Käytämme sivustolla evästeitä parhaan mahdollisen käyttökokemuksen tarjoamiseksi. Lue lisää tietosuojastammeSelvä

Etusivu » Tiedotteet

Tiedotteet

 

Ahlmanin opiskelijoiden avulla parempaa asiakaspalvelua Alihankinnan kävijöille


03.09.2019

Tampereen Messut on järjestänyt perusteellisen koulutuksen asiakaspalvelusta tapahtumissa Ahlmanin ammatti- ja aikuisopiston opiskelijoille. Koulutuksessa käsitellään asioita aina tapahtuman järjestämisestä asiakaspalvelutilanteiden harjoittelemiseen.

 

Kolmen luentokerran lisäksi opiskelijat pääsevät testaamaan taitojaan ja oppimaan lisää käytännön asiakaspalvelusta 24.–26.9.2019 Alihankinta-messuilla, joka on yksi suosituimmista Tampereen Messujen järjestämistä tapahtumista.

 

Osaaminen testataan syksyn ruuhkaisimmassa tapahtumassa

Osaaminen testataan syksyn ruuhkaisimmassa tapahtumassa

Osaaminen testataan syksyn ruuhkaisimmassa tapahtumassa

 

Alihankinta-messuilla opiskelijat toimivat messuoppaina viidessä messuhallissa. Kävijöiltä tulleen palautteen perusteella haluttiin lisää oppaita nimenomaan halleihin. Asiantuntevat, koulutetut messuoppaat vastaavat tähän tarpeeseen ja heidät tunnistaa hallien mukaan värikoodatuista paidoista ja väenpaljouden yli kohoavista vihreistä infoilmapalloista, joiden avulla oppaan paikantaa helposti kauempaakin.

 

– Haluamme tarjota asiakkaillemme parasta mahdollista palvelua. Alihankinnassa on erityinen tarve oppaille, koska osastoja on niin paljon ja opaskyltit eivät välttämättä näy väenpaljoudessa. Messuoppaat astuvat tässä kuvaan ja auttavat asiakkaita heitä askarruttavissa kysymyksissä, kiteyttää sisältöpäällikkö Pauliina Lindgren Tampereen Messuilta syitä uuden toimintamallin taustalla.

 

Toimintatapa, jossa kaikki voittavat

 

Ensimmäistä kertaa Ahlmanin opiskelijoita oli mukana messuilla keväällä 2016. Nyt yhteistyötä tehdään syvällisemmin ja systemaattisemmin.

 

– Työelämäyhteistyö on meille arvokasta. Tämä on win-win-tilanne. Tampereen Messut saavat apukäsiä vilkkaisiin tapahtumiin ja opiskelijat tärkeää työkokemusta, joka mahdollisesti poikii koulutussopimustyöpaikkoja ja uusia verkostoja, kertoo matkailualan opettaja Raija Ilmasti Ahlmanilta. 

 

– Koulutuksen päätyttyä selvitetään, miten hyödylliseksi opiskelijat sen kokivat. Tahtotilamme on, että pystymme jatkamaan yhteistyötä ja kouluttamaan osaltamme matkailualan opiskelijoita ja tarjoamaan työelämäkokemusta, kertoo Lindgren.

 

Antoisan yhteistyön toivotaan molemmin puolin saavan jatkoa. Tampereen Messut järjestää vuosittain yli kymmenen messutapahtumaa, joissa tarvitaan tilapäistä työvoimaa. Toistaiseksi jäädään odottamaan koulutuksen huipentumista Alihankinta-messuilla syyskuun lopulla.


< Takaisin tiedotteisiin
 

 

Liity Tampereen Messujen tiedotuslistalle ja pysyt perillä siitä, mitä meillä päin on meneillään. Voit tilata tiedotteet myös kätevänä RSS-syötteenä.

Tilaa RSS-syöte »

Tiedotearkisto

OTA YHTEYTTÄ

Asiakaspalveluun

p. 0207 701 222

(arkisin 9–15) 

asiakaspalvelu[at]tampereenmessut.fi