Uusi smokehouse-ravintola valloittaa Keskustorin kesäkeitaan

16.02.2023

Keskustorin kesäkeitaalla Tampereella nähdään tulevana kesänä uusi ravintola Real BBQ & SMOKEHOUSE and BAR. Smokehouse-ravintolan ajatuksena on tarjota tuotteita, joissa maistuu aidot amerikkalaiset BBQ-maut. Punainen lanka on hitaasti leppäsavussa kypsytetty liha ja konstailemattomat lisukkeet, joista tehdään laadukkaita annoksia street food -hengessä. Tuotteet ovat nappivalinta muun muassa hyvän oluen kanssa.

Ravintolan taustalla Finnresta ja Mattila Bros.

Kesäkeitaan ravintolaa pyörittää Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksesta tuttu ravintolatoimija Finnresta. Lihat annoksiin toimittaa pirkanmaalainen Mattila Bros. -savustamo. Jo viidennessä sukupolvessa toimiva Mattila Bros. voitti juuri TV-ohjelman Suomalainen menestysresepti 2023 -kilpailun, mikä osaltaan kertoo yrityksen vahvasta osaamisesta autenttisten savustettujen tuotteiden parissa.

– Smokehouse-ravintolamme keskiössä on hitaasti ja matalalla lämmöllä, lempeässä leppäsavussa kypsytettyjä tuotteita. Listalta löytyy myös gluteeniton ja vegaaninen vaihtoehto sekä lapsille tarjoamme annoksia pienemmässä koossa. Palan painikkeeksi tarjolla olutta, viiniä ja muita makuihin sopivia juomia. Juomalistalta löytyy myös alkoholittomia vaihtoehtoja. Makeannälkään meiltä löytyy päivän jälkkäri ja valikoimassa on myös espresso, cappuccino ja latte, kuvailee Finnrestan ravintolapäällikkö Sanna Elonen.

– On upeaa päästä mukaan Tampereen Kesäkeitaalle tekemään yhteistyötä Finnrestan kanssa. Vaikka maailma muuttuu, me ihmiset pysymme kutakuinkin samanlaisina. Monet asiat sykähdyttävät meitä yhtä vahvasti kuin esi-isiämme. Ja yksi näistä on hyvä ruoka. Siksi yhä edelleen meidän aidosta savusaunasta kohoaa aidon palvin tuoksu. Leppähalkojen lempeän tulen tuottama lämpö ja savu hyödynnetään tuotteidemme valmistuksessa samaan tapaan, joka on ollut käytössä jo sukupolvien ajan. Herkkuja löytyy joka makuun, kertoo Mattila Brosia luotsaava Tero Sivula.

Possujuhlat torilla kesälauantaisin

Real BBQ & SMOKEHOUSE and BAR tuo lauantaisin Keskustorin Kesäkeitaalle pienet possujuhlat, sillä silloin tarjolla on annos aidossa savusaunassa palvattua possua. Possuannoksen kylkeen tulee coleslawta ja talon perunasalaattia. Savusaunassa leppähalkojen leppeällä tulella kokonaisena palvatussa possussa on pehmeä ja aromikas savun maku. Tätä mehevää ja mehukasta herkkua on saatavilla vain lauantaisin ja rajoitettu määrä.

Keskustorin kesäkeidas on avoinna Tampereen ytimessä 10.5.–13.8.2023.

Mattila Bros. - Laadukkaat lihatuotteet käsityönä
Keskustorin kesäkeidas - Tampereen kaupunki - Tampereen kaupunki
Facebook Real BBQ & SMOKEHOUSE and BAR

Lisätiedot: finnresta.fi/, mattilabros.fi/, tampereenmessut.fi/
Sanna Elonen, ravintolapäällikkö, Finland Restaurants Oy, Tampereen Messut -konserni
040 482 00 28, sanna.elonen@finnresta.fi
Tero Sivula, yrittäjä, Mattila Bros.
040 539 9321, tero.sivula@veljeksetmattila.fi