Expotec Oy fuusioituu osaksi Tampereen Messut -konsernia

22.12.2021

Tampereen Messut -konserni vahvistuu 1.1.2022 messurakentamisen asiantuntemuksella, Expotec Oy:n fuusioituessa organisaatioon. Expotec Oy on toiminut Tampereen Messujen tytäryhtiönä vuodesta 2017 ja tulee nyt jatkamaan konsernissa rakennusliiketoiminnan osaamisyksikkönä. Yhteistyö kahden toimijan välillä on jatkunut jo pitkään, ja yhdistyminen saman katon alle on paitsi luontevaa, myös molemmille osapuolille kiitollinen ratkaisu.

Vuodesta 1978 toiminut messurakentamisen pioneeri tuo Tampereen Messut -konsernille entistäkin kattavamman tarjoaman ja ketterämmät toimintatavat. Expotecin näkökulmasta ovat yrityksen kehitysmahdollisuudet rakennusliiketoiminnan parissa yhä laajemmat. Kertaantuvat hallinnolliset rutiinit poistuvat ja toiminta keventyy kaikkineen yhden yhtiön alaisuudessa.

– Yhdistymisellä olemme pyrkineet hallinnon keventämiseen sekä turhan byrokratian poistamiseen, sillä käytännössä olemme jo toimineet hyvin aktiivisesti lomittain. Synergiahyödyt sisäisissä prosesseissa tulevat olemaan huomattavat, sanoo Expotec Oy:n toimitusjohtaja Timo Ekdahl.

– Fuusion myötä Expotec Oy:lla on yhä paremmat mahdollisuudet rahoittaa investoinnit, konsernin tasetta hyödyntäen. Yhteinen kalusto jouhevoittaa toimintaa ja saamme hyödynnettyä myös varastoamme tehokkaammin, komppaa Tampereen Messut -konsernin toimitusjohtaja Hannu Vähätalo.

Ylivoimainen kumppani messurakentamisessa

Expotec Oy:lla on vankka jalansija messukentän rakentamisessa. Yrityksen erityisiä vahvuuksia ovat rakenteiden suunnittelupöydältä yksilöllisiksi ja valmiiksi toteutuksiksi saattaminen, joustavuus ja erittäin mittavienkin kokonaisuuksien tuottaminen. Toimitusjohtaja Ekdahl iloitsee, että ykkösosaamista ja asemaa markkinoilla on mahdollista fuusion myötä entisestään voimistaa.

– Yhteistyön tiivistyminen on mahtava asia! Se myös parantaa kehitysmahdollisuuksiamme messurakentamisessa laajemminkin. Expotec on kehittynyt vahvasti muutaman viime vuoden aikana ja etenkin ajanjakso Tampereen Messut -konsernin tytäryhtiönä on vahvistanut asemaamme. Sulautuminen yhä tiiviimmin osaksi konsernia parantaa kasvumahdollisuuksiamme edelleen.

Expotec on messurakentamisen valtakunnallinen ja vikkelä huippuosaaja. Yrityksen kavalkadiin lukeutuvat messuosastojen suunnittelu, rakentaminen sekä suuritöiset näyttelyurakoinnit – kaikki asiakkaan tarpeita ja toiveita kunnioittaen. Expotec Oy:n toimipiste sijaitsee Tampereella, Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa.

Lisätiedot:
tampereenmessut.fi, expotec.fi, etunimi.sukunimi@tampereenmessut.fi