, tavata uusia mahdollisia yhteistyökumppaneita, tuoda yritystäsi esille ja tavata asiakkaitasi kasvotusten.
Messuille osallistuminen todellakin hyödyttää: tapaat arvokkaat kontaktit, teet kauppaa ja varmistat positiivisen näkyvyyden messuilla. Tutustuthan myös lisänäkyvyyspalveluihimme.
TavoiteAseta messuosallistumiselle selkeät, mitattavat tavoitteet, joiden toteutumisen voi tarkistaa jälkikäteen.
BudjettiMäärittele budjetti osallistumiselle, jota voit peilata esim. messukontaktien määrään tai myyntiin.
OrganisaatioMäärittele organisaatiossanne vastuualueet (kuka rakentaa osaston, kuka tekee jälkihoidon) ja se, kenellä on projektin kokonaisvastuu.
MarkkinointiHyödyntääksesi osallistumisesi sataprosenttisesti, täytyy sinun myös markkinoida osallistumistasi ennen messuja ja messujen aikana. Muista siis kutsua asiakkaasi vierailemaan osastollanne. Tarjoamme tähän vaihtoehdot sekä sähköisesti että painettujen kutsujen muodossa. Tampereen Messut tarjoavat lisäksi maksutonta materiaalia vapaasti käytettäväksesi, esim. logoja, kuvia, tiedotteita ja uutiskirjeitä.
Aikataulu ja tiedotusAikataulutettuina asiat hoituvat ajallaan ja ilman ylimääräisiä kustannuksia. Varmista, että oma henkilökuntanne on selvillä yhteisistä tavoitteista ja omista tehtävistään sekä niiden aikatauluista.
OsastoOsastosi on yrityksesi käyntikortti messuilla. Hyvin suunniteltu ja toteutettu osasto kertoo yrityksesi koosta, toimintatavoista, työn ja tuotteiden laadusta, osaamisesta, ammattitaidosta ja palvelukyvystä. Mieti siis, millaisen kuvan haluat yrityksestäsi antaa, mutta muista tehdä tarvittavat tilaukset ajoissa!
Henkilöresurssit ja koulutusHymyä, energiaa ja helposti lähestyttävyyttä! Osastollanne työskentelevällä henkilöillä on suuri vaikutusvalta asiakkaan mielipiteisiin ja ostopäätöksiin messuilla. Heidän on kyettävä työskentelemään tehokkaasti pitkien messupäivien ajan, tultava toimeen erilaisten ihmisten kanssa ja käyttäydyttävä asiallisesti yrityksen imagon mukaan. Näistä henkilöistä on löydyttävä ennen kaikkea asiakaspalvelu- ja markkinointihenkisyyttä sekä riittävästi asiantuntemusta, joka koskee koko yritystä ja sen tuotteita tai palveluita. Henkilökunnan on tunnettava tavoitteet, kohderyhmät ja esillä olevat tuotteet.
Tietoiskut ja osastolla tapahtuva ohjelmaYrityksenne järjestämä tietoisku antaa mahdollisuuden herättää kiinnostusta, jakaa tietoa ja kerätä kontakteja. Mitä enemmän messuilla on tarjolla ohjelmaa, mielenkiintoisia tuotteita ja palveluita sekä houkuttelevia tarjouksia, sitä kiinnostavammaksi messut tulevat. Me järjestäjänä haluamme tietää mitä osastollanne tapahtuu, jotta voimme auttaa kävijät löytämään osastollenne.
UutuudetTutkimme tapahtumiamme jatkuvasti ja tulosten mukaan yksi suurimmista syistä messuilla käymiseen on nähdä uusia tuotteita, palveluita ja innovaatioita. Kerro siis meille ainakin uutuuksista, joita aiot messuilla esitellä, niin varmistamme, että näistä tiedon löytää myös potentiaaliset kävijät.
JälkihoitoJälkihoidon tärkeyttä ei sovi aliarvioida. Käy läpi ja kontaktoi myynnin kesken messuilta saadut liidit, kiitä osastolla käyneitä asiakkaita ja yhteistyökumppaneita sekä analysoi messuilta saamanne hyöty sekä lyhyellä että pitkällä aikavälillä.
|