Etusivu » Tiedotteet

Suomen Kädentaidot kannattelee käsityökulttuurin jatkuvuutta

09.11.2022

Vuoden suurimmaksi käsityöalan ilmiöksi kasvanut Suomen Kädentaidot täyttää neljä messuhallia 680 näytteilleasettajan voimin 18.–20.11.2022. Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa katsotaan messuteeman mukaisesti tulevaisuuteen, sillä jokainen upea, pieni tai suuri, mukana oleva yritys kannattelee käsityökulttuurin jatkuvuutta myös tulevaisuudessa.

Jo 26. kerran järjestettävä kädentaitajien suurtapahtuma käynnistyy perinteisin tavoin perjantain avajaisilla, jossa tasavallan presidentin puoliso Jenni Haukio julkistaa Forsman Teen sponsoroiman Taito-Finlandia-voittajan ja avaa messut lyhyellä puheellaan. Avajaisissa palkitaan myös Artesaaniosaaja ja Design from Finlandin sponsoroima Vuoden Uutuustuote -voittaja. Avajaiset alkaa E-hallin Muoti ja Design -lavalla perjantaina klo 11.30.

Myyntipaineen ystävänä arvokas asiakaspalaute

Suomen Kädentaidot on monen suomalaisen käsityöyrittäjän vuoden työläin kohokohta. Myynnillisten odotusten lisäksi kolmen päivän messutapahtumaan liittyy intoa kohdata kollegoita ja saada verkkokaupankäynnin kulta-aikana arvokasta palautetta suoraan asiakkailta.

Porilainen vaate- ja korusuunnittelija Anette Ahokas kulkee luottavaisin mielin kohti ensi viikon tapahtumaa. Pelko pandemian vaikutuksista on pyyhkiytynyt ajatuksista pois ja Ahokas uskoo hyvään kävijämäärään.

– Messut on pienyrittäjälle iso ajallinen ja rahallinen satsaus, joten myyntipaine on kova. Samalla tapahtuma on oiva tapa saada tietoa tuotekehitystä varten ja tavata asiakkaita kasvotusten. Odotan jälleen saavani inspiraatiota myös ensi vuodelle.

Messuille oman osastonsa loihtii tänä vuonna yhteensä 680 näytteilleasettajaa. Tutustu messuilla mukana oleviin yrityksiin. https://www.kadentaidot.fi/fi/kavijalle/#tab-exhibitors

Ohjelma ihastuttaa jälleen – akkreditoituminen avoinna koko tapahtuman ajan

Messuohjelma esittelee jälleen kädentaitajien osaamista monesta näkökulmasta ja tuo kävijöiden tavattaviksi useita alan kirkkaimpia nimiä. Muoti ja Design -lavan muoti- ja kansallispukunäytökset ihastuttavat vuosi toisensa jälkeen. A-hallin Taitolavalla Suomen eri Taitoyhdistykset pitävät inspiroivia työnäytöksiä ja vinkkaavat käsityöalan uusimmista trendeistä. Tampereen seudun ammattiopisto Tredu esittelee muotia menneiltä vuosilta ja keramiikka-artesaani Ilona Häsänen pitää dreijaustyönäytöksen. Suomalaisen työn merkityksen tulevaisuutta pohditaan perjantain paneelikeskustelussa. Kävijät voivat tuoda oman rakastetun riddarinsa eli islantilaisneuleensa yhteiskuvaan mallin suunnitelleen islantilaisen Védís Jónsdóttirin kanssa.

Villavaikuttajat Jenni Vanhanen ja Anni Laitinen puhuvat suomalaisen villan puolesta. Miljoonayleisön sosiaalisessa mediassa kerännyt neulevaikuttaja Veronika Lindberg saapuu messuille kansainvälisesti kuuluisan neulotun hääpukunsa kanssa. Teema-alueet ja näyttelyt esittelevät muun muassa tuftausta, tulevaisuuden materiaaleja ja eettisiä tuotteita sekä Taito Yrityslaboratorion kolme uutta yrittäjää. Tutustu koko ohjelmaan https://www.kadentaidot.fi/fi/kavijalle/#tab-program

Median akkreditoituminen Suomen Kädentaidot -messuille on auki koko tapahtuman ajan https://www.kadentaidot.fi/fi/messuinfo/medialle/.

LISÄTIEDOT: www.kadentaidot.fi
Instagram @suomenkadentaidot
Facebook: Suomen Kädentaidot -messut, #kädentaidot #kädentaitajat
Tampereen Messut -konserni, www.tampereenmessut.fi, etunimi.sukunimi@tampereenmessut.fi
Paula Karhu, projektipäällikkö, p. 040 071 6199
Nette Kivimäki, viestinnän asiantuntija, p. 0400 448455

< Takaisin tiedotteisiin

Liity Tampereen Messujen tiedotuslistalle ja pysyt perillä siitä, mitä meillä päin on meneillään. Voit tilata tiedotteet myös kätevänä RSS-syötteenä.

Tilaa RSS-syöte »