Häitä suunnitellaan innolla – Tampereen Häämessujen kävijämäärä kasvoi

09.02.2020

Tampereen Häämessut houkuttelivat viikonloppuna 8.–9.2. TähtiAreenalle 2309 messuvierasta. Tapahtuman kävijämäärä kasvoi noin parilla sadalla kävijällä edellisestä vuodesta. Tulevat hääparit, kaasot, bestmanit ja muut häistä sekä juhlajärjestelyistä kiinnostuneet messuvieraat tutustuivat innolla lähes 90 näytteilleasettajan tarjontaan. Yrityksiä oli myös tänä vuonna mukana enemmän kuin edelliskerralla. Tampereen Häämessut järjestetään jälleen ensi vuonna.

– Tampereen Häämessuilla oli erinomainen tunnelma ja tapahtuman aikana saamamme palautteen mukaan messuilla viihtyivät sekä kävijät että näytteilleasettajat. Valtaosa yrityksistä kertoi tehneensä kahden päivän aikana mukavasti kauppaa ja saaneensa hyvin kontakteja. Alustavia varauksia myös seuraavaan tapahtumaan tehtiin sen verran, että messut järjestetään ilman muuta myös ensi vuonna, sanoo Tampereen Messujen tapahtumatoimiston Finland Eventsin tapahtumajohtaja Hannele Nuotio.

Muotinäytökset tarjosivat pukuloistoa – kauneinta hääpukua voi äänestää helmikuun ajan

Ohjelmalavalla kävijöille oli tarjolla häätietoutta useiden asiantuntijoiden kertomana. Vinkkejä sai muun muassa häätrendeihin, vihkimiseen ja kauneudenhoitoon liittyen. Tuttuun tapaan messujen muotinäytökset olivat vetovoimaisimpia ohjelmanumeroita. Näytöksissä nähtiin niin uusia kuin käytettyjäkin hääpukuja.

Messualueella oli myös esillä aiempaa laajempi valikoima uusia ja käytettyjä hääpukuja. Häät.fin tuottaman Kaunein Hääpuku 2020 -kilpailun finaalissa on mukana johtavien kansainvälisten morsiuspukumerkkien suosituimmat mekot, joita voi äänestää Häät.fi-palvelussa aina helmikuun loppuun saakka.

Yleisö äänesti messuilla kauneimman kattauksen ja hääkimpun

Messuvieraat pääsivät näytteilleasettajien osastotarjonnan ohella häätunnelmaan tapahtuman teema-alueilla. Yleisöllä oli muun muassa mahdollisuus maistella hääkakkuja ja alkoholittomia mocktaileja, askarrella kortteja, kokeilla ihmiskuplapalloja sekä teettää Tredun Helmen osaajilla pikakampauksia.

Vinkkejä juhlajärjestelyihin sai Kaunein kimppu- ja Kaunein kattaus -näyttelyistä. Yleisö äänesti kauneimmaksi kimpuksi KukkaPutiikin loihtiman kukkakimpun. Kauneimman kattauksen toteuttajaksi messuvieraat valitsivat Epaalan Anselmin toteuttaman kattauksen. Messuilla julkistettiin myös Vuoden Koru -kilpailun voittaja: Hydrangea, Mari Ruohomäki (Bu.ké).

Tampereen Häämessut järjestettiin jo 26. kerran

Tampereen Häämessut järjestettiin nyt 26. kerran. Toista kertaa tapahtumapaikkana oli Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen TähtiAreena, jossa tapahtuma on päässyt kasvamaan aiempaa isommaksi. Tapahtuma esittelee yleisölle vuosittain laajan valikoiman hääjuhlaan ja hääteemaan liittyviä tuotteita ja palveluita. Esillä ovat muun muassa juhlapaikat ja -palvelut, morsius- ja juhlapuvut, sormukset ja muut korut, kauneustuotteet ja -palvelut, askartelutarvikkeet ja -ideat, valokuvaus- ja videopalvelut sekä ohjelmaa ja polttareita järjestävät palveluntarjoajat.

Tapahtuman järjestää Tampereen Messujen tapahtumatoimisto Finland Events pääyhteistyökumppaneinaan Häät-lehti & Häät.fi ja Tampereen seudun ammattiopisto Tredu. Seuraava tapahtuma toteutetaan helmikuussa 2021.

Lisätiedot: www.tampereenhaamessut.com

#TampereenHäämessut