Koronaviruksen tieltä siirtyville tapahtumille löytyi uudet ajankohdat

19.03.2020
Koronaviruksen tieltä siirtyville tapahtumille löytyi uudet ajankohdat

Valtioneuvoston linjausten myötä siirretyille Tampereen Messujen kevään tapahtumille on löydetty uudet ajankohdat. Tampereen Messut haluaa kiittää joustavasti tilanteeseen suhtautuneita alihankkijoita, näytteilleasettajia, kävijöitä, asiakkaita ja yhteistyökumppaneita. Tampereen Messujen projektijohtaja Mikael Wänskän mukaan viesti on ollut koko ajan tulevaisuuteen suuntaava ja rohkaiseva.

‒ Jokainen joutuu joustamaan ja poikkeuksellisen tilanteen vuoksi tätä ei ole kyseenalaistettu. Minimoimme vahinkoja ja käännämme muutoksista syntyvän lisäajan tapahtumien kehittämiseksi vielä paremmiksi. Kiitos kaikille osapuolille joustavuudesta ja luottamuksesta. Yksin emme tulisi onnistumaan, sanoo Wänskä.

Ajankohtina syksy ja ensi kevät

Alun perin maaliskuun viikolle 12 suunniteltujen Konepaja, Nordic Welding Expo ja 3D & New Materials -ammattitapahtumien kokonaisuus siirtyy vuodella eteenpäin maaliskuuhun 2021. Tapahtuman uusi päivämäärä on 23.‒25.3.2021. Nähtävää ja mielenkiintoisia aloja tulee olemaan Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa esillä runsaasti, sillä 24.‒25.3. järjestetään myös liikuntapaikkarakentamisen ja liikunnan ammattilaisten Sportec & Gymtec sekä puhtausalan ammattitapahtuma Finnclean.

Huhtikuun Hevoset-messuille löytyi ajankohta jo elokuulta. Suomen suurimman hevosalan messutapahtuman upea ohjelmasisältö ja monipuoliset näytteilleasettajat pääsevät esille 22.‒23.8.2020.

Myös huhtikuisen Virittäydy vapaalle kokonaisuuden messut Piha & Koti, Kotimaan Matkailumessut, Keräilyn maailma ja Suuri Snadi siirtyvät ensi vuoden puolelle. Ajatukset vapaa-aikaan ja tulevaan kesään heitetään 23.‒25.4.2021.

Toukokuun lopulle suunnitteilla ollut hallitusosaajien ja yritysmaailman uusi tapahtuma Hallituspaikka siirretään tulevaan syksyyn. Hallitustyöskentelystä kiinnostuneet ammattilaiset kokoontuvat TähtiAreenalle 12.8.2020.

Pieniä muutoksia syksyyn

Jotta syksyn tapahtumakalenteri ei käy liian ahtaaksi, lokakuulle aikataulutettu uusi ICT-tapahtuma DigITre siirretään tammikuulle 2021. Tapahtuman uusi ajankohta on 27.‒28.1.2021.

Aikaisempien suunnitelmien mukaisesti Lemmikki Tampere järjestetään 29.‒30.8.2020 vain viikko Hevoset-messujen jälkeen, joten eläinten ystävät pääsevät nauttiman kahdesta viihdyttävästä tapahtumasta heti syksyn alkuun.

Joka toinen vuosi järjestettävä ammattimessukokonaisuus EuroSafety, Työhyvinvointi, Elintarviketeollisuus ja Logistiikka aloittaa vilkkaan syyskuun 8.‒10.9.2020.

Messuvuosi viimeistellään perinteiseen tapaan Alihankinta- ja AlihankintaHEAT-ammattimessuilla 22.‒24.9.2020 sekä huikeaan mittakaavaan kasvaneella Suomen Kädentaidot -tapahtumalla 13.‒15.11.2020.

Tutustu Tampereen Messujen tapahtumakalenteriin.