Hallituspaikka 2022 nostaa esille tulevaisuuden hallitustyöskentelyn

23.11.2021
Hallituspaikka 2022 nostaa esille tulevaisuuden hallitustyöskentelyn

Hallituspaikka 2022 -tapahtuma järjestetään keskiviikkona 9. helmikuuta 2022 Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen TähtiAreenalla. Suomen ensimmäinen yrityksille ja hallitusosaajille kohdennettu tapahtumatarjoaa osaamista, näkökulmia ja verkostoja yritysten hallitustyöskentelyyn. Hallituspaikka-tapahtuman teema on tulevaisuuden hallitustyöskentely ja keynote-puhujina nähdään yritysjohtaja Matti Alahuhta, Perheyritysten liiton hallituksen puheenjohtaja Alexander Bargum sekä Purpose Research Instituten Founder Kirsi Piha. Tapahtuman järjestää Tampereen Messut Oy järjestäjäkumppaneinaan Hallituspartnerit ry, Tampereen kauppakamari ry, Future Board ry, Perheyritysten liitto ry ja Hyväksytty hallituksen jäsen (HHJ) -koulutuskokonaisuus. Mukana on myös useita kumppaniyrityksiä tuomassa arvokasta asiantuntijasisältöä tapahtumaan. Liput Hallituspaikka 2022 -tapahtumaan myy Ticketmaster.

Hallituspaikka 2022 kokoaa saman katon alle riippumattomia osaajia hallitukseensa etsivät yritykset, hallitusammattilaiset sekä hyvästä hallitustyöstä kiinnostuneet tapahtumavieraat. Ajatuksena on herätellä alan osaajia tapahtuman teeman mukaisesti hallitustyöskentelyn tulevaisuuteen.

– Hallituspaikka-tapahtumaa on pandemian johdosta siirretty muutaman kerran, mutta helmikuussa 2022 uusi kokonaisuus näkee päivänvalon. Olemme halunneet pitää kiinni siitä, että tässä ensimmäistä kertaa järjestettävässä tapahtumassa ihmiset pääsevät kohtaamaan kasvokkain ja verkostoitumaan. Sen vuoksi emme ole toteuttaneet tapahtumaa verkossa. Tavoitteena on luoda yrityksille ja hallitusammattilaisille antoisa päivä, joka herättää uusia ajatuksia ja antaa vinkkejä parempaan hallitustyöskentelyyn, kertoo tapahtumasta vastaava markkinointi- ja viestintäjohtaja Tanja Järvensivu Tampereen Messut -konsernista.

– Hallituspaikka-tapahtuma on odotettu uusi kohtaamispaikka hallitusammattilaisille ja yrityksille sekä kaikille hallitustyöstä kiinnostuneille. Hallituksen tärkein tehtävä on varmistaa yrityksen menestys tuomalla toimintaan aitoa lisäarvoa, merkittävää kilpailukykyä ja arvonnousua. Katseen pitää olla koko ajan tulevaisuudessa ja kehitysnäkymissä, minkä vuoksi myös tapahtuman teema on tulevaisuuden hallitustyöskentely. On hienoa, että helmikuussa vihdoin saamme kokoontua Tampereelle verkostoitumaan hallitustyöskentelyn hengessä ja päivittämään tärkeimmät opit ajan tasalle, sanoo Hallituspaikka-tapahtuman ohjausryhmän puheenjohtaja Sami Somero Hallituspartnerit ry:stä.

Keynote-puhujina Matti Alahuhta, Alexander Bargum ja Kirsi Piha – yrityksiä mukana kumppaneina

Tapahtuman ohjelmassa on luvassa kolme keynote-puheenvuoroa sekä muita asiantuntijapuheenvuoroja ja case-esimerkkejä. Yritysjohtaja Matti Alahuhta paneutuu puheenvuorossaan eteenpäin katsovaan hallitustyöhön. Omistajan roolia hallitustyössä avaa hallituksen puheenjohtaja Alexander Bargum Perheyritysten liitosta. Founder Kirsi Piha Purpose Research Institutesta pureutuu muutokseen aiheellaan ”Hallitustyön ravistelu – Miten menestyä kiihtyvän muutoksen maailmassa?”. Keynote-puhujat osallistuvat myös Kauppalehden paneelikeskusteluun tulevaisuuden hallitustyöstä.

Hallituspaikka-tapahtumassa on järjestäjäkumppaneiden lisäksi myös muita yrityskumppaneita. Tapahtumakumppaneina toimivat PricewaterhouseCoopers, Tampereen Seudun Osuuspankki, Eversheds Sutherland ja Admincontrol. Tapahtumakumppanit tuovat myös omat asiantuntijapuheenvuoronsa tapahtuman päälavalle ja ovat mukana omalla ständillä tapahtumahallissa. Sponsorointikumppaneina tapahtumassa nähdään ContractZen ja Isku sekä logokumppaneina StaffPoint Executive ja Bright Finland. Klinikkakäytävällä kumppanit tarjoavat nonstopina tietoa hallitustyöskentelystä, omistajuudesta, kansainvälistymisestä, yrityskaupoista, sukupolvenvaihdoksesta, yrityksen elinkaariajattelusta ja vastuullisuudesta. Hallituspaikka Network Corner made by Brella -verkostoitumisalueella järjestetään hallitusammattilaisia etsivien yritysten ja sponsorointikumppaneiden pitchauksia sekä sovittuja tapaamisia.

Tilaisuuden päätteeksi jaetaan Kultainen Nuija -tunnustus toimijalle, joka on kunnostautunut erityisen hyvässä hallitustyöskentelyssä. Hallituspartnereiden kumppanina palkitsemisprosessissa toimii Kauppalehti. Tapahtuman juontaa Ylen toimittaja Tommy Fränti.

Tutustu tapahtumaan hallituspaikka.fi.
Liput tapahtumaan myy Ticketmaster: ticketmaster.fi.
Kumppanuuspaketteja voi tiedustella tanja.jarvensivu(a)tampereenmessut.fi.

Turvalliset tapahtumat: https://www.tampereenmessut.fi/kavijalle/turvallisesti_messuille_pandemian_aikana/.

LISÄTIEDOT: hallituspaikka.fi, #Hallituspaikka2022, #Hallituspaikka, #tulevaisuudenhallitustyöskentely
Tampereen Messut -konserni, tampereenmessut.fi, etunimi.sukunimi@tampereenmessut.fi
Tanja Järvensivu, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Hallituspaikka-projektipäällikkö, p. 050 536 8133